Gå til innhold

Hva tenker dere om....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Adam? 

Jeg er helt forelsket i dette navnet, men føler jeg er alene om det? Hva er det de fleste synes er galt med det?

Vet at det er et navn fra bibelen, men kjære vene, det er det jo mange navn som er f.eks. Noah, Markus, Thomas, Jonas, Johannes. Så det burde jo ikke være noe verre med Adam.

Finnes det noen andre her inne som liker Adam bortsett fra meg? føler jeg bare får negative innspill når jeg nevner navnet for familien og gode venner, ingen som synes det er pent, buhu og snuffs :-(

Merker at jeg begynner å tenke på andre guttenavn, men ingen som jeg liker like godt som Adam. Jeg elsker navnet Adam.

 

 

 

 

Anonymkode: 15138...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Adam? 

Jeg er helt forelsket i dette navnet, men føler jeg er alene om det? Hva er det de fleste synes er galt med det?

Vet at det er et navn fra bibelen, men kjære vene, det er det jo mange navn som er f.eks. Noah, Markus, Thomas, Jonas, Johannes. Så det burde jo ikke være noe verre med Adam.

Finnes det noen andre her inne som liker Adam bortsett fra meg? føler jeg bare får negative innspill når jeg nevner navnet for familien og gode venner, ingen som synes det er pent, buhu og snuffs :-(

Merker at jeg begynner å tenke på andre guttenavn, men ingen som jeg liker like godt som Adam. Jeg elsker navnet Adam.

 

 

 

 

Anonymkode: 15138...666

Syns Adam er et fint navn. De fleste jeg kjenner som heter det er polske. Men de er alle flotte menn :) Også har du Adam fra Adams matkasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, villekulla skrev:

Syns Adam er et fint navn. De fleste jeg kjenner som heter det er polske. Men de er alle flotte menn :) Også har du Adam fra Adams matkasse. 

Tusen takk for hyggelig innspill. Jeg visste ikke at det ble brukt så mye i Polen. Adam fra Adams matkasse ja,han hadde jeg glemt.

Anonymkode: 15138...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker det, så gå for det!

Kult navn, og blir sikkert ikke mange i klassen med samme navn.

Anonymkode: 17f25...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Quote

 

Resultat

Det er 3 486 menn som har Adam som første fornavn

Det er 2 032 menn som har Adam som eneste fornavn

Det er 469 personer som har Adam som etternavn

Det er 7 kvinner som har Adam som første fornavn

Det er 6 kvinner som har Adam som eneste fornavn

 

Her er også statistikken fra SSB i forhold til navnet Adam :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er et fint navn. Personlig hadde jeg ikke valgt det pga den sterke koblingen til kristendommen. Men ja, et veldig fint navn 👍☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint. :) Ville ikke valgt det selv pga. bibel-assosiasjoner, men ville derfor heller ikke valgt Noah osv. Visste  ikke at det var så uvanlig, vet om en liten Adam.

Anonymkode: 8b930...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 6.9.2017 den 15.01, Anonym bruker skrev:

Adam? 

Jeg er helt forelsket i dette navnet, men føler jeg er alene om det? Hva er det de fleste synes er galt med det?

Vet at det er et navn fra bibelen, men kjære vene, det er det jo mange navn som er f.eks. Noah, Markus, Thomas, Jonas, Johannes. Så det burde jo ikke være noe verre med Adam.

Finnes det noen andre her inne som liker Adam bortsett fra meg? føler jeg bare får negative innspill når jeg nevner navnet for familien og gode venner, ingen som synes det er pent, buhu og snuffs :-(

Merker at jeg begynner å tenke på andre guttenavn, men ingen som jeg liker like godt som Adam. Jeg elsker navnet Adam.

 

 

 

 

Anonymkode: 15138...666

Jeg elsker navnet, men heter Eva selv så da blir det litt dumt å bruke det på et eventuelt barn :bond:

Anonymkode: b147a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg synes det er et kjempekjekt og flott navn! Go for it, du elsker det og syns det er kult. Familie og venner får bare venne seg til det, jeg lover, de vil bli glad i lille Adam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...