Gå til innhold

Bare jeg som synes Johaug dommen er helt Ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir så flau av Johaug. Spesielt på pressekonferansen i går, sitte der å synes synd på seg selv når det eneste hun kan gjøre er å skylde helt å holdent på seg selv. 

Har hun ikke anket dommen hun fikk sist så har hun rukket OL i år men er så glaaaad for at hun ikke skal være med 👌🏻

Tragisk hele saken, men igjen, hun kan skylde på seg selv og slutte å legge skylden over på andre!! Patetisk..

Anonymkode: 4feb8...84c

Hun anket da ikke dommen hun fikk sist, så hva mener du?

Anonymkode: 988ad...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir så flau av Johaug. Spesielt på pressekonferansen i går, sitte der å synes synd på seg selv når det eneste hun kan gjøre er å skylde helt å holdent på seg selv. 

Har hun ikke anket dommen hun fikk sist så har hun rukket OL i år men er så glaaaad for at hun ikke skal være med 👌🏻

Tragisk hele saken, men igjen, hun kan skylde på seg selv og slutte å legge skylden over på andre!! Patetisk..

Anonymkode: 4feb8...84c

Hun anket da ikke dommen hun fikk sist, så hva mener du?

Anonymkode: 988ad...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den svenske journalisten, Norges reaksjon på dette er mer skadelig for imaget vårt enn at hun ble tatt i doping 

Hadde hun vært littegranne mer ydmyk, bare sagt f.eks at hun trodde hun hadde gjort nok når hun spurte legen, men skjønner nå at hun skulle sjekket selv også så hadde hun reddet imaget sitt. Nå fremstår hun som en bortskjemt unge som bare skylder på andre 

Anonymkode: 05913...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen er helt grei, og jeg vil gå så langt som å si at jeg synes det er merkelig at i det hele tatt noen kan hive seg med i Johaugs hylekor når fakta i saken er såpass tydelige som det de er. Hun har i beste fall vist stor uaktsomhet, og må selvsagt ta straffen. Hva er problemet, liksom? Og så voksne menn og staute damer som griner på TV over den "urettferdige" dommen - snakk om å drite seg ut og miste all troverdighet!

Anonymkode: 41cda...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Null tyngde, null verdighet, "urettferdig!"-sutring og generelt uspiselig barneskolefremtreden gjør at jeg i bunn og grunn driter i om dommen er streng.

Enig, og like tragisk kommentarfelt i Aftenposten og VG: "Dette er straff mot hele Norge", "hun blir utelukket fra OL fordi noen betalte CAS, fordi hun er alt for god", "folk er misunnelige" og så, selvfølgelig, kronen på verket: "Vi bør boikotte OL" - ja, straff alle andre utøvere som har jobbet hardt i 4 år mot OL fordi en sutreunge ikke klarer å ta straffen med fatning. Det er bare å slutte å dope seg, fjerne pariapparatene fra landslagsbussene og jekke seg ned noen hakk. Hvis utøveren hadde vært fra Italia, Tyskland, Finland eller Russland ville de som kommenterer:

* ikke ha trodd på forklaringa henne for 5 flate øre

* forlangt utestengelse på livstid

* skreket at hele landet er dopere og hele landslaget må utestenges fra all konkurranse for alltid.

Noen snakker dobbeltmoral? :D

Anonymkode: 574d2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med den svenske journalisten, Norges reaksjon på dette er mer skadelig for imaget vårt enn at hun ble tatt i doping 

Hadde hun vært littegranne mer ydmyk, bare sagt f.eks at hun trodde hun hadde gjort nok når hun spurte legen, men skjønner nå at hun skulle sjekket selv også så hadde hun reddet imaget sitt. Nå fremstår hun som en bortskjemt unge som bare skylder på andre 

Anonymkode: 05913...a80

Sammenlign hennes pressekonferanse og pressekonferansen til Sharapova som ble tatt for meldonium. Der var det ingen tårer, sporenstreks innrømmelse og beklagelse for hele landet og utøverkollegaene for det hun har blitt tatt for. Og det første dama gjør etter hun er ferdig med straffen, er å vinne en stor turnering. Det burde Johaug også ha gjort - trent som faen disse månedene og kommet kruttsterkt tilbake i førstkommende VM etter straffen er ferdig "sonet".

