Gå til innhold

IKM uke 39 💫


Fandens Oldemor

Anbefalte innlegg

Da har TR meldt sin ankomst for første gang etter at jeg mistet i sommer. Tester er bestilt, og jeg moter meg opp til PP1. Håper på EL et sted mellom 9.-14. september hvis ikke MA-en har klusset til syklusen. 

Er tidlig ute med denne tråden, men kanskje det er flere etter hvert som har lyst til å slå ihjel litt ventetid 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gjerne med på å slå ihjel den siste ventetiden! Dette er pp1 som førstegangsprøver. Har ventet (u)tålmodig på å prøve i 4-5 år nå (og har snoket her inne på forumet like lenge), så jeg er klar! Må bare prøve å holde forventningene nede 😉

Forventer EL ca 16. september og IKM 30. 😃 Uansett hvordan 1. pp går, så er det utrolig deilig å endelig komme igang! 😊💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom TR i dag etter uttak av spiralen onsdag denne uka. Hvis syklusen min er i normal gjenge så er ikm 29.9 for min del. Blir pp1 på oss dette her, barn nr 2. Tester er kjøpt inn og folat knaskes 🙈 har vel egentlig ikke trua denne perioden for mannen reiser vekk rundt el 😬 Men håper er jo så klart der 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :) Akkurat ferdig med første ordentlige mensen etter p-pilleslutt. Regner dette som pp2 og vi prøver på nr. 2. Hadde jo selvfølgelig håpa på full klaff med en gang, men nå har jeg et håp om at kroppen er i gang igjen og klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aléria skrev:

Jeg er gjerne med på å slå ihjel den siste ventetiden! Dette er pp1 som førstegangsprøver. Har ventet (u)tålmodig på å prøve i 4-5 år nå (og har snoket her inne på forumet like lenge), så jeg er klar! Må bare prøve å holde forventningene nede 😉

Forventer EL ca 16. september og IKM 30. 😃 Uansett hvordan 1. pp går, så er det utrolig deilig å endelig komme igang! 😊💕

Oi, da skjønner jeg fryktelig godt at du er utålmodig! Det var veldig, veldig lenge å vente! Men så kjekt at du er i gang nå, det må jo være en sann fornøyelse 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zarina skrev:

Her kom TR i dag etter uttak av spiralen onsdag denne uka. Hvis syklusen min er i normal gjenge så er ikm 29.9 for min del. Blir pp1 på oss dette her, barn nr 2. Tester er kjøpt inn og folat knaskes 🙈 har vel egentlig ikke trua denne perioden for mannen reiser vekk rundt el 😬 Men håper er jo så klart der 😁

Så kjedelig at han skal bort akkurat da! Kan jo ha flaks likevel 😊 Jeg knasker også folat som en helt, og i helgen skal jeg spise alt av brie, sushi, salami og andre saker som jeg ikke tør å spise som gravid. Nå skal det forberedes! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Iskula skrev:

Jeg vil også være med! :) Akkurat ferdig med første ordentlige mensen etter p-pilleslutt. Regner dette som pp2 og vi prøver på nr. 2. Hadde jo selvfølgelig håpa på full klaff med en gang, men nå har jeg et håp om at kroppen er i gang igjen og klar.

Jeg hadde også et håp om å bli gravid på EL som var før mensen nå, men når det ikke ble sånn er jeg egentlig glad til. Greit å starte prøvingen i en ordentlig syklus heller 😉 Da ligger i alle fall alt godt til rette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Fandens Oldemor said:

Jeg hadde også et håp om å bli gravid på EL som var før mensen nå, men når det ikke ble sånn er jeg egentlig glad til. Greit å starte prøvingen i en ordentlig syklus heller 😉 Da ligger i alle fall alt godt til rette. 

