Gå til innhold

Ikm uke 40 💞


Flutili

Anbefalte innlegg

1 time siden, AkkMa skrev:

Babydrømmen: Hold oss for all del oppdatert! 😊 

Eltesten var positiv i går og har begynt å dale sakte i dag.. ikke mye svakere, men tydelig nok til at både jeg og samboer ser forskjell 😊 Tenker el har vært i dag, men så er jeg også ny i dette gamet med eltesting 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AkkMa skrev:

Jeg mistenkte tidlig el fordi jeg fikk veldig sterke eltester bare et par dager etter en veldig kort og rar mens. Og jeg var ikke gravid. Jeg fortsatte å teste og den ble gradvis svakere, før den tok seg opp igjen. El var visst igår, minst to dager før den var forventa. Fortsett å teste er mitt råd 😉 Men! Mystisk er det jo.. for dine ser enda sterkere ut enn de jeg fikk 🤔 

Nå er det bare å vente.. i morgen skal samboer teste seg! Det blir veldig spennende!! 👏👏👏 Fordi el kom litt tidlig ble ikke timinga såå ille som jeg trodde. Men vi "holdt oss" bare en dag, for å ikke gå glipp av fruktbare dager, og ikke to, som de egentlig ba om.. Håper det går bra likevel! Og i morgen når han er ferdig tar vi nok en runde til, minst, for sikkerhets skyld 😌😌😌

Det holder vel det for den testinga de utfører, håper alt er bra slik at det ikke er noe tvil når deg gjelder hans del 😊 Viktig å legge inn askjer også ☺️

Fortell hvordan deg gikk med samboer, hvis dere får resultater i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig et veldig personlig spørsmål dette altså, men likevel: Er det flere enn meg som blir litt satt ut av denne prøvingen og da tenker jeg på evnen til å oppnå orgasme?? Jeg får orgasme 99% av gangene (med mindre jeg er full, da klarer jeg ikke), men når jeg vet at vi har sex med mening så sliter jeg veldig med å komme i mål. Blir så fokusert på hvorfor vi har sex og det er turn off for meg egentlig. Har ikke sagt noe om det til mannen. Tror det er en mental sperre. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene kom veldig kjapt, gitt. Og det så litt dårlig ut - men heldigvis ikke umulig. Det forklarer jo endel! 😬 De var litt få, i tillegg til noen åreknuter som visst gjorde det komplisert.. De som var der var helt fine, men ikke så mange. Legen mente det ville være vanskelig på egenhånd, så vi må mest sannsynlig få litt assistanse. Inseminasjon? Det er han som har litt problemer, med meg var alt på stell. Prøverør? Dette veit jeg fint lite om, hvilke muligheter finnes, hvor lang tid tar det, og hvor mye styr er det?  

Vi kommer jo selvfølgelig til å ta en prat til med dem, og med fastlege også, altså, men jeg blir så sykt utålmodig! 

På en måte fint å finne ut av det. Da kan vi iverksette andre tiltak! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ninni84 skrev:

Mulig et veldig personlig spørsmål dette altså, men likevel: Er det flere enn meg som blir litt satt ut av denne prøvingen og da tenker jeg på evnen til å oppnå orgasme?? Jeg får orgasme 99% av gangene (med mindre jeg er full, da klarer jeg ikke), men når jeg vet at vi har sex med mening så sliter jeg veldig med å komme i mål. Blir så fokusert på hvorfor vi har sex og det er turn off for meg egentlig. Har ikke sagt noe om det til mannen. Tror det er en mental sperre. Veldig irriterende.

Hehe, jeg er motsatt! Sex med mening gjør det mer spennende, synes jeg! Nærere, på en måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AkkMa skrev:

Svarene kom veldig kjapt, gitt. Og det så litt dårlig ut - men heldigvis ikke umulig. Det forklarer jo endel! 😬 De var litt få, i tillegg til noen åreknuter som visst gjorde det komplisert.. De som var der var helt fine, men ikke så mange. Legen mente det ville være vanskelig på egenhånd, så vi må mest sannsynlig få litt assistanse. Inseminasjon? Det er han som har litt problemer, med meg var alt på stell. Prøverør? Dette veit jeg fint lite om, hvilke muligheter finnes, hvor lang tid tar det, og hvor mye styr er det?  

Vi kommer jo selvfølgelig til å ta en prat til med dem, og med fastlege også, altså, men jeg blir så sykt utålmodig! 

På en måte fint å finne ut av det. Da kan vi iverksette andre tiltak! 

Ah, nei!!! Så kjedelig at det ikke var positivt svar! Men se det på en positiv måte, nå vet du grunnen og du har mulighet til å få hjelp ☺️ Bedre å få hjelp nå, enn å prøve selv uten at det går i lang tid ☺️ Håper alt løser seg for dere, men ville fortsatt prøvd litt å få det til på egenhånd, altså i tillegg til assistanse, vet aldri når det kan klaffe 🌼

Lykke til ⭐️

(Hold oss gjerne oppdatert på forumet om hvordan det går med dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ninni84 skrev:

Mulig et veldig personlig spørsmål dette altså, men likevel: Er det flere enn meg som blir litt satt ut av denne prøvingen og da tenker jeg på evnen til å oppnå orgasme?? Jeg får orgasme 99% av gangene (med mindre jeg er full, da klarer jeg ikke), men når jeg vet at vi har sex med mening så sliter jeg veldig med å komme i mål. Blir så fokusert på hvorfor vi har sex og det er turn off for meg egentlig. Har ikke sagt noe om det til mannen. Tror det er en mental sperre. Veldig irriterende.

