Gå til innhold

Bare jeg som synes Johaug dommen er helt Ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde hun vært feks russer hadde sikkert dommen vært enda strengere? Jeg synes også historien er så tynn, at det er helt greit at hun får straff. Alle har tilgang til Google, tar 20 sek å Google et preparat. Det er et par ting i denne saken jeg synes er grumsete. Likevel hyler hele Norge opp om stakkars Therese som er uskyldig, og så urettferdig dømt. 

Hvorfor er det gitt at historien om leppekremen er sann, og ikke en dekkhistorie for noe annet?

 

Anonymkode: efe63...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Dette er hun 100% ansvarlig for selv.

Jo mer grining jeg ser, jo mer irritert blir jeg. Hun har mistet all min respekt! 

Anonymkode: 6c230...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja både ja og nei.

jeg syns det er helt rintig at hun skal få straff. Hun burde ha tatt på seg ansvar selv også. Hin har tidligere sagt at hun både dobbeltsjekker og trippelsjekker alt og på den eksen er det et tydelig dopingmerke. Jeg synes denne sutringen og sympatihøstingen tar litt på nå. Men usikker på hvor lang straff jeg mener hun skulle ha hatt

Anonymkode: 301c4...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med CAS. Uforståelig at hun ikke sjekket og gjorde et raskt søk på nettet selv. HUN er selv ansvarlig for dette, ikke legen. Hun sto jo bare mnd før, veldig oppesen, og sa at hun ALLTID både sjekket og dobbeltskjekket alt hun selv tok. Forklaringen henger ikke på greip. Men uansett hvordan hun mener dette har gått til så er det i siste ledd kun hun som er ansvarlig og straffen er helt ok.

Anonymkode: 6c90f...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en streng dom, men med den sutringen om hvor urettferdig alle er, er det vanskelig å holde på medfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. Streng dom men hadde det vært en spansk syklist eller ungarsk kulestøter hadde vi vært helt enige... 

Anonymkode: ed453...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den er helt OK. Og ganske lei ansvarsfraskrivelsen hennes. I hvertfall i forhold til hvordan hun hetset Sundby da han ble tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ta sin straff. Er så lei av den sutringa hennes...! Som toppidrettsutøver vet hun bedre.

Anonymkode: 14cbf...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Musemora skrev:

Syns den er helt OK. Og ganske lei ansvarsfraskrivelsen hennes. I hvertfall i forhold til hvordan hun hetset Sundby da han ble tatt. 

Sier meg enig i denne! 

Anonymkode: 2dfca...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok at selve dommen i seg selv er litt streng. Men på grunn av den ufyselige sutrete væremåten hennes hvor hun skylder på alle andre, så har jeg null sympati med henne, og mener at hun har fått akkurat det hun fortjener

Anonymkode: afb09...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dritt lei Johaug. Takket være medias dekning skal det bli deilig med OL uten henne. 

Jeg tror dessuten ikke på historien hennes. Tror hun fikk den kremen av andre enn legen. 

Anonymkode: fb104...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke de der jentene managere eller rådgivere? Som kan fortelle dem at det ikke er særlig lekkert å sutre og klage på realiteter?

Anonymkode: 63dd8...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke de der jentene managere eller rådgivere? Som kan fortelle dem at det ikke er særlig lekkert å sutre og klage på realiteter?

Anonymkode: 63dd8...a3f

Hun har manager, men han gråt og måtte gå under intervjuet med NRK.. 

Anonymkode: efe63...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null tyngde, null verdighet, "urettferdig!"-sutring og generelt uspiselig barneskolefremtreden gjør at jeg i bunn og grunn driter i om dommen er streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser cas dommen hvor de legger vekt på at Johaug ikke er uskyldig så bruker de to dommer å sammenligne med. De sammenligningen går ut på at de to aktuelle utøverne fikk i seg preparatet Clostebol ved et "uhell" ved at de fikk det fra en tredjepart. Så langt er disse sakene ganske like, men den store forskjellen er at Johaug spurte eksplisitt om kremen var trygg noe begge de to andre utøverne ikke gjorde og da er det merkelig at disse to utøverne fikk henholdsvis 12 måneder og 15 måneders utestenging. Hvor er logikken når Johaug spurte en tredjepart som regnes å være ekspert og blir straffet hardere enn de to som sitter med en dom hvor det legges stor vekt på at de ikke spurte en tredjepart i domsavsigelsen?

Anonymkode: 2668c...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan uansett kose seg i sin nye villa i Holmenkollen med sin formue på 37 millioner.

Anonymkode: 988ad...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi roper høyest når andre nasjoner blir tatt i doping så dette må vi godta. Er enig med dere andre at ansvarsfraskrivelse og sutringen gjør ikke saken bedre.

Anonymkode: 0212b...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syltebærtyttetøy

Jeg følger ikke med på norsk idrett, men noen ting er jo umulig å ikke få med seg. Jeg syns ikke dommen er for streng, og hele ansvarsfraskrivelsen hennes er uspiselig. Det er bare å sjekke innholdsfortegnelsen på legemiddelet. Vet ikke med dere, men jeg gjør alltid det, og jeg har forsåvidt ikke det behovet egentlig.

 

Johaug, med den jobben hun har, burde vært voksen og ansvarlig nok til å ta ansvar for egen helse.

Skulle likt å se den forklaringen hos noen som blir tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man leser cas dommen hvor de legger vekt på at Johaug ikke er uskyldig så bruker de to dommer å sammenligne med. De sammenligningen går ut på at de to aktuelle utøverne fikk i seg preparatet Clostebol ved et "uhell" ved at de fikk det fra en tredjepart. Så langt er disse sakene ganske like, men den store forskjellen er at Johaug spurte eksplisitt om kremen var trygg noe begge de to andre utøverne ikke gjorde og da er det merkelig at disse to utøverne fikk henholdsvis 12 måneder og 15 måneders utestenging. Hvor er logikken når Johaug spurte en tredjepart som regnes å være ekspert og blir straffet hardere enn de to som sitter med en dom hvor det legges stor vekt på at de ikke spurte en tredjepart i domsavsigelsen?

Anonymkode: 2668c...735

Maksstraffen har økt fra 2-4 år etter disse dommene. Svømmeren fikk altså halvparten av maksstraffen og Johaug fikk godt under halvparten av maksstraffen hun kunne ha fått. 

Anonymkode: 3fbb5...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så flau av Johaug. Spesielt på pressekonferansen i går, sitte der å synes synd på seg selv når det eneste hun kan gjøre er å skylde helt å holdent på seg selv. 

Har hun ikke anket dommen hun fikk sist så har hun rukket OL i år men er så glaaaad for at hun ikke skal være med 👌🏻

Tragisk hele saken, men igjen, hun kan skylde på seg selv og slutte å legge skylden over på andre!! Patetisk..

Anonymkode: 4feb8...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...