Gå til innhold

Hvorfor er det et så stort hat mot FRP?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hercule Poirot

FrP ønsker skattelette. 

Høres veldig bra ut, men realiteten er at det kun er de rikeste av oss, ikke vanlige lønnsmottakere og i alle fall ikke de lavtlønte, som vil nyte godt av det. 

Og hvordan finansiere velferdsstaten? 

FrPs løsning er å bruke av oljefondet. Sparegrisen vår. Den som skal vare lenge. Den vil ikke vare særlig lenge hvis frk. Jensen får frie tøyler. 

Menneskesyn

Enhver er sin egen lykkes smed. Er du født rik så har du alle muligheter, er du født fattig så er det synd for deg. Da blir det en lang og tung vei, og overhodet ingen er interessert i å hjelpe deg. Meg og mitt, ingen deler, ingen bryr seg om noen andre enn seg selv. 

Ellers: Er du født utenfor Norge, og i alle fall utenfor Vesten, så har du ingenting i Norge å gjøre. Kom deg hjem, du er farlig. Du ser ut som du er muslim, ergo er du terrorist og konemishandler. Bl.a. Sylvi Listhaugs retorikk er så brun at den ville fått Hitler til å bøye seg i støvet av beundring. 

Begreper som samhold, utjevning og solidaritet står ikke i FrPs ordbok  

Trenger du mer, HI?

Ønsker du et iskaldt, fremmedfiendtlig Norge - stem FrP  Ønsker du et varmt og inkluderende samfunn med en velfungerende stat og et levende landbruk- stem fra sentrum og utover venstresiden. Senterpartiet,  Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Rødt. 

Godt valg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å hvorfor har det sunket? Mens i andre land økt. De som kommer fra muslimske land. Syrere, pakistanerne, osv osv du nevner jo bare spanjoler, Ola nordmann og grekere. Ikke gjem deg under en stol og lat som det ikke vil bli et problem om vi skal synes synd på alle. 

Anonymkode: 82adc...229

Hvor har du det fra at kriminaliteten har økt i andre land? De fleste land i Europa har så vidt jeg vet mindre vold og færre vinningsforbrytelser per 1000 innbygger enn for 40 år siden. Det finnes sikkert land som har hatt en negativ utvikling, men jeg vet ikke hvilke land det er.

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra at kriminaliteten har økt i andre land? De fleste land i Europa har så vidt jeg vet mindre vold og færre vinningsforbrytelser per 1000 innbygger enn for 40 år siden. Det finnes sikkert land som har hatt en negativ utvikling, men jeg vet ikke hvilke land det er.

Anonymkode: 8899e...805

Er du seriøs? Du følger ikke nyheter du

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss gjøre et prøve forsøk. Send ut alle utlendinger også behold etnisk norske. Bare se på antallet utlendinger i norske fengsler. Skremmende utvikling..

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La oss gjøre et prøve forsøk. Send ut alle utlendinger også behold etnisk norske. Bare se på antallet utlendinger i norske fengsler. Skremmende utvikling..

Anonymkode: 82adc...229

Ja vel? Og hvem skal gjøre alle jobbene? I restaurantbransjen, i reiseliv, på Gardermoen, i renhold, i transport, i helsevesen, i byggebransjen osv, osv. Alle jobbene de såkalte "folk flest" ikke gidder. 

Anonymkode: 0b188...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Du følger ikke nyheter du

Anonymkode: 82adc...229

Jeg er faktisk seriøs. Det er mange som tror kriminaliteten har økt i Norge de siste 20 årene. Det har den ikke. Den har gått ned. Det er tilfellet i mange andre land også, selv om man ikke skulle tro det når man leser nyheter.

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en kynisk verdensanskuelse som ligger i bunn av Frp. Det er argumenter og et menneskesyn som ligner farlig mye på strømninger man så i mellomkrigstiden. 

Men de er veldig populistiske og greier derigjennom å hente inn en del velgere som ikke har overskudd eller ork til å bry seg om helheten. Det er vel derfor frp-velgere lett blir generalisert som ikke for smarte.

Ser man på enkeltsaker er ekstremprivatiseringen jo et kjennemerke. Det interessante her er jo at de klarer å selge den ideen til folk at ting blir billigere, når det privatiseres. I virkeligheten betyr det at man i tillegg til det en tjeneste faktisk koster skal betale noe ekstra så de som står bak kan ta ut profitt. I praksis betyr det ofte at "folk på gulvet" får mye dårligere arbeidsforhold.

