Gå til innhold

Gravid med hjertesorg og vanskeligheter...


MammaSom17

Anbefalte innlegg

Hei hei! 

Opplevde noe veldi trist i går... min kjære dumpet meg for andre gang nå på en mnd og nå vet jeg at det virkeli er slutt mellom oss. jeg tror jeg egentlig så de komme siden han har vært skikkelig ekkel mot meg, og jeg synes det egentlig det var rart at det ikke var jeg som gjorde det slutt, Jeg var blind og så på ting han gjorde som normalt, alle andre har nå kommet i etterkant og spørt meg hvorfor jeg i det hele tatt var med ham. Nå var jeg jo veldi glad i ham og sto sammen med han i alt mulig rart, var villig til å ofre nesten hva som helst for ham... Han har Kalt meg ting, truet meg og slått meg på overarmene. han har ikke vært sånn tidligere, alt dette startet for bare noen mnd siden. Han sier han angrer på at han ble med på hele denne graviditetsgreia og jeg har nå gitt han en vei ut for en millionte gang, for ungens del håper jeg han ikke vil ha noe med oss å gjøre fordi han nå den siste tiden har oppført seg voldelig, han sliter med selvmordstanker og mener selv at han er psykisk ustabil. (grunnen til at forholde vårt røyk 1 gangen var fordi han sa han ville ta livet sitt og jeg reagerte og varslet barnevernet og de kom til utsetning med en gang, han ble drit sur på meg og sa han ikke ville ha noe med meg å gjøre da men at han ville ha kontakt med barnet sitt, han er 16 år)  Og sånn som han behandlet meg nå så er jeg redd han skal være helt lik med sin datter når hun kommer. Han har prøvd å trekke seg fra unge greia flere ganger men alltid endt opp med at han har kommet tilbake igjen for å prøve på nytt. Jeg må innrømme at jeg er veldi sliten og lei av alt dette styret med ham. Jeg er selv 17 år nå og venter den lille i oktober. (må beklage på forhånd hvis innlegget er litt vanskelig å forstå:))

Noen som har vært i en lignende situasjon og som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få orden på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Ser det er lenge siden du skrev her inne. Trist at ingen har svart deg 😔 Hvordan har det gått med dere?  sender deg en god klem og håpe det har gått bra ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Nå aner ikke jeg hvordan ting har gått da det som det nevnes over kommentaren min er lenge siden du skrev det. Har ting ordnet seg?

Hvis han virkelig ikke vil ha noe med hele altet å gjøre er det fryktelig trist og jeg håper du har noen rundt deg som kan stille opp. Du er heldigvis og desverre ikke alene om å ha gått igjennom en slik situasjon. Man er også heldigvis sterkere enn man tror idet barnet er født og jeg tror nok du vil klare deg veldig bra på trass av at barnefar vil trekke seg. Et veldig viktig råd er å ikke skrive han helt av. Evt. lag en privat skriftlig avtale på at han kan komme inn når han er moden for det da dere begge er unge. Det er nok frykt for at han ikke skal være bra nok som gjør han slik han er selv om det på ingen måte er noe unnskyldning for oppførselen hans; man skal ALDRI slå og det er ALDRI greit ❤ 

Det kreves jo mekling på familievernkontoret selv om dere ikke er gift da dere skal ha/har et barn sammen. Det viktigste er å ikke si/skrive "du skal", men heller noe som "Vi er nødt" dessverre. Iom at det mest sannsynlig er frykt som skaper oppførselen hans som sagt er det faktisk helt greit selv om det nok blir tungt for deg å møte han med forståelse, men være bestemt. Dere har begge gjort at situasjonen har blitt sånn, altså at du er med barn/har født og han er nødt å være med på det formelle selv om han ikke er i stand til å stille opp for datteren deres. 

Kan si det slik at min far var 19 når jeg kom til og det var for tidlig for han selv om han prøvde å gjøre det beste av situasjonen skar det seg totalt og jeg så han ikke før jeg var 5 år gammel. Han var ikke voldelig, men absolutt ikke moden nok til å bli pappa og det var heller ikke min mor, men det er en annen sak. Han fikk noen år "på baken" og selv om det aldri var 50/50 eller lignende gjorde absolutt de åra underverker.

Mange vil nok si at du ikke skal skrive han ned som far på papiret e.l, men det er helt opp til deg og i det lange løp fører ikke det noe godt med seg. 

Håper alt ordner seg eller har ordnet seg og masse lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...