Gå til innhold

OK. Jeg vet jeg gikk for langt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega. Hun er rett og slett litt dum, veldig opptatt av å hevde seg selv og går ikke av veien for å trykke folk ned. Hun er godt voksen så kan ikke gi henne stempelet ung og uerfaren heller. 

Vi satt ute i lunsjen, så sier hun plutselig lattermildt, næmmen, du har fått skikkelig bart og skjegg, du har MASSE hvite hår. Hahaha....

Altså, jeg VET jeg har mye dun, som vises godt i sola. Men jeg bryr meg ikke og plages ikke med det. Jeg finner meg dog ikke i å bli ledd av og latterliggjort. 

Så jeg svarer, hva prater du om, du ser ut som en spurvunge i motlys sjøl. 

Jeg har aldri svart noen slik i hele mitt liv og skammet meg umiddelbart. De andre rundt bordet lo godt og sa til henne, du så ikke den komme eller?

Hun ble dritsur, har ikke snakket til meg siden og har pratet dritt om meg til kollegaer. De gidder forøvrig ikke å høre på dette. 

Så hvor slem var jeg da?

Hilsen hu med skjegg og bart. 🙄

Anonymkode: 8cfda...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Digger deg :) Hadde sikkert ikke turd å svare sånn selv, men kult at du faktisk gjorde det

Anonymkode: 02b9e...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi du ikke er typen til å svare som du gjorde at hun ville plukke på deg. Hun så nok ikke den komme, nei. 

Det er jo sånn at jo snillere en er selv, jo styggere er andre. 

Ikke la det plage deg, fordi om jeg skjønner tankegangen din.... litt sånn nederlag å synke ned på samme nivå.

Anonymkode: 57b71...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom med en ubetenksom kommentar. Lyset gjorde at hårene dine plutselig syntes veldig godt.

Du kom med en kommentar bare for å såre henne. Du gikk langt over streken.

Anonymkode: de1ff...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kom med en ubetenksom kommentar. Lyset gjorde at hårene dine plutselig syntes veldig godt.

Du kom med en kommentar bare for å såre henne. Du gikk langt over streken.

Anonymkode: de1ff...4ca

Desverre var den ikke ubetenksom. Hun har trykket meg og flere ned i flere år med å påpeke uflaterende sider ved vårt utseende. 

HI

Anonymkode: 8cfda...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, HI! Der fikk du satt henne på plass! Kongekommentar! Håper hun passer kjeften sin heretter. 

Anonymkode: 14fe3...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som man reder ligger man faha. Synes det var helt på sin plass; allel vet at skjegg, bart og kroppsvekt kan være følsomt tema for kvinner; derfor spøker man ikke med det med mindre man er heelt sikker på at man er innafor; og ikke rundt lunsjbordet. 

Anonymkode: 96ec8...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du gikk for langt. Kanskje hun har komplekser fra før? Hun mente ikke sikkert noe stygt med det hun sa. Men det gjorde du!!!

Anonymkode: df35c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler msn ikke kritikk bør man ikke rette kritikk. Barnslig av deg, men synes hun fortjente det!

min datter satt med samme følelse som deg. I 7 år har en i klassen alltid vært kritisk og frekk mot de andre.

Igår rant det over og for første gang på 7 år tok hun igjen. Jenta sa: hadde ikke du på deg den toppen der i helgen også? Og flirte hånlig. Datteren min svarte: må du alltid si slemme ting!

Jenta stormet gråtende ut og datteren min kom knust hjem og følte seg så slem.

Sier til deg som jeg sa til henne. Noenganger er nok nok. Men det er lov å si unnskyld.

Anonymkode: 61f96...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kom med en ubetenksom kommentar. Lyset gjorde at hårene dine plutselig syntes veldig godt.

Du kom med en kommentar bare for å såre henne. Du gikk langt over streken.

