Gå til innhold

La baby på 1 år sove hos mormor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det for tidlig? Han takler fint at mormor passer i 2-3 timer. Det har vi prøvd noen ganger. Han har sovet i vogn og våknet av at hun er der og tatt det fint.. er litt usikker om jeg skal sende han bort en natt pga hans deg trygghet (det er kanskje annerledes på natten, mer sårbar?) men også mamma... hvis han blir helt fra seg får hun en våkennatt. (Han våkner også 2-3 ganger utenom).....Jeg er alene og har veldig behov for en kveld ute med venninner😉 Men hans behov er såklart viktigere enn mine.. når sov deres vekke første gang? 

Anonymkode: a80e8...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste var 8 mnd gammel da han sov en natt hos mormor, jeg var på julebord. Gikk helt strålende 

Så lenge han kjenner mormor godt og hun er frisk og rask og tåler en evt våkenatt er det ikke noe problem. 

Min sønn våkna en gang og sov resten av natta i mormor sin seng, ingen ble traumatisert (han er 16 år nå og har ingen senskader 😉) 

Anonymkode: 7c85f...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor passet min en natt når hun var 4 mnd og en natt når hun var 8 mnd. Null problem ;)

Anonymkode: 94e81...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var to år før jeg følte han (og jeg) var klar :) -Men til vårt forsvar så var han "ørebarn", med mye falsk krupp, ørebettenelser og sykdom, så han sov veldig dårlig. Etter at mandlene var operert og øredren var inne så fikk vi et nytt liv, han begynte å sove om nettene og kunne slutte på medisiner. Da kunne han sove borte, og vi kunne ta igjen litt sårt trengt søvn ;) 

Anbefaler deg å gi det et forsøk, men ikke gå ut på byen den første gangen dere prøver (vær tilgjengelig og edru). Og går det fint, så kjør på :)

Anonymkode: e9d97...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passa tantungen en hel helg da hun var 4 mnd. Et annet barn 4 dager da han var ca 1 år. Gikk helt fint begge deler, kos deg med frikveld!

Anonymkode: 3f919...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min var to år før jeg følte han (og jeg) var klar :) -Men til vårt forsvar så var han "ørebarn", med mye falsk krupp, ørebettenelser og sykdom, så han sov veldig dårlig. Etter at mandlene var operert og øredren var inne så fikk vi et nytt liv, han begynte å sove om nettene og kunne slutte på medisiner. Da kunne han sove borte, og vi kunne ta igjen litt sårt trengt søvn ;) 

Anbefaler deg å gi det et forsøk, men ikke gå ut på byen den første gangen dere prøver (vær tilgjengelig og edru). Og går det fint, så kjør på :)

Anonymkode: e9d97...5f4

Tenkte ha vors hjemme hos meg... Men jeg drøyer det kanskje da! Altså bare finner på noe koselig og er edru... det er nok lurt å teste en gang ja! Takk for svar! Hi

Anonymkode: a80e8...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan du ikke sove hos mormor med han fra fre-lør og så jan mormor delta i kveldsstellet. Og så kan han bli igjen på lørdag og sove hos mormor uten deg.

Anonymkode: 1a273...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de hat en god relasjon og tilknytning så ser jeg ikke problemet. Jeg kunne fint sendt min 1åring til mormor (og storesøsknene har stort sett hatt sin første overnatting hos mormor i 1årsalderen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med en flaske vin og venninner du😊 Dette kommer sikkert til å gå helt fint😉 

Anonymkode: 08123...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste barn begynner i bhg når de er 1 år og da er de sammen med "fremmende " i 8 timer 5 dager i uka..

Da går en natt hos mormor helt fint 😀

Gå ut og kos deg med vennene dine! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre tre har vært rundt året første gang de sov over hos mormor. Alle har blitt passet av mormor en dag innimellom på dagtid så hun var en trygg person for barnet. 

Ser ikke behov for at du tar en "testkveld" på forhånd. Pass på at du har mobilen tilgjengelig dersom hun trenger veiledning til noe underveis og lag klar en huskelapp til mormor med barnets rutiner.

Kos deg med en velfortjent kveld ute med venninner 😀

Anonymkode: 97e24...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud ikke vær så hystetisk da! Sønnen min var på overnatting hos tanten min når han var 3mnder. Han hadde kolikk å jeg var alenemamma så hun ønsket å avlaste meg. Å vet du hva? Barnet tok ikke skade av det! Han har også overnattet jevnlig hos foreldrene mine å han har storkost seg! Nå er han en trygg 5 åring som synes det er stor stas å få overnatte hos andre.

