Gå til innhold

Observert ute på sykedag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme fra jobben i dag med skikkelig forkjølelse. Mannen gikk tidlig i dag og siden jeg har sovet dårlig og hostet halve natten greide jeg å sovne igjen når han gikk. Derfor ble alt travelt og for at minstemann ikke skulle komme forsent på skolen svippet jeg han ned. Der er jeg tydeligvis blitt sett av en annen fra jobb som gir beskjed til sjefen. Fikk en skikkelig spydig og hissig SMS i sted at var jeg frisk nok til å være ute å kjøre tidlig på kvisten greide jeg også komme på jobb. Dette er første gang jeg er vekke på tre år. Bedriften har i snitt 20% fravær så i forhold til andre er jeg jammen lite borte. Har kanskje 2-3 sykt barn dager. Det er det. I løpet av tre år. Jeg har feber og er skikkelig kjip i formen. Kjørte ned til skolen i pysj og jakke dratt utpå. Nå må jeg si jeg ikke gleder meg spes til å gå på jobb....

Anonymkode: 74e3b...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marge Simpson

Kjenner jeg blir sint på dine vegne! 

Hadde sendt en forklarende melding og sagt at du synes den meldingen var lei å få. Si at dere hadde dårlig tid og du var nødt til å kjøre barnet på skolen. Hadde også skrevet at dette er første gang du er syk på 3 år! 

Er sjeldent syk selv, men noen ganger MÅ jeg på butikken for å handle Ibux/Paracet/nesespray eller antibiotika på apoteket, eller tilogmed levere barna på barnehage/skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt legen.

Bare sagt at jeg trengte en sykemelding for leder betviler at jeg er syk, men jeg er sause forkjølet med feber og trenger en legeattest på det.

Legen min hadde tatt meg inn innimellom i løpet av dagen og skrevet en sykemelding.

Anonymkode: 6d5c6...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ringt legen.

Bare sagt at jeg trengte en sykemelding for leder betviler at jeg er syk, men jeg er sause forkjølet med feber og trenger en legeattest på det.

Legen min hadde tatt meg inn innimellom i løpet av dagen og skrevet en sykemelding.

Anonymkode: 6d5c6...e15

Enig i dette. Du skal slippe å bli belastet ekstra og tvinge deg på jobb. 

Mer selv hjemme i sykemelding, men hvem skal levere i bhg om ikke jeg gjør det? Er alene med barnet da mannen er på jobbreise fire dager.

stå på ditt! Håper ikke du drar på jobb!

Anonymkode: c6e65...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå med hevet hodet og gi den sjefen inn når du kommer på jobb. Hater slike viktigperer! Selv ble jeg "busted" da jeg hadde omgangssyken og ene ungen. Måtte karre meg ned på apoteket for å få noe stoppende til ungen og kan nevne at jeg da var alenemor. Ingen andre kunne hjelpe og så klart møtte jeg mannen til en kollega som igjen skvatret til henne. Blir matt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg sendt en selfie i pysj og jakke og skrevet "Slik koste jeg meg ute. Selv når jeg er syk må barnet dessverre på skolen."

Anonymkode: 0b4bb...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en lignende leder selv en gang. Hadde en spontanabort og pga utskrapning ble jeg sykemeldt 4-5dager. 4.dagen kjørte jeg til butikken for å handle litt mat, fysisk var jeg jo litt bedre men mentalt var jo ting litt kjipt enda så det var godt å slippe å stå på jobb (frisør, må "skravle"). Da så min leder meg, i allefall sendte hun en mld og påpekte det og tilføyde "da regner jeg med at du er klar for jobb til uken, siden du virker kvikk" 🙄 

Nei, din leder har ikke noe med det. Spar på den SMSen. 😉 I tilfelle du trenger bevis for "arbeidsmiljø problem" med leder.

Anonymkode: 9303b...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk ringt sjefen og forklart akkurat hva jeg mener om å sende slike meldinger til syke ansatte. Barna må på skolen og det er ganske stor forskjell på å kjøre de dit i pysjamasen enn det er å være på jobb en hel deg. Hvis tillitsforholdet mellom sjef og ansatt er så dårlig at det blir stilt spørsmålstegn for noe så lite så kan han komme hjem til deg og se tilstanden din med egne øyne. Da vil jeg tro han tenker seg om to ganger før han sender en slik melding igjen.

 

Jeg ville ikke vært forbanna på telefonen, altså, jeg ville vært helt rolig, men jeg hadde tatt dette over telefon og ikke melding. Bonus med det er at han faktisk hører at du er forkjøla ;)

Anonymkode: 3fb0d...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg sendt en selfie i pysj og jakke og skrevet "Slik koste jeg meg ute. Selv når jeg er syk må barnet dessverre på skolen."

Anonymkode: 0b4bb...f13

Dette!!!!

