Gå til innhold

Syns dere dette er ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må på et møte i kveld. Har en på 14 år, 11 år og 6 år.

Tenkte 14-åringen kunne legge 6-åringen å ha ansvar for henne, mens 11-åringen har kun seg selv.

Er hjemme ca.21.30. 11-åringen legger seg kl. 21 og leser litt. 14-åringen er oppe til jeg kommer.

Høres det greit ut?

Anonymkode: 518bf...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres helt fint ut. Her hører man jo om de som drar på kveldsvakt eller nattevakt med en 11-åring hjemme alene. Det hadde jeg aldri gjort. Men har ingen problem med det du skisserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8 og 11- åring er alene hjemme hvis både jeg og faren er opptatt på jobb/møte eller lignende. De ordner seg kvelds og legger seg. Eldste ligger og leser til vi kommer hjem. Funker helt fint. 

Anonymkode: 90619...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 8 og 11- åring er alene hjemme hvis både jeg og faren er opptatt på jobb/møte eller lignende. De ordner seg kvelds og legger seg. Eldste ligger og leser til vi kommer hjem. Funker helt fint. 

Anonymkode: 90619...968

Høres ikke bra ut! En 8 åring som må legge seg selv blir litt for drøyt. Da er det på tide å tenke over om dere setter jobb foran barn? Men det har du jo svart på allerede 👎

Anonymkode: 3fd23...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ikke bra ut! En 8 åring som må legge seg selv blir litt for drøyt. Da er det på tide å tenke over om dere setter jobb foran barn? Men det har du jo svart på allerede 👎

Anonymkode: 3fd23...669

En åtteåring klarer fint å legge seg uten mamma og pappa en gang i blant. Ungen legger jo dessuten mest sannsynlig ikke alene men blir lagt av 11-åringen. Hadde selvsagt vært noe annet om det var hver kveld eller veldig ofte, men jeg forsto det slik at det er en gang iblant (fo eksempel når den ene har et møte en dag den andre har senvakt). At de skal si opp jobbene for å unngå at en åtteåring må legge seg uten nattasang en gang iblant blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

En åtteåring klarer fint å legge seg uten mamma og pappa en gang i blant. Ungen legger jo dessuten mest sannsynlig ikke alene men blir lagt av 11-åringen. Hadde selvsagt vært noe annet om det var hver kveld eller veldig ofte, men jeg forsto det slik at det er en gang iblant (fo eksempel når den ene har et møte en dag den andre har senvakt). At de skal si opp jobbene for å unngå at en åtteåring må legge seg uten nattasang en gang iblant blir for dumt.

En åtteåring som blir lagt av en 11 åring?? Her legger 7 åringen seg selv. Til tross for at vi er hjemme. Vi leser en bok i stua før han pusser tenner og går i seng. Hva mener du med at 11 åringen legger 8 åringen? Slukker lyset og sier god natt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ikke bra ut! En 8 åring som må legge seg selv blir litt for drøyt. Da er det på tide å tenke over om dere setter jobb foran barn? Men det har du jo svart på allerede 👎

Anonymkode: 3fd23...669

Litt spesielt hvilke konklusjoner du klarte å trekke ut av dette innlegget. Jeg skrev ingenting om hyppigheten i innlegget mitt. Mener du virkelig at vi setter jobb foran barna pga at de må legge seg selv en gang hver annen/tredje måned (for det er omtrent så ofte det skjer)?

Er det forskjell på å være alene fra kl 18-20 (altså at jeg kommer hjem til leggetid), og å være alene 19-21 (altså etter leggetid for minste)? Mener du at alle som ikke tilbringer all tid fra 16 til 20/21 (leggetid) med barna prioriterer feil? 

Min 8-åring er forøvrig betydelig mer moden enn noen av søsknene var på samme alder. De storkoser seg når de er alene hjemme, selv om det ikke blir nattasang (jeg synger i grunn ikke når jeg er hjemme heller). 

Anonymkode: 90619...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
3 timer siden, PartyOfFour skrev:

En åtteåring som blir lagt av en 11 åring?? Her legger 7 åringen seg selv. Til tross for at vi er hjemme. Vi leser en bok i stua før han pusser tenner og går i seng. Hva mener du med at 11 åringen legger 8 åringen? Slukker lyset og sier god natt? 

Ja, noe sånt😊 Det var mest ment som svar til hun som mente det var fælt at ungen måtte legge seg uten foreldrene. I den grad det er et problem at foreldrene er borte kan 11åring sikkert trå til. For mange (de fleste?) åtteåringer vil det nok være uproblematisk å legge seg selv.

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... JA,selvsagt!

 

Her har det hendt at 9 åringen har "passet" 2 åringen mens hun sover om jeg MÅ en tur på butikken (som er 5 min unna). 

Anonymkode: aaee1...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør av svara du får her altså! 

Stakkars fremtidig generasjon "så mye puter under armene at genserne ikke passer"

selvsagt er det OK 😂 

Anonymkode: 3cdaf...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dør av svara du får her altså! 

Stakkars fremtidig generasjon "så mye puter under armene at genserne ikke passer"

selvsagt er det OK 😂 

Anonymkode: 3cdaf...fce

For en merkelig konklusjon du trekker ut fra svarene hun har fått. Alle utenom 1, sier at det ikke er noe problem. Så hvorfor dør du av svarene her?

Ja, hi, det er ikke noe problem

Anonymkode: e1445...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kan ikke mennesker inne på et forum svare på. Barn er veldige forskjellige. Mitt skolebarn er aldri alene hjemme fordi han er umoden ennå. Andre barn i klassen kan fint være hjemme en stund alene. Hvert enkelt barn har ulike behov. Du kjenner dine barn best, du må ta avgjørelsen du tenker er best for dine barn :) 

Anonymkode: bfa3b...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...