Ja, håper det 😊 Jeg hadde aldri helt regelmessige sykluser, så jeg vet ikke nøyaktig når EL eller IKM er, og det gjør det jo litt vanskeligere. Spennende blir det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 22.35, Fandens Oldemor skrev:

Så kjedelig at han skal bort akkurat da! Kan jo ha flaks likevel 😊 Jeg knasker også folat som en helt, og i helgen skal jeg spise alt av brie, sushi, salami og andre saker som jeg ikke tør å spise som gravid. Nå skal det forberedes! 😀

Samme her 😂 putter i meg alt jeg ikke kan spise når spiren sitter 😅 har i grunn spist salami nesten hver dag siden mini ble født for 1.5 år siden 🙈 ikke blitt lei ennå 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med pp.2 denne måneden! Endelig fått klarsignal fra mannen i Juli om at han også var klar for å begynne å prøve, så blir spennende tid fremover 😎 Testet postitivt på eggløsning denne helgen, og sengekos fredag og søndag. Får håpe vi er heldige, er en utålmodig sjel som har ventet på dette leeenge! Blir spennende å følge med på dere andre også 🙏🏼 krysser fingrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med flere i "gruppa" :) Får håpe vi har hellet med oss :) 

Nå har jeg allerede fått testene i posten, det gikk superraskt selv om de ble sendt helt fra England. Kan anbefale det hvis det er flere enn meg som liker å teste ofte etter det ene og det andre ;) Det er nok fortsatt noen dager til EL, og ventetiden bruker jeg på å prøve å få tatt mest mulig blodprøver o.l. for å få svar på hvorfor jeg mister så ofte. 

Jeg er veldig heldig med at jeg blir lett gravid, så det er ikke sikkert jeg må prøve så lenge. Problemet er bare at jeg mister flere enn jeg klarer å bære frem, så nå er jeg glad for at jeg endelig får sjekket det ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny runde for oss også denne mnd. Hatt to SA i uke 5 siden mai, satser på positiv test og at det klorer seg fast denne mnd! De to siste pp ble det vanskelig med aksjeleggingen da begge periodene ble i ferietiden og vi har vært bortreist og delt rom med de to andre barna. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver dere bare rundt eggløsning, eller hele måneden? Jeg tenkte å kjøre på annenhver dag hele måneden og hver dag i en ukes tid sånn ca på midten når jeg forhåpentligvis har eggløsning. Litt overkill? 😂 Hadde ikke orka det måned etter måned altså, men nå er vi i pp2. Har så lyst til å få det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Iskula skrev:

Prøver dere bare rundt eggløsning, eller hele måneden? Jeg tenkte å kjøre på annenhver dag hele måneden og hver dag i en ukes tid sånn ca på midten når jeg forhåpentligvis har eggløsning. Litt overkill? 😂 Hadde ikke orka det måned etter måned altså, men nå er vi i pp2. Har så lyst til å få det til..

Jeg har en veldig regelmessig syklus og kjenner EL godt på kroppen, samt at jeg kommer til å bruke EL-tester, så vi kommer til å legge selve prøvingen til uka rundt EL. Så får det evt bli noen øvelsesrunder ellers i måneden 😉 Om man derimot har litt uregelmessig syklus og er usikker på når EL inntreffer, så kan jeg godt forstå at man ønsker å sikre seg ved å jevnlig legge inn aksjer iløpet av hele måneden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Krussemynte skrev:

Hei!

Ny runde for oss også denne mnd. Hatt to SA i uke 5 siden mai, satser på positiv test og at det klorer seg fast denne mnd! De to siste pp ble det vanskelig med aksjeleggingen da begge periodene ble i ferietiden og vi har vært bortreist og delt rom med de to andre barna. 😅

Hei! 

Så leit at du har mistet to ganger på kort tid. Jeg er fæl på å gi råd selv om jeg ikke blir spurt, så du må bare unnskylde hvis jeg går for langt. Men jeg tenkte bare å nevne noe jeg snakket med gynekologen om etter at jeg mistet nå sist.

Jeg spurte om å få progesteronstøtte siden jeg har lest at mange har god effekt av det. For mitt vedkommende var det ikke aktuelt likevel siden jeg mister for sent, men han sa altså at dette er noe som kan forhindre spontanabort tidlig i svangerskapet. Jeg googlet litt nå, og det finnes naturlig progesteron å få kjøpt på helsekost. Det kan jo kanskje se litt nærmere på det hvis du ikke allerede har gjort det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Iskula skrev:

Prøver dere bare rundt eggløsning, eller hele måneden? Jeg tenkte å kjøre på annenhver dag hele måneden og hver dag i en ukes tid sånn ca på midten når jeg forhåpentligvis har eggløsning. Litt overkill? 😂 Hadde ikke orka det måned etter måned altså, men nå er vi i pp2. Har så lyst til å få det til..

