Gå til innhold

17 og gravid


Katrine11

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17 år og går første året på yrkets skole ettersom valget ifjord ikke var det rette. Fullførte ifjord. Jeg venter unge i Mai og vet ikke hvordan foreldrene mine ellers hans kommer til å ta det. Han er da 19 og er klar over ansvaret og ønsker det han og. Men skulle gjerne hørt hvordan andre folk har opplevd det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv var jeg 18 år når jeg ble gravid, og var lærling på 1. året. Jeg var ikke sammen med barnefar, og han var overhodet ikke interessert i å få flere barn (han hadde barn fra før) eller være i et forhold med meg, så jeg visste at jeg kom til å bli alene med barnet. Dermed var jeg i en litt annerledes situasjon enn det du er, som har en kjærest som er interessert i å ta ansvar.

Jeg og barnet klarte oss veldig bra. Jeg fikk selvfølgelig permisjon på samme måte som andre som jobber, siden jeg var lærling. Jeg hadde selvfølgelig ikke mye penger å rutte med, men var ikke vant til å ha mye penger, så det var ikke et problem.
Har kjæresten din fast jobb?

Når jeg fortalte til min mor om graviditeten ville jeg egentlig vite hennes mening om å ta abort, da det selvfølgelig var et alternativ for meg. Mamma var helt nøytral til det, og sa at det ikke var et valg hun kunne ta, men et valg jeg måtte ta alene.

Du bør jo klare å få en avtale med skolen, slik at du skal klare å fullføre dette skoleåret, selv om du får barn rett før skoleåret er over.

Hva er det egentlig du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Katrine11 skrev:

Hei, jeg er 17 år og går første året på yrkets skole ettersom valget ifjord ikke var det rette. Fullførte ifjord. Jeg venter unge i Mai og vet ikke hvordan foreldrene mine ellers hans kommer til å ta det. Han er da 19 og er klar over ansvaret og ønsker det han og. Men skulle gjerne hørt hvordan andre folk har opplevd det. 

Så tror jeg du vil få flere svar dersom du skriver på anonymforum, det er mange her inne som ikke står frem med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 21.29, 2 store og snart 1 liten skrev:

Selv var jeg 18 år når jeg ble gravid, og var lærling på 1. året. Jeg var ikke sammen med barnefar, og han var overhodet ikke interessert i å få flere barn (han hadde barn fra før) eller være i et forhold med meg, så jeg visste at jeg kom til å bli alene med barnet. Dermed var jeg i en litt annerledes situasjon enn det du er, som har en kjærest som er interessert i å ta ansvar.

Jeg og barnet klarte oss veldig bra. Jeg fikk selvfølgelig permisjon på samme måte som andre som jobber, siden jeg var lærling. Jeg hadde selvfølgelig ikke mye penger å rutte med, men var ikke vant til å ha mye penger, så det var ikke et problem.
Har kjæresten din fast jobb?

Når jeg fortalte til min mor om graviditeten ville jeg egentlig vite hennes mening om å ta abort, da det selvfølgelig var et alternativ for meg. Mamma var helt nøytral til det, og sa at det ikke var et valg hun kunne ta, men et valg jeg måtte ta alene.

Du bør jo klare å få en avtale med skolen, slik at du skal klare å fullføre dette skoleåret, selv om du får barn rett før skoleåret er over.

Hva er det egentlig du lurer på?

Nei han har desverre ikke fast jobb men har nå begynt å søke rundt. Han har mye treninger ettersom han er på landslag. Men er villig til å gi det opp. Har et møte om ikke lenge om skole. Blir 18 i mai så kan da søke om lån. Vil egentlig bare høre hvordan andre unge mødre har klart seg ettersom jeg ikke ønsket abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Katrine11 skrev:

Nei han har desverre ikke fast jobb men har nå begynt å søke rundt. Han har mye treninger ettersom han er på landslag. Men er villig til å gi det opp. Har et møte om ikke lenge om skole. Blir 18 i mai så kan da søke om lån. Vil egentlig bare høre hvordan andre unge mødre har klart seg ettersom jeg ikke ønsket abort. 

Du får jo engangsstønad. Jeg aner ikke hva den er på, men det finner du nok på navs sider. Du vil også om du tar studielån kunne få noe av dette omgjort til stipend. Har ikke egentlig så mye greie på akkurat det, da det ikke har gjeldt for meg, men det finner du sikkert på lånekassens sider. Hva har du av nettverk rundt deg? Har du foreldre/svigerforeldre som støtter dere? Hva med besteforeldre, venner og andre? Bor du hjemme hos foreldrene dine? og blir du å gjøre det en tid fremover?

Tror nok dere blir å klare dere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg var 18 år og alenemor. Det er ikke bare ansvar men også livsstil. Jeg er lei meg for at jeg aldri kunne gi henne et hjem. Selvom hjem er hvor jeg er..Vi har leid flere plasser.. jeg begynte å ta opp skolen så fort hun ble 1 år. Tok 3 år videregående. Etterpå jobbet jeg for å få tak over hode og mat på bordet. Akkurat nå er jeg arbeidsledig desverre, vurderer å gå mer skole hvis jeg finner en på dagtid. Jeg klarte fint å oppdra en nydelig jente, med mange gode egenskaper. Hun er nå 10 år.  Kunne som sagt ønske jeg etablerte meg bedre først. Mamma har vært gull verdt å ha også storebror / familie. Du kan gjerne sende meg en melding om du lurer på noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...