Gå til innhold

Klokka er halv to og mannen er enda ikke stått opp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ser ikke hensikten nei. Men da får du ta han på ordet og si at dere står opp med barnet en dag hver i helgen! Og din "sove lenge"-dag så sover du til 1400 du også. Jeg hadde klikka på sånn oppførsel. Og ihvertfall latt ungen bråke alt h*n ville etter klokka 10. Han er ikke far når det passer ham, det er han 24/7.

Anonymkode: 7b69d...7f9

Jeg er ett A-menneske og liker derfor ikke å sove til 14, men at han skal sove til 1345 fordi at han spiller spill og legger seg kl 05 er bare snålt. HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men for ei dørmatte du er, Hi!! Null sympati fra meg, dette livet er du skyld i selv 😤

Anonymkode: b7fef...faa

Det er det siste året han har endret seg til det verre. Vi har vært sammen i 7 år. Han sier han sliter litt siden han ikke får startet på studiet han ønsker før neste år. Han går på AAP pga angst. Spørsmålet er bare hvor mye jeg skal godta? 

Før du sitter på din høye hest og ser ned på andre, så kan jeg si deg at alt er ikke så svart-hvitt her i livet.

 

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjorde at mannen din endret seg? HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Jeg tipper at hun byttet mann :D

Anonymkode: d8cc5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Korrekt!

Anonymkode: 7f9d5...b63

Så bra at det ordnet seg da 😊Det krever mot å gå fra "kjent" til "ukjent" terreng. 

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg ser jo viktigheten av samarbeid. Han var flink på samarbeid da jenta vår lita, er vel mulig det siste året det har sklidd ut. 

Her om dagen skulle moren hans hente datteren vår kl 11 hjemme hos oss. Det var fint vær ute og da jeg sa sønnen hennes lå og sov ble hun overrasket og sa "Sover han så lenge på en godværsdag? Du må bare stramme han opp". Jeg sa til henne at det var fast prosedyre. Virker også som foreldrene mine har hintet til at de synes det er rart at en ung mann må sove så lenge. 

 

Hvis jeg sier at han sover lenge eks så drar han "B-menneske"-kortet og sier at "du lærer jo aldri . Hvor mange ganger må jeg si at jeg fungerer dårlig på morgenen?" Deretter snakker han om viktigheten av gjensidig aksept,eks at han aksepterer at jeg liker å legge meg tidlig og stå opp tidlig . Han går rett i forsvarsposisjon,kanskje fordi at han innerst inne skjønner at han er lat?

Jeg trenger han siste året av studiet mitt for en del ganger jeg begynner tidlig leverer han i bhg slik at jeg slipper alt stresset på morgenen. Hadde det ikke vært for han kunne jeg eks ikke jobbet annenhver helg ved siden av studiene . 

Han vasker mest klær av oss og har middagen klar når jeg kommer hjem fra aftenvakt, samt vedlikehold av sykler og han tømmer søpla , men er nok jeg som bidrar mest.

Bevisst og ubevisst har jeg nok "kostet dette under teppe" pga jeg vil så gjerne at lille skal vokse opp med begge foreldrene, samtidig ikke for enhver pris.

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Fader så mye vi damer koster under teppe. Blir provosert på dine vegne, kjenner meg vel kanskje litt igjen så ikke helt upartisk. Jeg er også max b-menneske, eeelsker å sove, men står fortsatt opp tidlig med barnet vårt. Vi har heldigvis annen hver dag i helgen, men ellers må jeg mase på han som en unge for å få han ut av senga.  Går det ann å finne menn som bare tar tak og ikke oppfører seg som unger?! arrrg..... haha.

Anonymkode: 6bc00...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det siste året han har endret seg til det verre. Vi har vært sammen i 7 år. Han sier han sliter litt siden han ikke får startet på studiet han ønsker før neste år. Han går på AAP pga angst. Spørsmålet er bare hvor mye jeg skal godta? 

Før du sitter på din høye hest og ser ned på andre, så kan jeg si deg at alt er ikke så svart-hvitt her i livet.

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Da får du ta en alvorsprat med ham. Minne ham på at han er FAR og når han er far så MÅ han ta ansvar for sin egen helse for å også kunne ta vare på familien sin, eller i det minste barnet sitt.