I tillegg mangler partiet i mine øyne perspektiver. Det eneste de ser er penger og egeninteresser. Det er skremmende i f eks skoledebatten, hvor økonomi dominerer over andre perspektiver som f eks hvordan skolen skal organiseres for å gi elevene best mulig grunnlag. Samtidig som pisatester og konkurranse er det eneste som teller i innholdet. Diskusjonen om hva barna trenger av perspektiver og utfordringer for å utvikle seg mest mulig og være best mulig rustet til å takle voksenverden og ta sin plass i samfunnet er totalt fraværende.

Sammenlagt er det skremmende. Det kaster vrak på mye av det beste i samfunnet og kulturen vår, samtidig som de hevder å kjempe for "de norske verdier". Det må i så fall være griskhet og kynisme.

Anonymkode: b0209...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk seriøs. Det er mange som tror kriminaliteten har økt i Norge de siste 20 årene. Det har den ikke. Den har gått ned. Det er tilfellet i mange andre land også, selv om man ikke skulle tro det når man leser nyheter.

Anonymkode: 8899e...805

Dette stemmer. Den totale kriminaliteten har gått ned. Det bare ser ut som det er motsatt fordi media formidler hendelsene raskere, tydeligere og mange flere ganger pr nyhet enn hva de gjorde for bare 7-10 år siden. 

Når ting skjer i Roma, i Madrid og Paris (tilfeldige eksempler) så vet vi i Norge om hendelsen bare sekunder etterpå. Vi ser dette på en eller annen skjerm raskere enn hva en god del mennesker i byen som har blitt rammet, gjør. Skjer ting ute på landsbygda, får vi vite om det et par timer etter det skjedde. For 10-15-20 år siden tok det timevis og dagevis før vi fikk nyheten, og den ble dessuten dekket i form av et stillbilde og en kort liten infotekst. 

Anonymkode: 0b188...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

La oss gjøre et prøve forsøk. Send ut alle utlendinger også behold etnisk norske. Bare se på antallet utlendinger i norske fengsler. Skremmende utvikling..

Anonymkode: 82adc...229

Hehe. Ja, det var kjempelurt. Bare se på antallet 'utlendinger' som jobber i IT-bransjen, i barnehager, i butikker, på serveringssteder, i industrien, i kollektivtransporten, i helse og omsorg... 

Når skal du innse at Norge ikke er blendahvitt lengre? Og da handler det mest om hvordan du skal møte disse folka, ikke sant? 

Skal du se stygt på dem mens du mistenker dem for å planlegge terrorisme eller æresdrap, eller skal du få dem med i samfunnet og gjøre dem til kompetente borgere? 

Det er liksom litt for seint å hermetisere landet. Norge er en del av verden, enten du liker det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Venstresiden importerer jo fattigdom med innvandrere og ikke barna deres klarer seg bra i samfunnet. Kjipt å lage en underklasse for å så syte om større forskjeller i Norge og ber de som skaper arbeidsplasser betale for det. Skaper ikke gründere på den måten. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Vet du hva; Jeg kjenner mange 2.generasjons innvandrere, og de jobber knallhardt!  De gjør det godt på skolen, og i arbeidslivet, og klarer seg absolutt selv. 

Anonymkode: 42c80...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Hehe. Ja, det var kjempelurt. Bare se på antallet 'utlendinger' som jobber i IT-bransjen, i barnehager, i butikker, på serveringssteder, i industrien, i kollektivtransporten, i helse og omsorg... 

Når skal du innse at Norge ikke er blendahvitt lengre? Og da handler det mest om hvordan du skal møte disse folka, ikke sant? 

Skal du se stygt på dem mens du mistenker dem for å planlegge terrorisme eller æresdrap, eller skal du få dem med i samfunnet og gjøre dem til kompetente borgere? 

Det er liksom litt for seint å hermetisere landet. Norge er en del av verden, enten du liker det eller ikke. 

Få dem med i samfunnet. Unnskyld meg men jeg er sammen med en mann fra Iran. Du kan aldri påvirke livssynet eller få de med i gjengen. Sånn er kulturen. Det er selvfølgelig unntak men de holder seg til sine og de gifter seg med sine. Om denne strømmen fortsetter så kan du bare glemme å gjøre de til kompetente borgere. Jeg vet om mennesker som blir sendt til land som Norge osv for å få nok støtte for å hjelpe familien i hjemlandet. Alle utlendinger vet dette bare nordmenn som er dumme og tro på et fargerikt samfunn hvor alt går på skinner. De er tro til sin kultur.  Senest nå det æresdrapet. Kriminaliteten har gått ned mye takket være at nordmenn har blitt litt mer kynisk og det har blitt en forsterkning av politiet etc.. FRP eller ikke. Kultur er sterkere i land som Kosovo, Irak, Irak, Syria, Afghanistan, osv. Men nordmenn tenker at vi binder en blomsterkrans rundt så er vi et lykkelig flerkulturelt samfunn. Hehe.. 

