Gå til innhold

8 mnd baby og matvaner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på snart 8 mnd er veldig kresen når hun får smake på nye ting. Hun elsker grøt, egg og kanskje noe frukt her og der. Men ellers dytter hun med tungen så fort jeg gir henne en skje med f.eks gulrot eller potetmos, selvom hun er kjempesulten. Jeg lurer egentlig bare på hvor lenge det har tatt for deres små å lære seg å like nye smaker....hvor mange smaksprøver gir dere av nye matvarer før babyen liker det?

Anonymkode: 80af6...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Samme lurer jeg på. Nå er min 7 mnd. Men liker ikke annen mat enn grøt og frukt.  Tar seg ikke tid på å smake på andre matvarer som grønnsaker. Brekker seg og snur seg vekk med engang ts når munnen hans. Går det bedre med tilvenningen nå? Ser at det nærmer seg 1 mnd siden du skrev innlegget. Ammer du eller gir du mme? Når begynte du med smaksprøver? Begynte rundt 5mnd alderen (mm baby) . Mat han likte da likte han ikke da han var passert 6 mnd🤔

Anonymkode: beaf7...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Min eldste sånn begynte å spise når han var 4 mnd var bare å gi forskjellig mat og det ble spist. 

Men minste mann var noe helt annet. Måtte full amme til han var 9 mnd så og si. Bare grøssa seg og luka munnen, men det gikk seg til på et vis.. gikk opp i vekt uansett, så tenkte ikke så veldig mye på det. Bare prøvde litt forskjellig i en periode og deretter tok noen pauser med kun det han likte i noen dager,  for å finne ut hva han likte best av smak, tepratur og konsidens på maten. 

Anonymkode: 6906e...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...