Gå til innhold

Leirskole og ekstremt kresent barn i matveien.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de fleste leirskoler lar barna smøre seg en matpakke til kvelds, til å bli fortært rundtomkring på rom og fellesareal, i stedet for å dekke til kveldsmat? 

Det er jo også litt snodig i mine øyne. Greit nok, men litt rart. 

Når det gjelder menyen så legger jeg meg ikke opp i den, de får spise det som skolen legger opp til. At barna får servert mat/mulighet å tilberede selv, slik at de får alle måltider når de er bortreist, det ser jeg på som en selvfølge. 

Det hadde ikke falt meg inn å stacke opp med junk å sende med. Tror ikke jeg hadde kommet på det engang. 

Anonymkode: 4e453...ce4

Fordi på de fleste leirskoler går - som flere har påpekt - personalet hjem. Så er det lærerne og en nattevakt igjen.  Derfor er det ikke full oppdekning til kvelds.  Ofte er flere klasser der, fra flere skoler,  og det sier seg selv at å dekke/ lage/ vaske etter brød og pålegg til nærmere 100 stk er en jobb.

Anonymkode: 669cd...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo den "morsomme" poppisgjengen som hyller hverandre og mer av hverandres "morsomheter". Ingen andre ler av det, vel å merke. Mennesker som ikke klarer å føre en eneste samtale uten spydigheter mangler noe grunnleggende...

Anonymkode: 2caab...60a

Er det ikke slitsomt å tro at andre er en gjeng du ikke får være med i? At en del mener det samme er ikke ensbetydende med at de er en mobbende gjeng hyener. Jeg synes i hvert fall det er slitsomt at det er motargumentet i flere tråder. 

Anonymkode: 5d8fe...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange svar med "puter under armene, puter under armene!!" "e'kke plass til uv-dressen, høhø!" er det mulig å skrive etter hverandre uten å fremstå som tilbakestående? Vi tok poenget deres for ti innlegg siden.

Anonymkode: 24937...eaf

Hvor mange svar med at det ikke er greit å sende å sende med godteri i stedet for mat må dere lese,for å ta poenget og ikke fremstå som tilbakestående?

Anonymkode: 8d92c...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Det er i hvert fall ikke humor. Heller ikke barn med oppdragelse. Snodig, gitt.

Forstod du selv hva du har skrevet nå?

Anonymkode: 2caab...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi på de fleste leirskoler går - som flere har påpekt - personalet hjem. Så er det lærerne og en nattevakt igjen.  Derfor er det ikke full oppdekning til kvelds.  Ofte er flere klasser der, fra flere skoler,  og det sier seg selv at å dekke/ lage/ vaske etter brød og pålegg til nærmere 100 stk er en jobb.

Anonymkode: 669cd...77a

Uff da 😳

Da er det noen leirskole drivere som har kuttet dette tilbudet for å konkurere på pris, eventuelt øke egen profitt, og når kommunene godtar dette, så følger de andre etter? 

Og til slutt er det blitt normalen, og ingen lenger protesterer? 

Fy, så smålig! 

Jeg har flyttet hjem. Barna går på min gamle barneskole. De reiser på samme leirskole som jeg var på. Da fikk vi kveldsmat. Jeg har ikke hørt om problemstillingen. Så antar og tror de enda får alle måltider.

Det er ikke lenge til eldste skal. Tror de som var i vår snakket om limmepenge tak, mobil forbud, og forbud mot snacks og godteri. 

Trodde det var normalen jeg. Felles måltider, stormkjøkken, bål, fjellheimen, ute aktiviteter, sunn mat. 

Ikke sånt som er beskrevet her. At det skal være i skolenes regi? Det er faktisk for dårlig, synes jeg. 

Dette må sjekkes opp i 🤔

Anonymkode: 4e453...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...