Anonymkode: de1ff...4ca

Hallo.. Folk med normale sosiale antenner kommenterer ikke folks ansiktshår! I hvertfall ikke foran andre. Når man kommer med slike kommentarer, så får man tåle å høre det tilbake. 

Hadde jeg vært ubentenksom og sagt den første kommentaren , og ikke mente noe vondt, hadde jeg sagt :

Oi! Unnskyld, det var klønete av meg! Jeg mente ikke noe med det. Æsj, det her ble dumt. Osv. Jeg hadde jo aldri gått å slengt dritt om svareren til kolleger.

Anonymkode: e1fd9...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tåler msn ikke kritikk bør man ikke rette kritikk. Barnslig av deg, men synes hun fortjente det!

min datter satt med samme følelse som deg. I 7 år har en i klassen alltid vært kritisk og frekk mot de andre.

Igår rant det over og for første gang på 7 år tok hun igjen. Jenta sa: hadde ikke du på deg den toppen der i helgen også? Og flirte hånlig. Datteren min svarte: må du alltid si slemme ting!

Jenta stormet gråtende ut og datteren min kom knust hjem og følte seg så slem.

Sier til deg som jeg sa til henne. Noenganger er nok nok. Men det er lov å si unnskyld.

Anonymkode: 61f96...473

Dette var ingen slem kommentar av datteren din. Dette var en konstruktiv og konkret tilbakemelding. Godt sagt!

HI sin kommenter var derimot mer på person og derfor ikke helt innafor.. Du kan tjene på å si unnskyld for at du ordla deg på den måten, men at du ikke synes det var noe alright å bli "hengt ut" i plenum. For din kollega gikk langt over streken. Men akkurat nå tror jeg ikke hun skjønner det; hun har helt hengt seg opp i motsvaret fra deg. Jeg synes hun burde få høre at det ikke er greit å ha det morsomt på andre sin bekostning i plenum. Så du er tøff om du "tar en for laget" og sier i fra :)

Anonymkode: d63b1...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "rette" hadde naturligvis vært å ta henne til side i etterkant av hennes kommentar og fortelle henne hvor upassende det er å kommentere andres utseende på den måten. Særlig siden det kan virke som HI er både langt mer reflektert og oppegående enn kollegaen, og da har man bør man kunne være "the bigger person".

Men noen ganger er begeret smekkfult! Jeg tror kanskje at det HI gjorde var en særs effektiv måte å demonstrere hvor uakseptabel slike kommentarer er. Hvis jeg var deg HI, ville jeg oppført meg som alltid mot denne kollegaen, og om hun overser deg eller er sur så ville jeg tatt en prat med henne ala: "Det er uaktuelt at du fortsetter å komme med slike nedsettende kommentarer om meg, så fra nå av kommer jeg til å komme med motsvar foran alle dersom du ikke slutter. Har du ikke noe fint å si så klapp igjen. Håper vi er ferdige med denne saken nå."  

Anonymkode: 5c69b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og HI, du bør ABSOLUTT IKKE unnskylde deg!!! Det finnes bedre måter å si ifra på, men hun skal ikke sitte igjen med en følelse av at du har gjort noe galt...hun var LANGT over streken, og har tydeligvis vært det lenge!

 

Anonymkode: 5c69b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kom med en ubetenksom kommentar. Lyset gjorde at hårene dine plutselig syntes veldig godt.

Du kom med en kommentar bare for å såre henne. Du gikk langt over streken.

Anonymkode: de1ff...4ca

Fullstendig uenig! Ubetenksom eller ikke, kommentaren til kollegaen til hi såret. Hun fikk svar tilbake med samme mynt, så nå burde hun kanskje klare å tenke før hun plumper ut med idiotiske ting neste gang. Her syns jeg hun fikk som fortjent.

Anonymkode: e2e7e...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må en snakke samme språk for å gjøre seg forstått.

Hun trengte å bli satt på plass. Og du trengte å sette deg i respekt.