Anonymkode: 574d2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Syltebærtyttetøy skrev:

Jeg følger ikke med på norsk idrett, men noen ting er jo umulig å ikke få med seg. Jeg syns ikke dommen er for streng, og hele ansvarsfraskrivelsen hennes er uspiselig. Det er bare å sjekke innholdsfortegnelsen på legemiddelet. Vet ikke med dere, men jeg gjør alltid det, og jeg har forsåvidt ikke det behovet egentlig.

 

Johaug, med den jobben hun har, burde vært voksen og ansvarlig nok til å ta ansvar for egen helse.

Skulle likt å se den forklaringen hos noen som blir tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand. 

Ja, vi andre som driver med amatøridrett og ikke får noe for det bortsett fra utgifter, må jo sjekke medisiner som vi tar. Jeg må på hver eneste konkurranse (der jeg alltid kommer sist eller nest sist - men fortsatt synes det er gøy å konkurrere) ha med legeerklæring på at middelet jeg tar er livsnødvendig i en bestemt dose. Hvis jeg overskrider dosen eller glemmer legeerklæringen, kan jeg bli tatt for doping på treningssenter, konkurranse, organisert trening utendørs og bli utestengt fra treningssentre og klubben. Johaug tjener rått på idretten - ikke bare selve skigåinga, men merkeklærne og annet basert på varemerke "Johaug". Det er snakk om titalls millioner i året. Da bør hun være minst like aktsom som vi vanlige dødelige.

Anonymkode: 574d2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på idrett, men dette har jeg jo fått med meg. 

Jeg synes det er underlig at hun hulker som et barn på TV, og skylder på andre. Fremstår veldig som den søte prinsessen, som aldri har hatt motgang. 

Synes også det er forkastelig når kjæresten kaller dommen for et "overgrep". Det er et enormt hån mot dem som selv faktisk har opplevd overgrep. Og han sier at "hvis noen kan klare det, så er det henne". Wtf?! Jeg skjønner jo at dette er vondt, men flere av mine nærmeste venninner (og meg selv) har opplevd slag for baugen som er j***** mye hardere enn det der. 

Hun handlet uaktsomt, hun burde ta  sin straff med verdighet. Ferdig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polly-Esther skrev:

Jeg ser ikke på idrett, men dette har jeg jo fått med meg. 

Jeg synes det er underlig at hun hulker som et barn på TV, og skylder på andre. Fremstår veldig som den søte prinsessen, som aldri har hatt motgang. 

Synes også det er forkastelig når kjæresten kaller dommen for et "overgrep". Det er et enormt hån mot dem som selv faktisk har opplevd overgrep. Og han sier at "hvis noen kan klare det, så er det henne". Wtf?! Jeg skjønner jo at dette er vondt, men flere av mine nærmeste venninner (og meg selv) har opplevd slag for baugen som er j***** mye hardere enn det der. 

Hun handlet uaktsomt, hun burde ta  sin straff med verdighet. Ferdig arbeid.

DET reagerte jeg også på. Har selv blitt utsatt for overgrep som mindreårig, og har møtt flere ofre av overgrep i min jobb. Det er misbruk av ordet "overgrep" som trekker i retning "stakkars lille rike pike" og hennes pappagutt-kjæreste. Det viser bare at de ikke har hatt noe særlig motgang her i livet, og andre har ordnet alt for dem. Tenk, kaste legen sin til ulvene og få ham til å gå av for å redde si ega ræv. Jeg hadde skjemtes sånn at jeg ville ha lagt opp.

Anonymkode: 574d2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en stund er bakgrunnen glemt, men at Johaug har en dopingdom på seg, det kommer til å huskes for alltid. Om ikke av Nordmenn, så resten av idrettsverden. Jeg går så langt å påstå at hun skadet hele Norges rykte i skisirkuset.

Straffen er forøvrig helt grei, og jeg kan ikke annet enn å være overrasket at ingen så det komme. Utenfor Norge er det ingen som hever øyebryn, og jeg mener ikke skadefryden hos Svenskene.

Anonymkode: f8f50...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...