Hvis han sliter så mye (det er ikke bare "litt" når han går i kjelleren og snur døgnet så totalt pga. en utsettelse) da må han søke hjelp. Krev at han tar tak i seg selv - fastlege og psykolog NÅ.

Og krev at dere går i parterapi på familievernkontoret. Men noe sier meg at du ikke vil gjøre det siden du ikke har kommentert det forslaget tidligere...?

Anonymkode: 07521...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han jobber 30-40 % siden han går på AAP. Han jobber kun aftenvakter, ikke nattevakter. Han hadde fri dagen før han sov til 1330. HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Ser at han går på AAP, så da er han syk på en eller annen måte. Da er det veldig fort gjort å gå seg fast i et spor som ikke er så bra. Han har ingen plikter utenom jobb (for du tar de for han), og jobb må han ikke opp til siden han jobber kvelder.
Ikke at det er en unnskyldning, men kan han være deprimert? Kanskje han trenger å snakke med noen, for sånn som det er nå kan dere ikke ha det

Anonymkode: fe180...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at han går på AAP, så da er han syk på en eller annen måte. Da er det veldig fort gjort å gå seg fast i et spor som ikke er så bra. Han har ingen plikter utenom jobb (for du tar de for han), og jobb må han ikke opp til siden han jobber kvelder.
Ikke at det er en unnskyldning, men kan han være deprimert? Kanskje han trenger å snakke med noen, for sånn som det er nå kan dere ikke ha det

Anonymkode: fe180...c90

Han føler han går på vent siden han må vente ett ekstra år med å begynne studiene ettersom jeg ble ett år forsinket i studiet. Studiet han vil begynne på er i en annen by.

Han går på AAP grunnet sosial angst. 

Han trener 3-5 ganger i uka og får tydelig progresjon. Da jeg kom hjem fra aftenvalt her om dagen hadde han ryddet mye samt laget middag til meg.

Han er henvist til psykolog, men ventetiden er lang. Har anbefalt han at fastlegen henviser han til Raskere tilbake.  HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan komme raskere til hos psykiatrisk sykepleier i kommunen, der kan han få hjelp frem til han får begynt hos psykolog.

Les dere opp på hva regelmessig døgnrytme også har å si for psykiske problemer, depresjon og angst. Han må gjøre en større egeninnsats, spesielt det med døgnrytmen sin!

Hvorfor vil du ikke prøve parterapi?

Anonymkode: 07521...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan komme raskere til hos psykiatrisk sykepleier i kommunen, der kan han få hjelp frem til han får begynt hos psykolog.

Les dere opp på hva regelmessig døgnrytme også har å si for psykiske problemer, depresjon og angst. Han må gjøre en større egeninnsats, spesielt det med døgnrytmen sin!

Hvorfor vil du ikke prøve parterapi?

Anonymkode: 07521...7a7

Hvordan går man frem på dette området? Henvisning fra fastlege?

Er åpen for parterapi også. Må man ha henvisning til det? HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går man frem på dette området? Henvisning fra fastlege?

Er åpen for parterapi også. Må man ha henvisning til det? HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Ang. psykiatrisk sykepleier er jeg litt usikker om man trenger henvisning. Det skal være et lavterskeltilbud, så mulig det er nok å bare ringe kommunen og høre med dem. Hvis ikke kan legen henvise, vet flere som har fått det henvist av fastlegen sin, men usikker på om det egentlig er nødvendig.

Parterapi trenger dere ikke henvisning til. Ring Familievernkontoret og si at dere sliter i forholdet og at dere trenger hjelp.

Anonymkode: 07521...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Slik kunne min mann også oppført seg (delvis), men jeg lar ham ikke. Han er en kreativ sjel i et kreativt yrke, og hjernen han fungerer best på sen kveld/natt. Kunne sitte oppe hele natta før vi fikk barn, hvis han trengte det. Fortsatt er det sånn at han legger seg 2-3 timer etter meg hver kveld. 

 

Men etter vi fikk barn krevde jeg at han måtte ta like mye del i hverdagen som meg. Så vi har hver sin morgen vi kan sove litt i helgene, men ikke lengre enn til kl 10 (11 hvis vi har vært på fest). Funker for oss. Hvis ikke vi hadde hatt disse reglene, hadde han slept seg ut av senga i 12 tiden, sert TV til 14 og SÅ startet dagen. Men det funker ikke med tre barn. 

