Gå til innhold

Hva fortelle på jobb? Mye fravær


januar-jenta

Anbefalte innlegg

Hei

I juni hadde jeg en lapraskopi, og sa da ifra på jobb at jeg skulle ha en operasjon. I august hadde vi første søsken Ivf og jeg hadde da litt fravær i forbindelse med ultralyder og uttak/innsett. Da fortalte jeg at de ikke ble ferdige under forrige operasjon, og at de måtte inn igjen. 

I oktober skal vi ha neste Ivf, og det blir jo igjen fravær. Usikker på hva jeg skal si denne gangen? Blir jo igjen fravær i forbindelse med ultralyder og uttak/innsetts dager. Hva sier dere? Usikker på om jeg skal være ærlig, eller hva jeg skal bruke som unnskyldning. Ved å ikke være ærlig synes jeg det er vanskelig ifht at ultralyder og at uttak ikke er fastsatte dager, kommer jo an på hvordan eggene modnes. Trenger sårt litt råd😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har vært i samme dilemma som deg.

Var igjennom mange forsøk gjennom flere år, og fant på den ene unnskyldningen etter den andre for alt fraværet.

Når vi så startet opp igjen med søskenforsøk i fjor høst,hadde jeg fått ny sjef og ny stilling siden sist runde, og ønsket ikke å fortelle arbeidsgiveren om prosjektet vårt.

Nå har vi derimot vært igjennom fem søskenforsøk,det siste forsøket vet jeg ikke resultatet av enda.

Jeg ble til slutt lei av å måtte lyve hele tiden, da jeg er en person som aldri er syk eller har fravær på jobb.

Jeg tok mot til meg og fortalt det til sjefen min,og jeg angrer ikke et sekund. Han tok det veldig pent, og ble glad for at jeg fortalte det. Og det er så utrolig deilig å slippe og lyve hele tiden.

En annen fordel er at han er mann og synes det er litt ubehagelig å snakke om slike ting,så han spør heller ikke så mye😜

Så min erfaring er udelt positiv😊 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg styrer mye selv men det er klart de lurer på hvor jeg skal hele tiden. Jeg tar ferie for vi reiser til utlandet men det høres jo litt rart ut når vi skal samme plass hele tiden.😄 når jeg skal på ultralyd så pleier jeg ikke si annet enn jeg skal til lege noen ganger vet de det ikke engang. Har noen verdier som må følges opp jevnlig som jeg kan bruke som unnskyldning😉

Håper du finner en løsning😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å fortelle det til leder og noen andre på min jobb, og det er jeg glad for. Jeg er sykepleier og det er travelt hos oss, så jeg ville at de skulle vite hvorfor jeg plutselig er borte i perioder, da kan de tilrettelegge arb.lister ol. Jeg måtte også si det slik at jeg slapp å gå til pasienter som får cellegiftbehandling. Alle har bare vært positive og forståelsesfulle😊

Anonymkode: a737e...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til sjefen min ved forsøk nr2. Det hjalp veldig pga fravær og sykemelding uten at jeg såg syk ut, og kunne være innom noen dager, så ble h*n litt mistenksom på meg. Men etter at jeg fortalte det ble h*n veldig forståelsesfull. Så nå slipper jeg å føle at h*n tror jeg skulker på noen måte når jeg er borte i perioder. Selv om jeg helst ville sluppet å fortelle det til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortalte det til kollegaene på min avdeling først, så de skulle vite at jeg kom til å bli bort litt nå og da. Hadde bare 10 min med bil til sykehuset for ultralyd, men måtte ha noen dager fri for å reise til st.olavs for å ha uttak og innsett. 

Fortalte det til sjefen etter at første endte i exu og operasjon. Så var sykmeldt i tre uker! Hun var kjempe forståelsesfull :) 
Hun visste også at vi nå skulle i gang med søskenforsøk, men så kunne jeg plutselig si i fra at vi slapp alt fraværet siden vi klarte det på egenhånd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...