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser tydeligvis det man vil se, og det miljøet man har rundt seg. Jeg underviser medisin- og tannlegestudenter, og ser mange flotte, arbeidssomme ungdommer av utenlandsk opprinnelse. På enkelte kull utgjør de majoriteten av studentene, og de er rasende dyktige. 

Anonymkode: d4cfa...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hardtarbeidende utlendinger er det nok av men de er kritiske til Norge. De har en drøm om å bygge et liv en dag i hjemlandet. De er ikke norske. Som de sier selv. De er stolt av sitt eget land og vil aldri bli norske. 

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å verne om barna. Barn fortjener å vokse opp med en mor og en far, i en familie.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Så folk bør ikke få skille seg heller da, sånn helst. Og alenemødre må ta abort. Eller er det bedre med aleneforeldre? FrP er et parti fordi med litt svekkede sjelsevner og som ikke klarer å stille noen kritiske spørsmål.

Anonymkode: 04d45...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hardtarbeidende utlendinger er det nok av men de er kritiske til Norge. De har en drøm om å bygge et liv en dag i hjemlandet. De er ikke norske. Som de sier selv. De er stolt av sitt eget land og vil aldri bli norske. 

Anonymkode: 82adc...229

"De" er mange forskjellige mennesker. Mannen min er utlending, men han har valgt Norge og er en av dem jeg kjenner med mest typisk norske verdier og interesser. To andre utlendinger jeg kjenner er aktive i folkemusikkmiljøet og den ene jobber med å lage geitost på en seter om sommeren. Ingen av dem kunne tenkt seg å flytte tilbake noen gang.

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så folk bør ikke få skille seg heller da, sånn helst. Og alenemødre må ta abort. Eller er det bedre med aleneforeldre? FrP er et parti fordi med litt svekkede sjelsevner og som ikke klarer å stille noen kritiske spørsmål.

Anonymkode: 04d45...f61

*for de

Anonymkode: 04d45...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så folk bør ikke få skille seg heller da, sånn helst. Og alenemødre må ta abort. Eller er det bedre med aleneforeldre? FrP er et parti fordi med litt svekkede sjelsevner og som ikke klarer å stille noen kritiske spørsmål.

Anonymkode: 04d45...f61

Så de alle andre klarer å stille kritiske spørsmål bortsett fra FrP velgere..den var nyansert du. 

Anonymkode: b6de7...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Få dem med i samfunnet. Unnskyld meg men jeg er sammen med en mann fra Iran. Du kan aldri påvirke livssynet eller få de med i gjengen. Sånn er kulturen. Det er selvfølgelig unntak men de holder seg til sine og de gifter seg med sine. Om denne strømmen fortsetter så kan du bare glemme å gjøre de til kompetente borgere. Jeg vet om mennesker som blir sendt til land som Norge osv for å få nok støtte for å hjelpe familien i hjemlandet. Alle utlendinger vet dette bare nordmenn som er dumme og tro på et fargerikt samfunn hvor alt går på skinner. De er tro til sin kultur.  Senest nå det æresdrapet. Kriminaliteten har gått ned mye takket være at nordmenn har blitt litt mer kynisk og det har blitt en forsterkning av politiet etc.. FRP eller ikke. Kultur er sterkere i land som Kosovo, Irak, Irak, Syria, Afghanistan, osv. Men nordmenn tenker at vi binder en blomsterkrans rundt så er vi et lykkelig flerkulturelt samfunn. Hehe.. 

Anonymkode: 82adc...229

'unnskyld meg', men jeg jobber sammen med en dame fra Iran. Høyt utdannet, snakker flere språk, er en kjemperessurs for arbeidsplassen med det perspektivet hun har med seg utenfra. Hun har lært seg norsk på null komma niks. 

Tenk det - 'de folka der' er forskjellige. De er faktisk helt vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste lever på trygd og nesten ingen snakker norsk. De sender ikke barn i barnehage fordi de er redde for at de ikke skal lære seg sitt eget språk og blir for "norske". Sånn er familien til mannen min også. 

