Gå til innhold

Ok uten barnesete i Spania?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en ettåring i et hjem som allerede er under gransking av BVT.

Innafor eller ikke? Kjører stort sett bil hver dag.

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke greit altså. Det er nå vel strengt tatt ikke noe for barnevernet heller, men det er jo ikke bra så klart. 

Anonymkode: fb3f7...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du seriøs nå? Er det ditt barn? Ønsker du barnet skal knekke nakken ved evnt krasj?

Anonymkode: fd9a2...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett hvordan buss-sjoførene og taxisjoførene kjører i Spania?? Hadde aldri i verden turd å sitte på uten at barnet mitt hadde en skikkelig godkjent barnesetet

Anonymkode: 7ee06...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her:

Nei, jeg har vært i nok ulykker til å vite hvor alvorlig det er, men jeg lurer på om det bare er jeg som reagerer. 

Dette gjelder en blogger som legger det ut på sosiale medier.

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er det dessverre slik at vedkommende blir kjørt rundt helt uten bilsikring. Jeg er fra ett annet europeisk land som blir sett på som u-land i forhold til Spania og der er det store bøter for barn uten sete!! Det er da en lov om det i Spania og tenker jeg 

Anonymkode: 36a00...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke greit altså. Det er nå vel strengt tatt ikke noe for barnevernet heller, men det er jo ikke bra så klart. 

Anonymkode: fb3f7...03e

Hadde du sagt det samme om noen i Norge kjørte uten bilsetet til ett barn?? Selvsagt har barnevernet noe med det hvis foreldre er så uansvarlig å lar en 1 åring sitte i en bil uten å sitte i ett godkjent bilsetet! Det er både ulovlig og livsfarlig! 

Anonymkode: 7ee06...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??? Kjører de lille paprika rundt uten sikkert sete??? Hvordan kjører de rundt med henne da? På fanget? Eller sittende kun med sele ? Det er da ikke mulig at de kan gjøre det...

Anonymkode: f651f...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du sett hvordan buss-sjoførene og taxisjoførene kjører i Spania?? Hadde aldri i verden turd å sitte på uten at barnet mitt hadde en skikkelig godkjent barnesetet

Anonymkode: 7ee06...41a

Herregud, hva slags uprofesjonelle gjøker er det du menger deg med?

Har bodd halve livet i Spania og 99,9% av de profesjonelle sjåførene jeg har vært borti, og det er en del, er kjempeflinke og trygge folk.

Til HI: det er ulovlig å kjøre uten barnesete i Spania, og reglene er faktisk strengere enn i Norge.
Jeg tok lappen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her: Det er helt sant! De har kjørt rundt sånn i over en uke, og ungen på under ett år sitter på fanget. De legger ut snapper av det hele tida!

Dette er bare en av veldig mange andre bekymringsverdige forhold der, og mye blir dokumentert via sosiale medier. Og ja, BVT er inne i bildet. 

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ??? Kjører de lille paprika rundt uten sikkert sete??? Hvordan kjører de rundt med henne da? På fanget? Eller sittende kun med sele ? Det er da ikke mulig at de kan gjøre det...

Anonymkode: f651f...5c4

Hun sitter på fanget til Camilla 

Anonymkode: 9f4d5...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Herregud, hva slags uprofesjonelle gjøker er det du menger deg med?

Har bodd halve livet i Spania og 99,9% av de profesjonelle sjåførene jeg har vært borti, og det er en del, er kjempeflinke og trygge folk.

Til HI: det er ulovlig å kjøre uten barnesete i Spania, og reglene er faktisk strengere enn i Norge.
Jeg tok lappen der.

Herregud for ett svar.. Vi har tatt taxi når vi trenger det i Spania å verre kjøring skal du lete lenge etter! Farlige forbikjøringer,altfor høy fart +++. Vi har også tatt buss fra flyplassen til hotellet vårt å er bare ett under at vi kom trygt frem uten å krasje! Senke farten i skarpe svinger hadde han visst heller ikke hørt om..

Anonymkode: 7ee06...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for ett svar.. Vi har tatt taxi når vi trenger det i Spania å verre kjøring skal du lete lenge etter! Farlige forbikjøringer,altfor høy fart +++. Vi har også tatt buss fra flyplassen til hotellet vårt å er bare ett under at vi kom trygt frem uten å krasje! Senke farten i skarpe svinger hadde han visst heller ikke hørt om..

Anonymkode: 7ee06...41a

Fordi charter er drit, og kvaliteten på eksterne tjenester linket til slike steder er deretter.

Lokalbefolkningen, meg inkludert, får skikkelige varer. Nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Pepsi Max i tåteflaska, og sovner i vogna hver natt når de voksne er ute og rangler. Sto på instagrammen.

Anonymkode: 84da8...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å gi Guardia civil (de tráfico) beskjed om slike gjentatte hendelser, og dersom de har kapasitet og vurderer det viktig nok kan de følge det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og Pepsi Max i tåteflaska, og sovner i vogna hver natt når de voksne er ute og rangler. Sto på instagrammen.

Anonymkode: 84da8...219

Å la barnet sovnet i vognen på ferie har jeg da gjort ofte selv! Når vi var ute for å spise eller når vi var på besøk bort til søsteren osv. Hva er galt med det?? Har også gjort det her hjemme når jeg har vært på besøk.Har da lagt barnet til vanlig tid i vognen sin å så har han sovet der til jeg skulle hjem rundt tolv om natten. Ser overhodet noe galt med det! 

Anonymkode: 7ee06...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye rart om de men og påstå at ungen får Pepsi Max på flaske uten å vite det er unødvendig. Vi vet faktisk ikke hva det er på flaska, selvom jeg har sett at de på KG har bestemt at det MÅ være Pepsi. 

At hun sovner i vogn hver kveld er også ikke noe å henge seg opp i. Alle som har vært på ferier med småbarn har sett dette før, og det er virkelig ikke skadelig for barna. Og påstå at foreldrene rangler ute er også drøyt. Det er stor forskjell på å drikke mengder med alkohol og være i party humør og det å være ute å kose seg på kveldstid på ferie. 

Kjøring uten sikring er uforsvarlig og helt uhørt hos meg , men det nytter ikke at alle på nettet lager drama over det når ingen kan gjøre noe med det! De som mener barnet ikke har det greit må faktisk melde i fra til rett instans om det skal ha noe som helst effekt. 

Anonymkode: 5f3bc...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to der er ikke en gang skikket til å ha en hamster. Det beviser de gang på gang. Jeg blir flau på deres vegne! Tenk som praten må gå nede i Fredrikstad blant naboer og barnas venner 🙈

Anonymkode: 901d1...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten vanskelig å tro at noen voksne folk holder på sånn. Helt utrolig!

Anonymkode: f27ed...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her:

Nei, jeg har vært i nok ulykker til å vite hvor alvorlig det er, men jeg lurer på om det bare er jeg som reagerer. 

Dette gjelder en blogger som legger det ut på sosiale medier.

Anonymkode: f27ed...122

Og hva gjør du med det utover å lage innlegg om det her inne? Ingenting regner jeg med

Anonymkode: 7c9d6...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...