Fy fader for noen kjipe kolleger du har, og leder. 

Anonymkode: 808d8...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet jobb, hvis mulig. 

Man bruker såpass mye tid og energi på jobb, at det er ganske frustrerende å måtte gjøre det sammen med slike idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Jeg hadde byttet jobb, hvis mulig. 

Man bruker såpass mye tid og energi på jobb, at det er ganske frustrerende å måtte gjøre det sammen med slike idioter. 

Signerer. Hadde også meldt det til fagforeningen. Du blir først spionert på av en kollega, så sladrer kollegaen til sjefen som så sender sms og kjefter på deg. Dette er ikke et arbeidsmiljø jeg hadde trivdes i. Jeg har vært alenemor i flere år og måtte like forbanna dra og kjøpe mat, kjøre barna i barnehagen og så videre da jeg var syk.

Anonymkode: 10ecc...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utskjelt av en gjeng mammaer i barnehagen her i våres. Er arbeidaledig og sykmeldt så har ingen jobb. Problemet med disse mammane var at jeg handlet litt og satt på en cafe för jeg skulle hente barna. De mente at jeg skulle hente barna för jeg koser meg på cafe, for det er viktig å väre sammen med barna.

Da ble jeg så lei meg og sint, spurte den om dem visste hvorfor jeg var sykmeldt. Nei det visste ingen,noen sa att jeg bare ville ha tid for meg selv. At barna ikke er viktige. Så jeg fortalte at jeg har kreft og at den turen på cafe var allt jeg hadde orket den dagen. Efter det så ble foreldrene helt andre, da skulle de hjelpe meg og barna .Ja da var det ingen problem at jeg gjorde saker uten barna. Sånt blir jeg så lei meg av.

Vet ikke at det er det samme, men syns folk tar å legger seg i for mye. Om man er alenemamma så må man jo som oftest gjöre saker og ting alene, selv om man er syk. Vet ikke hva du skal si til sjefen, men det er å gå for langt syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate, dårlig leder/sjef og fullstendig skivebom å sende en sånn sms! Hadde sendt svar tilbake om at du dessverre måtte svippe barnet på skolen, og at h*n ikke kunne holdes hjemme selv om du er syk.

Anonymkode: d1278...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hilde og gutta skrev:

Jeg ble utskjelt av en gjeng mammaer i barnehagen her i våres. Er arbeidaledig og sykmeldt så har ingen jobb. Problemet med disse mammane var at jeg handlet litt og satt på en cafe för jeg skulle hente barna. De mente at jeg skulle hente barna för jeg koser meg på cafe, for det er viktig å väre sammen med barna.

Da ble jeg så lei meg og sint, spurte den om dem visste hvorfor jeg var sykmeldt. Nei det visste ingen,noen sa att jeg bare ville ha tid for meg selv. At barna ikke er viktige. Så jeg fortalte at jeg har kreft og at den turen på cafe var allt jeg hadde orket den dagen. Efter det så ble foreldrene helt andre, da skulle de hjelpe meg og barna .Ja da var det ingen problem at jeg gjorde saker uten barna. Sånt blir jeg så lei meg av.

Vet ikke at det er det samme, men syns folk tar å legger seg i for mye. Om man er alenemamma så må man jo som oftest gjöre saker og ting alene, selv om man er syk. Vet ikke hva du skal si til sjefen, men det er å gå for langt syns jeg!

Helt utrolig. Det er helt utrolig hva enkelte mener at de har noe med. Og så er det helt utrolig hvor lite noen mennesker evner å innse at ting sjelden er helt svart/hvitt, men folk elsker å lage seg oppfatninger av hva som skjer i andres liv. Man vet så lite om hva andre mennesker egentlig har å stri med, at det beste er å holde kjeft til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Helt utrolig. Det er helt utrolig hva enkelte mener at de har noe med. Og så er det helt utrolig hvor lite noen mennesker evner å innse at ting sjelden er helt svart/hvitt, men folk elsker å lage seg oppfatninger av hva som skjer i andres liv. Man vet så lite om hva andre mennesker egentlig har å stri med, at det beste er å holde kjeft til enhver tid. 

Ja men det er jo bare å lese tråder her inne hvor folk akker og hoier over at andre sender ungen sin i barnehagen og er hjemme.

Gud forby at andre lever livet på en annen måte enn en selv og kanskje pusser opp/tar en tur med partneren eller jobber til andre tider enn de fleste andre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Ja men det er jo bare å lese tråder her inne hvor folk akker og hoier over at andre sender ungen sin i barnehagen og er hjemme.

Gud forby at andre lever livet på en annen måte enn en selv og kanskje pusser opp/tar en tur med partneren eller jobber til andre tider enn de fleste andre,

Ja, her inne akker og hoier folk over de minste ting. Har mange ganger tenkt at jeg håper det ikke er representativt for befolkningen forøvrig, men det er nok for mye å håpe på. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Ja men det er jo bare å lese tråder her inne hvor folk akker og hoier over at andre sender ungen sin i barnehagen og er hjemme.

