Gå til innhold

Overstimulert og gonapeptyl


Håperpåentil

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha uttak på fredag. Har veldig mange egg. Er faresonen for å bli overstimulert, så for å forhindre det skal jeg ta 2stk gonapeptyl som eggløsningssprøyte . Er det noen andre som har vært borti samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 

Jeg fikk ikke ta ovitrelle på det forsøket jeg hadde nå pga fare for overstimulering. Jeg kjenner ikke den el sprøyten du nevner der, men jeg fikk en som het suprafact. Den bryter ned livmorslimhinnen/forstyrrer miljøet inni der sånn at man ikke kan sette inn egg etter å ha brukt den. Blir da totalfrys. Jeg ville ikke fått satt inn uansett da pga overstimuleringen. 

Jeg trodde at det ikke gikk an å få overstimulering i det hele tatt på suprafact, men opplevde å få lette symptomer på det likevel. De sa det gikk an å utvikle det likevel, men det var sjeldent, og man fikk det ikke så alvorlig. Jeg fikk en mye lettere versjon denne gangen enn ved forrige forsøk da jeg hadde satt ovitrelle og ohhs ble oppdaget ved innsetting. 

Fordelen ved dette er at man får ut mange egg da! Om de er gode eller ikke gjenstår for meg å se.. 

tok du blodprøve for å måle østradiol?

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar☺️Der er samme funksjonen som gonapeptyl har , etter som jeg fikk det forklart. Jeg er ikke overstimulert , men de regnet med at jeg ble det om jeg fikk ovitrelle. Har ikke tatt noen blodprøver, men har stor kapasitet på eggstokkene og nesten alle har begynt å vokse.  

De fryser ned alle mine også om noen blir bra nok da. Når hadde du uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uttak for 2 uker siden - fikk ut 24 egg, hvorav 18 befruktet og fikk 6 i frysen. Skal kanskje ha innsett i oktober hvis eggløsning og sånt er som normalt igjen da. Det kan ta litt tid etter overstimulering, så vi får se. 

På forrige forsøket mitt fikk jeg ut 12 egg og det var egentlig ikke noe som tydet på overstimulering da. Da hadde jeg tatt ovitrelle og ble ganske dårlig. Fikk veldig stor mage og tappet vann fra buken. Da ble det bestemt på innsettibgsdag at egget skulle fryses. Det var bare ett egg som hadde klart seg frem til da. Fikk det inn 4 mndr senere, men det gikk dessverre ikke. 

Denne gangen ble det tatt en blodprøve ifbm ul og da fikk man ikke ovitrelle hvis man hadde verdi over 10000. Jeg hadde 18000 så fikk ikke kranglet meg til noe som helst 😜 Så da ble det sånn. Fikk heldigvis en fin gjeng på frys. 

Krysser fingrene for deg! Er det søskenforsøk du holder på med? Vi har en som satt på første IVF forsøk fra før. Håper vi får det til igjen 😊 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😊Med 6 på frys er det vell gode sjanser. Første mann tok litt tid men vi fikk det til på vanlig måten. Så da kom vi fram til at om vi vil ha en til trenger vi litt hjelp.Siden jeg har så god kapasitet på eggstokkene har de vært veldig forsiktig med dosene. Har bare hatt et uttak og da ble det tatt ut 7 egg og 5 blei befruktet, 1 ble satt inn. Resten delte seg ikke riktig. Så har jeg hatt 2 avbrutte forsøk . Nå har de doblet dosen så nå har det skjedd ting😊 

Lykket til med innsett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det stemmer ikke at gonapeptyl ødelegger miljøet i livmor som den andre sprøyten nevnt her. Gonapeptyl gis for å hindre for tidlig stigning av LH, som gjør at eggene slipper av seg selv. (Som ofte skjer når man har flere egg og store eggstokker).

Jeg sto i fare for overstimulering og fikk ta halv dose ovitrelle + 2 gonapeptyl 36 timer før uttak. Dette for å forebygge overstimulering og at eggene slipper. Så tok jeg halv dose ovitrelle dagen etter uttak igjen. Resultatet var 17 egg ut, og 2 inn (kun to som var gode, de andre var ikke modne pga feildosering).

Nå er jeg ruger på forhåpentligvis 2 gullegg :D dette er siste forsøket i offentlig, så vi krysser alt vi har...

 

 

Anonymkode: 6670b...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...