Gå til innhold

Utro? (Langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nok en av dem som aldri ville trodd at mannen ville være utro. Han jobber mye og har alltid satt familien først. I det siste har vi kranglet mye- for det meste om helt trivielle ting. Han plukker på alt, irriterer seg over alt og gir uttrykk for at det ikke er hyggelig å komme hjem. Han sier jeg bestemmer alt, men jeg ber han ta standpunkt til ting og han nekter. Eneste han er glad for er tydligvis babyen som han nå skal ut i pappaperm for. Han hører ikke hva jeg sier og mumler så lavt at jeg ikke hører hva han sier. Når jeg da tolker det jeg tror han sier flyr han i flint og sier at det ikke var det han sa osv. Helt umulig kommunikasjon for å si det slik. Han sutrer over sykdom og at jeg ikke tar det alvorlig, men når han nekter å gjøre noe med det. Han er som en dame som har PMS mye av tiden og det er rimlig frustrerende for meg og det eldste barnet.

Vi har sjeldent sex (før en gang i uka- nå ca hver 3 mnd), han kysser meg ikke mer (og nå har jeg sluttet å kysse han frem til han faktisk tar iniativ), han gir ingen kjærtegn eller positive bemerkninger som at jeg ser fin ut osv. Han har ikke sagt ar han elsker meg siden januar i år (jeg sa det hver kveld frem til en måneds tid siden). 

Han sier jeg er bitter fordi jeg skal tilbake i jobb. Han har mast hele permisjonen på at jeg må tilbake igjen på jobb og jeg har hatt det hengende over meg hele tiden. Det har desverre forsurt opplevelsen med å være hjemme. Ja, jeg er bitter fordi han tjener mer enn nok til at jeg kunne vært hjemme et år til med babyen og kontantstøtte slik at babyen fikk en bedre start.  Vi har begge masse oppsparte midler som vi kunne tatt av. Min lønn er bare en ekstra bonus sammenlignet med hans... Babyen har vært en del syk og ville hatt bedre av å være hjemme en stund til. Babyen ames fortsatt mye (vil tidsvis kun ammes under sykdomsperiodene og vil ikke ha så mye fast føde), men han er overbevist om at ALT vil ordne seg når det er superpappaen som skal i permisjon. Nå skal jeg tilbake på jobb og han vil snart oppdage at lek i en times tid ikke er hva jeg gjør med baby og hus hele dagen. 

I det siste har han voktet over mobilen sin som en hauk. Han ble sint da jeg åpnet en snap vi sendte og fikk svar på av et familiemedlem (noe som har vært greit før). Han vil ikke la meg feilsøke på mobilproblemer han har (noe han har latt meg gjøre før). Etter episoden med snap'en sjekket jeg snapchatten hans overfladisk og fant et nytt damenavn på lista. Hun er ikke noen han er venn med på Facebook, ikke noen fra jobb og ikke noen som vi kjenner felles. Han sender snapper med henne tidlig om morgenen eller sent om kvelden når han er på do eller ikke er direkte sammen med familien. Jeg har da sett at han har sendt og mottatt snapper ved å sjekke mobilen når den har vært på lading utenfor hans rekkevidde. 

Bør jeg bare spørre han rett ut hvem hun er?

For de av dere som sier at vi bør gå til fvk, terapeut eller psykolog så nekter han dette. Skilsmisse er ikke alternativ da babyen er så liten og eldste har spesielle behov. Vi har store verdier i huset og det vil ikke være lønnsomt å selge det nå.

Hva kan man ellers gjøre?

Anonymkode: bd8da...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo egentlig fratatt deg selv de aller fleste muligheter når du sier at parterapi er umulig, han nekter å snakke om noe og skillsmisse er uaktuelt.

Mannen din har jo endret adferd og snudd helt rundt. Han sier han er syk, men vil ikke til lege. Han nekter å snakke eller snakke forståelig, men blir sint fordi du ikke forstår ham. Han vil ikke ha sex med deg lenger og viser ikke at han er glad i deg og har ikke gjort det i hele år. Fra å være åpen med mobilen, vokter han det som en gullbeholdning og blir sint om du gjør det han før har ment har vært greit. Han har daglig kontakt med en annen dame.

Jeg tror ikke det er noe som helst grunn til å tro at han er noe annet enn utro.

Jeg tror jeg ville spurt ham rett ut. "Hvor lenge har du og Kari holdt på med hverandre?" Du vet jo navnet hennes, og om han benekter at han har et forhold så kan du spørre om det er greit at du ringer Kari fra hans telefon der og da (før han rekker å advare henne!).

Du sier skillsmisse er uaktuelt. Men ved å ta det opp så vil du jo også risikere at det er nettopp skillsmisse som blir følgen. Så vil du heller leve i et dødt forhold med en urimelig og utro mann, da bør du ikke ta det opp.

Tror jeg også hadde sagt til ham, etter å ha konfrontert ham med hans kontakt med "Kari", at hvis han ønsker å beholde familien sin så må han bli med i parterapi. Da har du muligheten til å presse ham litt.

Anonymkode: b2035...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du vet hva som foregår, og at du forlanger at han NÅ avslutter det og får huet ut av ræva! Han kan ikke skaffe seg en familie på halsen og deretter bli som en furten tenåring bare fordi livet i tidsklemma er plagsomt og masete. Det er det nemlig for alle! 

Anonymkode: 9f6ab...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...