Gud forby at andre lever livet på en annen måte enn en selv og kanskje pusser opp/tar en tur med partneren eller jobber til andre tider enn de fleste andre,

For å ikke snakk om alle som akker og hoier for at man er sykmeldt med mindre man ligger for døden. Og man skal selvfølgelig verken handle mat eller ellers gå ut av huset når man er sykmeldt, for da er man frisk nok til å gå på jobb også.

Anonymkode: 10ecc...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må stort sett alltid ut av huset selvom jeg er syk, det kommer ingen og følger ungene eller går i butikken for meg. Synes du har dårlig kollega og leder som klager på dette. Du kunne jo vært på vei til lege eller apotek før alt de visste og dessuten som sagt så er det ikke alle som kan ligge under dyna selvom de er syke, heller ikke alle tilstander krever det.

Anonymkode: 4d27c...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde samme med meg. Jeg slet med depresjon og ene dagen klarte jeg ikke dra på jobb. Jobben var å prate med kunder hele dagen og det var mange skikkelig sure kunder så ingen hyggelig jobb! Da jeg hentet barnet i BHG den dagen så jeg at hun måtte ha noe sko, så vi kjørte ned til skobutikken. Da så en kollega meg og slarva til sjefen. Dagen etter ble jeg tatt inn i møte, anklaget for å skulke jobben osv. Jeg ble så sint! Forklarte også sjefen litt om at når man ha barn, så MÅ man faktisk noen ganger ut selvom man er dårlig!

Jeg er så glad jeg har funnet meg ny jobb!

Anonymkode: 5081a...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykmeldt i 9 måneder, og absolutt INGEN har klaget over at de ser meg utendørs... Men så vet de alle hva jeg feiler. Jeg går på dans, til og med, når jeg klarer. 

Syns sjefen din er idiot, HI, og du gjør lurt i å ta den turen til legen. Så kan du si at det var derfor du var observert i bil! 

Anonymkode: fddb8...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, kjenner jeg blir sint! Håper du tar opp dette med verneombud!

Jeg er også syk og hjemme, med sykemelding, men må jo få bevege meg uttafor døra i løpet av dagen for det! Det er noe helt annet å orke tusle til apoteket og butikken for kjøpe noe mat i joggebuksa, enn å orke en dag på jobb. 

Anonymkode: 434f6...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotsjef. Du er mamma selvom du er syk, og må derfor følge opp barna uansett. Betyr ikke at du orker 7-8 timers arbeidsdag! 

Min sjef prøvde på det samme en gang. Jeg gav tydelig beskjed om at jeg MÅ faktisk handle mat og gå på apoteket når jeg er syk også, og at å lage oppstyr og komme med trusler bare fordi en eller annen "bekjent" hadde observert meg, rett og slett ble for dumt. 

Anonymkode: 7f533...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle man ha leksa opp for både sjefen og de andre ansatte på et felles møte så de får det inn en gang for alle. Lurer virkelig på hva den sjefen har mellom øra. Må være voldsom trekk der. Mange i dagens samfunn som har total mangel på kunnskap og evne til å sette seg inn i andres situasjon. Kjenner jeg blir rasende på dine vegne, HI. 

Anonymkode: 786bf...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemme fra jobben i dag med skikkelig forkjølelse. Mannen gikk tidlig i dag og siden jeg har sovet dårlig og hostet halve natten greide jeg å sovne igjen når han gikk. Derfor ble alt travelt og for at minstemann ikke skulle komme forsent på skolen svippet jeg han ned. Der er jeg tydeligvis blitt sett av en annen fra jobb som gir beskjed til sjefen. Fikk en skikkelig spydig og hissig SMS i sted at var jeg frisk nok til å være ute å kjøre tidlig på kvisten greide jeg også komme på jobb. Dette er første gang jeg er vekke på tre år. Bedriften har i snitt 20% fravær så i forhold til andre er jeg jammen lite borte. Har kanskje 2-3 sykt barn dager. Det er det. I løpet av tre år. Jeg har feber og er skikkelig kjip i formen. Kjørte ned til skolen i pysj og jakke dratt utpå. Nå må jeg si jeg ikke gleder meg spes til å gå på jobb....

Anonymkode: 74e3b...37c

Men for f*** da! Hvor vanskelig er det å forstå at selv om man er syk så er det veldig mange grunner til at man ikke er fysisk i senga hvert sekund. Barn skal på skole/barnehage, man må på apotek eller butikk. Jeg ville fortalt akkurat hva som hadde foregått og så spurt om leder ville komme med et konkret forslag for hvordan man ikke er mamma de dagen en er syk. 

Anonymkode: 9f7f5...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...