Gå til innhold

Fra fugleskremsel til skjønnhet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tråden handler jo om utseende, siden Hi allerede i overskriften kritiserer utseendet deres. Hun kaller de for fugleskremsel og for kvinner som ikke ser ut i dagslys . Er ikke det å kritisere utseende til andre så vet ikke jeg

Anonymkode: 3ac9d...6ea

Ja vet, men jeg refererte til svarene i tråden. Her er det ingen som kritiserer dem.

Anonymkode: eae3e...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, 5 andre skrev:

Men er det ikke litt trist at en total forvandling er det som må til for at de skal føle seg fine? Samfunnets fokus på utseende er altså så crazy at folk føler seg uvele i egen kropp. Ja, disse damene fortjener og vartes opp og få en uforglemmelig dag, men hvorfor ikke bare freshe dem opp i stedet for å gjøre dem totalt ugjenkjennelig? De fleste der kunne gått rett forbi egne slektninger uten å bli gjenkjent! 

Jeg har speil i huset. Jeg ser i speilet daglig, flere ganger hver dag. Hvis jeg ser noe stygt i speilet, blir jeg trist. Alle disse motivasjonspjattene som "du må elske deg slik du er", "fortell deg selv hver dag at du er vakker" er bare piss. Hvis jeg sminker meg, føler jeg meg mer fresh og jeg liker meg selv bedre. Hvis jeg hadde fått arr etter brannsår, syreskader og lignende, ville jeg selvfølgelig ha sminket det vekk. Det er forskjell på å skjemmes over arret og ikke ville flashe det for hele verden. Jeg ønsker å se vakker ut for MEG SELV; ikke mannen og ikke andre. Derfor sminker jeg meg lett hver dag. For å korrigere det som jeg har vært uheldig med fra naturens side. De fleste som sier at man må fortelle seg selv at man er vakker og elske seg selv, er pene. Jeg er ikke pen og vil aldri bli det uten sminke. Med sminken føler jeg meg kvinnelig, fresh, jeg smiler, flørter og... ja, lever. Ikke bare eksisterer. Hvorfor må jeg gå rundt uten sminke, og for hvem må jeg gjøre det?

Anonymkode: 411ad...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her bommer du kraftig. Selvfølgelig ser vi hva disse damene har vært utsatt for. Det er absolutt ingen som kritiserer utseende deres, hvor har du det i fra? Poenget er at det ikke er nødvendig å dekke seg så til de grader til med krigssminke for å være vakker. Det folk skriver her er at det ser latterlig ut med så mye sminke. Det er ikke pent! Uansett. Trist fremstilling på videoen. Hadde de bare fått smile på "før-bildene" hadde de strålt! Man trenger ikke sminke for det.

Anonymkode: eae3e...2bc

Så det er greit å ta silikon hvis man må amputere puppene etter brystkreft, men fjeset skal man ikke røre? Må man gå rundt og føle seg utilpass på grunn av store arr i ansiktet? Det blir det samme som den vitiligo-modellen. Hver gang det dukker opp en tråd om vitiligo med spørsmål om behandling som hjelper osv, så trekker noen frem denne Chantelle. Nei, det er ikke pent å ha sorte og hvite flekker over hele kroppen. Man kan ha pent ansikt, sjarmerende smil og sånt, men det er virkelig ikke pent å være prikkete. Man kan like seg selv for det, men ikke si at alle andre med samme sykdom må like seg selv. Det er individuelt.

Anonymkode: 411ad...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg ikke dere har lagt skikkelig merke til hva disse kvinnene har vært gjennom (legg virkelig merke til ansiktene). Her har de alt fra brannskade til syreskader i ansiktet. Siste har mest sannsynligvis kreft og har slitt med cellekurer. De får muligheten til å føle seg bedre for en stund med sminke. Tror de færreste aner hvordan det er å være merket av brann, kreft eller syre... De som har vært utsatt for syre har som regel fått kastet syren på seg av en annen part, må gjennom operasjoner og blir ofte delvis utstøtt av samfunnet pga utseende i de landene der det foregår.

Ja, det må en del sminke til for å dekke over disse skadene, men det er derimot stygt å kalle dem for dragqueens og annet. 

Hvor jentene kommer fra vet jeg, men dette er da ikke hvordan russere nødvendigvis sminker seg da. Greit å ha litt takhøyde mtp  andre utseende- spesielt de som har skader.

Anonymkode: 42e9c...ad7

Joda, vi la merke til hudlidelsene/brannskadene/fødselsmerkene. Vi synes bare det skal LANGT mere til for å kvalifisere til fugleskremsel.  Jentene var vakre MED skjønnhetsfeilene sine.

Og det går an å sminke vekk brannskader uten å sminke seg til det ugjenkjennelige.  På hvilken måte fjerner man brannskade i panna ved å ha brunsnegle-bryn og feiekost-vipper (som hun over her så fint beskrev det). Kritikken går ikke på at jentene får sminket vekk skjønnhetsfeil. Kritikken går på at hele utseendet deres fjernes. Jeg tror faktisk jentenes mødre kunne gått forbi dem på gata uten å kjenne dem igjen.

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de var mye vakrere naturlig enn som voksdukker. For en syk verden vi lever i. 

Anonymkode: 72d11...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det er greit å ta silikon hvis man må amputere puppene etter brystkreft, men fjeset skal man ikke røre? Må man gå rundt og føle seg utilpass på grunn av store arr i ansiktet? Det blir det samme som den vitiligo-modellen. Hver gang det dukker opp en tråd om vitiligo med spørsmål om behandling som hjelper osv, så trekker noen frem denne Chantelle. Nei, det er ikke pent å ha sorte og hvite flekker over hele kroppen. Man kan ha pent ansikt, sjarmerende smil og sånt, men det er virkelig ikke pent å være prikkete. Man kan like seg selv for det, men ikke si at alle andre med samme sykdom må like seg selv. Det er individuelt.

Anonymkode: 411ad...196

Joda, så klart man kan freshe seg opp i ansiktet! Men det finnes jo en mellomting, da. Man trenger ikke sparkles til det ugjenkjennelige. Hadde syntes videoen var fin hvis de hadde sminket damene normalt. Slik den fremsto gir man disse damene signaler om at man må frem med verktøy og malekost for å se fin ut. Og det blir veldig feil. Jeg synes ikke de var fine ferdig sminket. Ikke i det hele tatt. Og i følge tråden her er jeg ikke alene om det.

Anonymkode: eae3e...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis ett fugleskremsel, i følge TS. Jeg er sterkt plaget av atopisk eksem, og er hardest rammet i ansiktet. Og ikke bruker jeg sminke. Men jeg er fornøyd med hvem jeg er, og jeg går rundt og smiler. Har blitt sjekket opp på gaten flere ganger, både på dager jeg har hatt tydelig eksem i ansiktet, og dager uten. Har ikke problemer med å finne menn. Fordi jeg er fornøyd med den jeg er, trygg på meg selv, blid, positiv, og smiler og ser på folk. Dermed blir jeg vakker. Synes jeg da.

Anonymkode: bc481...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...