Tja.. synes alltid det er koselig å ha sex, men kjenner også i blant at det blir litt vanskelig for meg også.. Får ekstrem sjelden orgasme uansett, men sliter med å bli ordentlig tent ja 😏 Heldigvis er dette ikke så ofte 🌼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er et veldig dumt spørsmål, men hva er poenget med eggløsningstester? Kan man ikke bare ha sex sånn hver tredje dag? ☺️

Anonymkode: 61be2...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det er et veldig dumt spørsmål, men hva er poenget med eggløsningstester? Kan man ikke bare ha sex sånn hver tredje dag? ☺️

Anonymkode: 61be2...8d9

Det er vel mest for å vite når el er, men er også mange som vil vite om de faktisk har el.. Ikke alle får el hver måned, så noen tester også av den grunn.. 

Hvis du ikke er prøver, så er det nok vanskelig å forstå.. men etter hvert prøver man jo det man kan for å faktisk bli gravid 😊 Er vanskelig når graviditetstesten alltid blir negativ 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Det er vel mest for å vite når el er, men er også mange som vil vite om de faktisk har el.. Ikke alle får el hver måned, så noen tester også av den grunn.. 

Hvis du ikke er prøver, så er det nok vanskelig å forstå.. men etter hvert prøver man jo det man kan for å faktisk bli gravid 😊 Er vanskelig når graviditetstesten alltid blir negativ 😏

Ja, men det forstår jeg! Det gir absolutt mening 😊 Herregud, kan så lite om sånt. 

Masse lykke til alle sammen ❤️

Anonymkode: 61be2...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El testen er nå på god vei til å bli positiv snart... veldig sterk strek, men ikke heeeeelt positiv ennå. Hører så mye forskjellig ang når man har el i forhold til når el testen blir positiv. 

Har hørt disse forskjellige:

- man har el innen 48 timer etter el testen er blitt negativ igjen.

- man har el 12-48 timer etter første positive test. 

- når testen blir negativ igjen er el over, altså man hadde da el dagen før el test ble negativ igjen. 

Hvilke av disse er riktige? Eller er det noe anna som er riktig. 

Når har man el når man har positiv el test 2-4 dager på rad... (pleier å være sånn med meg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere? 🌼

Går bra her, men har ikke troa denne pp. Jeg er bare så lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer, nå har jeg testet i mange dager med disse testene fra Clear blue. Jeg har vanligvis sykluser på 30-33 dager og forventet el var egentlig 27 i følge mine apper. På søndag morgen kl 9 fikk jeg første smil på testen. Jeg trodde da i følge instruksene at den skulle slå ut 2 dager på rad. Altså dagen før el og selv el-dagen. I dag tidlig fikk jeg negativ. Betyr det da at jeg hadde faktisk el i går (tidligere enn forventet)??? Hva mener dere proffe??

Hadde ubeskyttet sex torsdag kveld, fredag kveld og natt til søndag så håper den sitter :)

image1.JPG

image2.jpg

Endret av Ninni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom el litt tidligere enn forventa, så er allerede ca 8 dpo. Røyk på en test i dag, og den var ikke uventa - blendahvit 😬 men det er enda noen dager igjen, óg den ene puppen min er skikkelig øm. 

Vi er forresten allerede i kontakt med både fastlege og klinikk. Pga lang ventetid bare på konsultasjon vurderer vi privat, der vi sjekka. Kanskje en runde der, mens vi er i kø til offentlig hjelp? Hvis det er "lov"? 😊

Flere som nærmer seg testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enda. Har IKM 8 Oktober som er siste dag I uke 40, så det er vel bare bortkasta å begynne å teste før neste onsdag. Hadde positive el test søndag og regner med at el var mandag så er bare 2DPO idag. Ved forrige graviditet fikk jeg positive test 10DPO så venter nok til 9-10 DPO som er onsdag neste uke. 7 dager igjen. Tålmodighet er ikke min sterkeste side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på el, men siden eltestene slo ut rett etter mens tipper jeg på at det var da den var! Så ca 7 dpo.. eltesten ser i alle fall ikke ut til å bli noe sterkere, tvert imot.. nå viser den bare 1 strek og den andre er ikke synlig i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6 DPO idag, tok en test og den var blendahvit som forventet. Må nok teste om noen dager. Forventet ikke å se noe idag egentlig. Tålmodighet er ikke min sterke side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner å få noen symptomer her?? Jeg testet negativt I går men det er enda tidlig. Er bare så utrolig trøtt!! Gjesper hele tiden. På lørdag la jeg meg kl 22 og på søndagen allerede kl 21. Burde være utvilt, men er så vidt jeg klarer å holde øynene oppe på jobben. zzzzzzzz. Usikker om det er innbilning eller faktiske symptomer. Får vente å se om noen dager. Kanskje det bare er dette triste været som gjør meg så sigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja symptomer eller pms? Det gjenstår å vite hvem av de jeg er rammet av 🙈 skikkelig ømme pupper og kramper/murringer i magen. Har vært ekstremt slapp, men akkurat nå er det bedre (11dpo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal svi av en test i morgen tidlig 10-12 dpo da. Jeg er veldig oppblåst og har hatt til og fra med murringer i magen. Men kan like gjerne være noe jeg har spist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...