Anonymkode: 3dba6...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe farlig om barnet kjenner mormor. Mine var mindre når de sov hos mormor og morfar første gangen. De storkoste seg og jeg fikk en natt med søvn. Morfar fikk ikke så mye søvn, for eldste barnet syns ikke det var noe gøy å sove på natten da. De hadde kost seg i stua til de hadde sovnet på sofaen sammen. Når ungen våknet var mormor våken og hun var strålende fornøyd. 

Jeg hadde bonusbarnebarnet på overnatting når hun var rundt 4mnd. Det var kos det! En bekjymret mor som kom tidlig for å hente siden hun pleide å våkne så tidlig, men vi sov. Hun sov hele natten igjennom, noe hun aldri hadde gjort før. Ikke våknet for mat engang. Noen min med klaging når vi gikk i senga, men så kort kan jeg ikke si nesten err klaging engang. Mormoren torde ikke å ha henne på overnatting, for hun syns hun var så slitsom når hun ble trøtt. Bare gråt og ingenting var godt nok. Her gikk det helt supert og jeg hadde fint overlevd en natt med mye styr også jeg. Når moren måtte operere og trengte å komme seg litt så stiller en opp også mener jeg. 

Anonymkode: 38ba8...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Kan du ikke sove hos mormor med han fra fre-lør og så jan mormor delta i kveldsstellet. Og så kan han bli igjen på lørdag og sove hos mormor uten deg.

Anonymkode: 1a273...508

Enig i denne. 

Jeg hadde nylig en liten slektning på ett år til overnatting i 4 netter. Gikk så fint så. Han kjenner meg godt og var verken redd eller utilpass.

Anonymkode: 424a7...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det for tidlig? Han takler fint at mormor passer i 2-3 timer. Det har vi prøvd noen ganger. Han har sovet i vogn og våknet av at hun er der og tatt det fint.. er litt usikker om jeg skal sende han bort en natt pga hans deg trygghet (det er kanskje annerledes på natten, mer sårbar?) men også mamma... hvis han blir helt fra seg får hun en våkennatt. (Han våkner også 2-3 ganger utenom).....Jeg er alene og har veldig behov for en kveld ute med venninner😉 Men hans behov er såklart viktigere enn mine.. når sov deres vekke første gang? 

Anonymkode: a80e8...bbf

Jeg tenker at du burde begynt med dette tidligere. Begge barna våre har overnattet hos besteforeldre siden de var 1 mnd. Siden jeg er mye syk. 0 problem.  Du får venne han til andre folk nå, vil tro det blir værre jo lengre du venter. 

Anonymkode: d9b24...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte ha vors hjemme hos meg... Men jeg drøyer det kanskje da! Altså bare finner på noe koselig og er edru... det er nok lurt å teste en gang ja! Takk for svar! Hi

Anonymkode: a80e8...bbf

Nei nei. Gå på byen! Barnet kjenner jo mormor. Barnet har det bare bra. Tror det er værre med mammaene. 

Anonymkode: d9b24...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om og være hysterisk, min gutt har sovnet hos besteforeldrene siden han var 3mnd og har et supert forhold til dem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter har ligget over hos mormor / farmor siden de var 4 månder. Nå er de 6år og 2 år og trygge på å ligge over. De spör iallefall en gang i månden om de kan sove over.Og jeg ser ikke på 1 åringer som en baby. Nei gå ut å kos deg eller bare ha en kveld med filmer og god mat. Og sov lenge dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke hysterisk fordi om man har valgt å ikke legge bort ungen siden den var spedbarn altså. 

Men det går nok helt fint at mormor passer på over natten. Tenk så koselig for begge to. 

Ha vors og gå på byen du. Og sov leeeenge neste morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun er hysterisk når hun lurer på om "babyen" hennes på 1 år er for liten til å ha barnevakt av sin egen familie.

Anonymkode: 3dba6...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de kjenner hverandre godt og mormor er villig og oppegående er det bare å kjøre på - det er sånt mormorer er til for. Gå ut og kos deg, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei hun er hysterisk når hun lurer på om "babyen" hennes på 1 år er for liten til å ha barnevakt av sin egen familie.

Anonymkode: 3dba6...162

Nei, det syns jeg ikke at hun er. Man har forskjellige holdninger og erfaringer og selv om noen tviler på ting som ikke du bryr deg om betyr det ikke at det er noe syklig med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...