Gå til innhold

Er dette vanlig prosedyre ved MR?! *bekymret*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tatt MR av lever og mage. 

Damene som tok undersøkelsen sa at svarene kommer til fastlegen og vedkommende kontakter deg om det er noe funn.

I går ringte de fra sykehuset og spurte om jeg kunne være tilgjengelig på tlf i morgen et angitt klokkeslett da en kirurg skulle ringe meg.

Jeg spurte om hun visste svarene, det gjorde hun, men jeg måtte vente til kirurgen ringte.

Er det bad news tro??

 

Anonymkode: ca808...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iallefall normalt. Om dwt er dårlige nyheter tør jeg ikke svare på, men det er alltid en lege som skal diskutere svarene med deg. Håper det ikke er noe alvorlig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis bad News. Hun som ringte deg har bare ikke lov til å formidle svaret, det er legen som må gjøre. 

Anonymkode: e4288...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare deg helt sikkert. Men svaret pleier å gå via fastlegen, så mulig de har funnet noe. Men det trenger absolutt ikke å være noe skummelt. Lykke til👍🏻

Anonymkode: 15cac...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått via fastlegen tidligere også:( Er KJEMPEbekymret😞😞

Hun stotret i tlf og jeg tenkte, hva i alle dager babler du om?! Snakket om en avbestilling og jeg stod på ringeliste?! 

Blir ikke mye søvn i natt:((( 

Anonymkode: ca808...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket jo litt rart må en jo si.

Som regel skal du jo få svarene fra fastlegen din. Ikke en kirurg? Så sånn sett ville jeg forberedt meg på at de har funnet noe. Ikke nødvendigvis noe veldig ille siden de ikke ville ha deg opp akutt på timen, men noe har de kanskje funnet som må diskuteres med deg og som telefondama ikke kan si noe om. 

Men hvorfor snakket hun om avbestilling og ringeliste? Det er vel kun aktuelt FØR timen dersom du vil ha mulighet til å komme inn raskere enn køen går. Så kanskje hun har rotet og ville ha deg klar i morgen dersom de fikk ledig tid til å ta deg inn? At det har skjedd en feil siden du allerede har vært der. 


Ingen av oss som vet dessverre HI. Men prøv å sove, det ordner seg nok! Dersom du ikke hører noe i morgen så ikke nøl et sekund med å ringe de opp og hør hva i all verden som skjer. 

Anonymkode: 90260...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de nok har funnet noe, men ikke noe veldig alvorlig. 

Hadde det vært noe alvorlig ville de bedt deg komme så de kunne informert deg ansikt til ansikt. 

Jeg regner med det er en grunn til at mr ble tatt, og nå har de funnet ut hva som feiler deg. Det trenger ikke være veldig alvorlig. 

Lykke til 

Anonymkode: 5ee44...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff, håper ikke det er noe alvorlig:(((

Tror du/dere ikke de hadde bedt meg komme om det var noe veldig ille?!

Hun som ringte virket så nervøs:( Mulig jeg overanalyserer, men hun gjorde det...

😞😞😞😞😞

Anonymkode: ca808...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at de nok har funnet noe, men ikke noe veldig alvorlig. 

Hadde det vært noe alvorlig ville de bedt deg komme så de kunne informert deg ansikt til ansikt. 

Jeg regner med det er en grunn til at mr ble tatt, og nå har de funnet ut hva som feiler deg. Det trenger ikke være veldig alvorlig. 

Lykke til 

Anonymkode: 5ee44...1ab

Ja, da hadde de vel bedt meg komme?!?

Jeg har en kjent levertilstand som følges opp. Har vært gjennom en stor operasjon i leveren tidligere. Nå har jeg i tillegg vært syk og da jeg hostet kom en kul ut av magen:( Fastlegen trodde dette var brokk pga de har skjært over bukveggen, og jeg kan dytte den inn igjen.

Ååååå:(!

Anonymkode: ca808...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge deler. Sykehuset har ringt og fastlegen.

Da legen ringte fra sykehuset ringte han meg fordi jeg hadde vært veldig bekymret og han gjorde det så jeg skulle slippe å vente på at fastlegen ringte. 

Ringte for å si alt var greit. Var et lite funn, men ikke noe som var alvorlig. 

Dårlige beskjeder får man aldri over telefon. Som om de ringte for å avtale telefonkonsultasjon så er det neppe alvorlig. 

Anonymkode: 34098...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhåpentligvis er det ikke verre enn at HI har fått bekreftet mistanken om brokk og at kirurgen skal prate om en eventuell operasjon for det 🍀

Endret av Helene Harepus
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Så "hyggelig" å bli tenkt på.

En veldig hyggelig kirurg ringte i går og forklarte funnene. 

Leveren fungerer fint, men det er mye arrdannelser rundt i buken som de vil ta CT av. De har koblet om leveren og foreløpig så det bra ut. Han ville ringe selv siden det var en omfattende skade og da er det visst spesialistene som ringer.

Det viktigste er at det ikke er noe jeg vil dø av, men leve med.

Klem til dere alle

Anonymkode: ca808...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Så "hyggelig" å bli tenkt på.

En veldig hyggelig kirurg ringte i går og forklarte funnene. 

Leveren fungerer fint, men det er mye arrdannelser rundt i buken som de vil ta CT av. De har koblet om leveren og foreløpig så det bra ut. Han ville ringe selv siden det var en omfattende skade og da er det visst spesialistene som ringer.

Det viktigste er at det ikke er noe jeg vil dø av, men leve med.

Klem til dere alle

Anonymkode: ca808...06d

:-)

Så bra

Anonymkode: 24068...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...