Kjørte nøyaktig samme strategi som du skisserer her en gang, og ble. så. lei. :D 

Litt over halvveis i måneden ble håndkleet kastet inn av ren leihet og "nå må det da i herrens navn holde"-holdning, og det gjorde det ikke. EL var forsinket. Denne gangen blir det EL-tester :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Aléria said:

Jeg har en veldig regelmessig syklus og kjenner EL godt på kroppen, samt at jeg kommer til å bruke EL-tester, så vi kommer til å legge selve prøvingen til uka rundt EL. Så får det evt bli noen øvelsesrunder ellers i måneden 😉 Om man derimot har litt uregelmessig syklus og er usikker på når EL inntreffer, så kan jeg godt forstå at man ønsker å sikre seg ved å jevnlig legge inn aksjer iløpet av hele måneden 😉

Kjenner jeg misunner de som har regelmessige sykluser 😉 Det må jo gjøre det mye lettere. Åssen merker du EL på kroppen? Jeg har lest om utfloden, så prøver å følge med på det. Er det andre tegn? Vil unngå EL-tester.

Ja, hadde alltid uregelmessige sykluser før, så er bare å forvente at jeg får det nå også (etter et svangerskap og p-pillebruk.) Prøver å sikre meg denne måneden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Fandens Oldemor said:

Kjørte nøyaktig samme strategi som du skisserer her en gang, og ble. så. lei. :D 

Litt over halvveis i måneden ble håndkleet kastet inn av ren leihet og "nå må det da i herrens navn holde"-holdning, og det gjorde det ikke. EL var forsinket. Denne gangen blir det EL-tester :) 

 

Det kan jeg forstå ;D Må bare prøve det én syklus å se om jeg kan være heldig. Hvis jeg orker da, mine kan være lange... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iskula skrev:

Det kan jeg forstå ;D Må bare prøve det én syklus å se om jeg kan være heldig. Hvis jeg orker da, mine kan være lange... :P

Det er sikkert en god ide :) Da har det i alle fall ikke stått på innsatsen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Iskula skrev:

Kjenner jeg misunner de som har regelmessige sykluser 😉 Det må jo gjøre det mye lettere. Åssen merker du EL på kroppen? Jeg har lest om utfloden, så prøver å følge med på det. Er det andre tegn? Vil unngå EL-tester.

Ja, hadde alltid uregelmessige sykluser før, så er bare å forvente at jeg får det nå også (etter et svangerskap og p-pillebruk.) Prøver å sikre meg denne måneden 😉

Utfloden er absolutt mitt sterkeste tegn. Det er ikke til å unngå å legge merke til for min del, da den blir veldig "slimete" og seig (som eggehvite).. Haha, beklager detaljene 😂 Ellers kan jeg også ofte kjenne at det stikker litt enten i venstre eller høyre side (i eggstokken regner jeg med?) på det jeg mener er EL-dagen 😊

Men det er helt sikkert enklere å gjenkjenne den når den kommer til samme tid i hver syklus.. Forstår godt at det kan være frustrerende med varierende sykluser! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Aléria said:

Utfloden er absolutt mitt sterkeste tegn. Det er ikke til å unngå å legge merke til for min del, da den blir veldig "slimete" og seig (som eggehvite).. Haha, beklager detaljene 😂 Ellers kan jeg også ofte kjenne at det stikker litt enten i venstre eller høyre side (i eggstokken regner jeg med?) på det jeg mener er EL-dagen 😊

Men det er helt sikkert enklere å gjenkjenne den når den kommer til samme tid i hver syklus.. Forstår godt at det kan være frustrerende med varierende sykluser! 🙄

Hehe, er eggehviteslim vi vil ha :D Skal prøve å legge merke til om jeg kan kjenne at det stikker rundt den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det går tregt. Blir noen lange uker. Også aner man jo ikke hvor mange ganger man må igjennom dette. Hvor lenge har dere her inne prøvd på det lengste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...