Ville dog vært høflig mot henne fremover.

Anonymkode: 534c7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun kom med en ubetenksom kommentar. Lyset gjorde at hårene dine plutselig syntes veldig godt.

Du kom med en kommentar bare for å såre henne. Du gikk langt over streken.

Anonymkode: de1ff...4ca

Det var IKKE en ubetenksom kommentar :-O Stakkars deg om du er vant til sånt?

Anonymkode: a05ed...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun gjorde seg selv rimelig utsatt for en slik bemerkning tilbake da. Når folk slenger dritt må de tåle å få tilbake med samme mynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det "rette" hadde naturligvis vært å ta henne til side i etterkant av hennes kommentar og fortelle henne hvor upassende det er å kommentere andres utseende på den måten. Særlig siden det kan virke som HI er både langt mer reflektert og oppegående enn kollegaen, og da har man bør man kunne være "the bigger person".

Men noen ganger er begeret smekkfult! Jeg tror kanskje at det HI gjorde var en særs effektiv måte å demonstrere hvor uakseptabel slike kommentarer er. Hvis jeg var deg HI, ville jeg oppført meg som alltid mot denne kollegaen, og om hun overser deg eller er sur så ville jeg tatt en prat med henne ala: "Det er uaktuelt at du fortsetter å komme med slike nedsettende kommentarer om meg, så fra nå av kommer jeg til å komme med motsvar foran alle dersom du ikke slutter. Har du ikke noe fint å si så klapp igjen. Håper vi er ferdige med denne saken nå."  

Anonymkode: 5c69b...2a5

Nei maman. Det rette var å sette henne på plass. HUN gikk langt over streken med en sånn flåsete kommentar. Hun fortjente å få den slengt tilbake i fleisen. Maken til stygge folk. Tommel opp.for deg HI !!

Anonymkode: 16d42...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun noe form for sosiale antenner så vet kollegaen din at man absolutt ikke kommenterer bart/skjegg. Det er ingen som setter pris på det. Jeg har ikke sans for å svare andre med intensjon om å såre, men hun fikk som fortjent! Du skal ikke si unnskyld. Det er det kollegaen din som bør gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, såpass må kjerringa tåle når hun ikke klarer å oppføre seg. Hvis man er så sensitiv så må man for all del lære å holde kjeft selv. Av og til er det lov å ta igjen, ingenting blir bedre av å sitte å ta imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det "rette" hadde naturligvis vært å ta henne til side i etterkant av hennes kommentar og fortelle henne hvor upassende det er å kommentere andres utseende på den måten. Særlig siden det kan virke som HI er både langt mer reflektert og oppegående enn kollegaen, og da har man bør man kunne være "the bigger person".

Men noen ganger er begeret smekkfult! Jeg tror kanskje at det HI gjorde var en særs effektiv måte å demonstrere hvor uakseptabel slike kommentarer er. Hvis jeg var deg HI, ville jeg oppført meg som alltid mot denne kollegaen, og om hun overser deg eller er sur så ville jeg tatt en prat med henne ala: "Det er uaktuelt at du fortsetter å komme med slike nedsettende kommentarer om MEG ELLER ANDRE, så fra nå av kommer jeg til å komme med motsvar foran alle dersom du ikke slutter. Har du ikke noe fint å si så klapp igjen. Håper vi er ferdige med denne saken nå."  

Anonymkode: 5c69b...2a5

Hi, jeg synes dette er et godt forslag. Siden hun stadig kommer med stygge kommentarer til/om flere på jobb så synes jeg du skal si fra at hvis du kommer med kommentarer til deg eller andre, så kommer du med motsvar. Da vil hun kanskje også tenke seg om før hun begynner å hakke mer på andre også, ikke bare deg.

Med tanke på hvordan hun har vært mot deg og andre i lang tid så synes jeg kommentaren din var helt på sin plass, HI :)

Anonymkode: ddab2...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...