Gå til innhold

Hvilken høyskoleutdanning har du?:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om to år er det min tur! Da skal jeg endelig realisere drømmen jeg har higet etter i mange år nå, bort fra kjedelig fabrikkarbeid til høyskole! 

Heldigvis har jeg god tid til å bestemme studieretning, men det lander mest trolig på lærerutdanningen:) 

 

Hva er du utdannet til, og trives du?:)

Anonymkode: f5007...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Master i spesialpedagogikk, en årsenhet, en videreutdanning og en etterutdanning innenfor samme område som masteren.

Anonymkode: 83324...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Universitetet er helt klart å anbefale. 

Håper du blir en av de gode lærerne 😊 Der er mye rart i den profesjonen. Mye rart! 

Anonymkode: dd919...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Lykke til :) Jeg jobber også som  lærer. 

For å bli lærer tok jeg ppu etter å ha studert engelsk og media, samt noen ekstra fag (7år på høgskole/universitet  totalt)

 

 

 

Anonymkode: bfdfc...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Universitetet er helt klart å anbefale. 

Håper du blir en av de gode lærerne 😊 Der er mye rart i den profesjonen. Mye rart! 

Anonymkode: dd919...cd3

Hva slags kommentar er det? Det er ikke mer rart der enn i andre yrker🙄

Anonymkode: 83324...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Universitetet er helt klart å anbefale. 

Håper du blir en av de gode lærerne 😊 Der er mye rart i den profesjonen. Mye rart! 

Anonymkode: dd919...cd3

Det er også mye rart blant mennesker generelt. Et eksempel er de som tror og det er flere merkelige mennesker i læraryrket enn i andre yrker. Et annet er de som har utdaterte og åndssnobbete ideer om at høgskoleutdannelse er dårligere enn universitetsutdannelse. Som pedagog med begge deler vil jeg si at det aldri var mer krevende å studere på universitetet. Faktisk vil jeg si der var mindre krevende fordi man på høgskolen hadde praksis og flere fag samtidig. Det gir mindre tid til lesing i vanlig arbeidstid. I dag er den reelle forskjellen hvilken aldersgruppe en vil jobbe med, da alle løp gir lektorkompetanse.

Anonymkode: 4a05a...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først en god gammeldags Cand. Mag i engelsk, historie og mediefag. Så PPU.

Er adjunkt med tilleggsutdanning. 

Anonymkode: 3024a...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lenge sikker på at det var lektor jeg ville bli, men så fikk jeg et "innfall".. og begynte på sykepleien ved et universitet.

Jeg er en type som kan gå "fort" lei og kan trenge muligheten til å gjøre noe annet. Som sykepleier finnes det alt mulig av videreutdanninger så på den måten kan jeg endte opp som yrkesfaglærer, økonom, medisinselger, spesialsykepleier og lista går nesten ut i det uendelige. Derfor la jeg lektordrømmen på hylla, og jeg er sjeleglad for at jeg slipper å være fastlåst i skolesystemet :)

Anonymkode: 8c171...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...