Anonymkode: 20dfc...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gikk det her tilslutt? Forsatt sammen ? 

Anonymkode: 6bc00...647

Det går veldig fint faktisk. Vi er enda sammen og skal ha nytt barn til sommeren. Vi er flyttet fra nord til sør. Jeg jobber og han studerer. 

 

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går veldig fint faktisk. Vi er enda sammen og skal ha nytt barn til sommeren. Vi er flyttet fra nord til sør. Jeg jobber og han studerer. 

 

HI

Anonymkode: f5f86...2ae

Uff enkelte lærer aldri.. Som om du ikke hadde nok problemer med en tafatt mann fra før av,så sprer du beina å får enda ett barn med en mann som ikke tar ansvar! Ingen kommer beskylde deg for å være smart hvertfall..

Anonymkode: 7880d...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff enkelte lærer aldri.. Som om du ikke hadde nok problemer med en tafatt mann fra før av,så sprer du beina å får enda ett barn med en mann som ikke tar ansvar! Ingen kommer beskylde deg for å være smart hvertfall..

Anonymkode: 7880d...bc8

Haha. Hvor ser du jeg skriver at han ikke tar ansvar nå?

Helt utrolig at du ikke har bedre ting å foreta deg enn å sitte å synse og gjette på hvordan andre har det 😂

Du må ha et særdeles stort behov for å få andre til å føle seg dårlig. For et tragisk liv du må ha 😂

Ha en alldeles strålende kveld 😉

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Hvor ser du jeg skriver at han ikke tar ansvar nå?

Helt utrolig at du ikke har bedre ting å foreta deg enn å sitte å synse og gjette på hvordan andre har det 😂

Du må ha et særdeles stort behov for å få andre til å føle seg dårlig. For et tragisk liv du må ha 😂

Ha en alldeles strålende kveld 😉

Anonymkode: f5f86...2ae

Alle innleggene dine her viser jo at du bor sammen med en uansvarlig:umoden tafatt guttunge! Da er du ikke akkurat smart som velger å få ett barn til med han! Da har du to unger du må stå opp med alene mens idioten av en mann sover til 14.00 i helgene.

Anonymkode: 7880d...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min «sett inn noe negativt om den du bor sammen med» 

Er det normalt? (Som om du ikke vet svaret) 

Resultat = masse bitching om at menn er svin. 

Tror du det er normalt å starte sånne tråder heletiden? Tror du at du gjør verden noe godt ved å starte tråder hvor du som kvinne alltid er offeret og fyrer opp under mannehatet her på forumet? 

Anonymkode: b34c5...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle innleggene dine her viser jo at du bor sammen med en uansvarlig:umoden tafatt guttunge! Da er du ikke akkurat smart som velger å få ett barn til med han! Da har du to unger du må stå opp med alene mens idioten av en mann sover til 14.00 i helgene.

Anonymkode: 7880d...bc8

Innlegget du henviser til ble skrevet i september 2017. Nå er vi i 2019

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innlegget du henviser til ble skrevet i september 2017. Nå er vi i 2019

Anonymkode: f5f86...2ae

Å poenget ditt er?? Mannfolk har ikke evnen til å klare å skjerpe seg over tid.

Anonymkode: 7880d...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å poenget ditt er?? Mannfolk har ikke evnen til å klare å skjerpe seg over tid.

Anonymkode: 7880d...bc8

Haha, så HI skal dumpe mannen sin som nå har skjerpet seg, fordi DU er bitter, og ingen har giddet å skjerpe seg for din skyld..?

 

Anonymkode: 37eeb...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å poenget ditt er?? Mannfolk har ikke evnen til å klare å skjerpe seg over tid.

Anonymkode: 7880d...bc8

Hvis du ikke skjønner poenget mitt så er det ikke håp. 

På hvilket grunnlag kan du si at ingen menn kan skjerpe seg over tid? 😆😂

Anonymkode: f5f86...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke skjønner poenget mitt så er det ikke håp. 

På hvilket grunnlag kan du si at ingen menn kan skjerpe seg over tid? 😆😂

Anonymkode: f5f86...2ae

Du svarer jo ikke på om far stiller mer opp å sa sier jo det sitt.. Han er likr tafatt som før og du er dum nok til å få enda ett barn med han.

Anonymkode: 7880d...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...