Anonymkode: 82adc...229

AKKURAT som de aller fleste norske i Spania, faktisk! Har kjent flere norske der, og 50 av dem tilsammen kan kanskje klare å si én setning på spansk etter åtte år i landet. Ungene går på den norske skolen og maten kjøpes på "trygge skandinaviske steder".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Milfy Way skrev:

Men det kommer jo pleietrengende innvandrere også - de fleste flyktningene har problematikk av fysisk eller psykisk karakter som krever behandling. De færreste av dem vil være i jobb før noen år etter at de kommer hit. En del vil nok ende med å bli ufør på grunn av de psykiske traumene de er påført under krigen. Så jeg tror ikke man har så mye å tjene på innvandring. Arbeidsinnvandrere er noe annet, men så får de ikke de samme godene som flyktninger og migranter. Jeg er selv innvandrer, men fikk ikke støtte til noe som helst, og måtte selv betale for norskkurs da tilbudet ikke fantes i min lille kommune. Og det synes jeg er helt greit. Flyktninger med beskyttelsesbehov må selvfølgelig få den hjelpa de trenger, men å si at det LØNNER seg for velferdsstaten å ta inn flest mulig flyktninger, blir helt feil.

"De fleste...?" Hvor har du det fra? 

(Og arbeidsinnvandrere har mye bedre vilkår enn flyktninger/asylsøkere. Ta og les deg litt opp. Arbeidsinnvandrere fra EØS-land har samme rettigheter som nordmenn.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få dem med i samfunnet. Unnskyld meg men jeg er sammen med en mann fra Iran. Du kan aldri påvirke livssynet eller få de med i gjengen. Sånn er kulturen. Det er selvfølgelig unntak men de holder seg til sine og de gifter seg med sine. Om denne strømmen fortsetter så kan du bare glemme å gjøre de til kompetente borgere. Jeg vet om mennesker som blir sendt til land som Norge osv for å få nok støtte for å hjelpe familien i hjemlandet. Alle utlendinger vet dette bare nordmenn som er dumme og tro på et fargerikt samfunn hvor alt går på skinner. De er tro til sin kultur.  Senest nå det æresdrapet. Kriminaliteten har gått ned mye takket være at nordmenn har blitt litt mer kynisk og det har blitt en forsterkning av politiet etc.. FRP eller ikke. Kultur er sterkere i land som Kosovo, Irak, Irak, Syria, Afghanistan, osv. Men nordmenn tenker at vi binder en blomsterkrans rundt så er vi et lykkelig flerkulturelt samfunn. Hehe.. 

Anonymkode: 82adc...229

Politiet har ikke blitt styrket de senere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

På den andre siden vil økt innvandring bare utsette problemet. Invandrerene vil også bli gamle. Da skal de også ha trygd og sykehjemsplasser. Akkurat for å løse det problemet er det bedre å heve pensjonsalderen slik at friske eldre kan yte til samfunnet i flere år og få færre år som rene trygdemottakere.

Anonymkode: 8899e...805

Blir folk mindre pleietrengende av å heve pensjonsalderen...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig de slipper ikke inne slike til slutt.. Ola nordmann ville ikke gått for å stjele en baby...

Anonymkode: 82adc...229

De rumenske damene kommer fra et EU-land, og kan dermed ikke utestenges fra Danmark. De kan f eks reise inn på turistvisum. Ikke noe parti i verden kan endre på det uten å lage landet sitt om til et Nord-Korea.

Your argument is invalid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Norge hadde stoppet innen 10 år om alt innen olje legges ned om 10 år. Tro meg, så glad er du ikke i miljøet selv at du ønsker det. Du hadde ikke likt resultatet. Dessuten er ikke FrP menneskefiendtlig. Det er også en bløff. Mange mener at religion er søppel og mye kultur er søppel. De mener ikke at mennesker er søppel. Her er det du som generaliserer. Å måtte drepe sine to døtre i Sverige fordi de har gitt bort en klem, nekte for å selv bli drept er også kultur. Ja, det er søppel. Det er dette mange ikke ønsker hit til Norge og det bestemmes ved valgurnene. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/drap/svensk-tenaaringspappa-drept-med-saks-politiet-tror-det-er-aeresdrap/a/24119909/ Islam er ikke fantastisk. Religionen ligger 500 år etter paradigmeskiftet som kristendommen har hatt. Det er flaut hvordan avhopperne fra Islam er de som er i mot Islam og gjør jobben til journalister som bare snakker om multikulturalisme. Ta en titt på hvordan det nesten kun er brune bloggere som får lov til å snakke i fred og være kritiske til Islam. De kan ikke hysjes ned ved å kalle dem rasister. 

Fahramand  er en http://farahmand.blogg.no/1503404765_hijab_til_hodebry.html Kadra om omskjæring er en annen jeg ikke finner for hånden. Snakker om mye annet der. Hege Storhaug derimot må leve i skjul. Jeg skal utvide listen over avhoppere når jeg får tid. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Mht det første du sier, om Norge og oljen, tror jeg du kan lære noe nytt ved å lese denne avisartikkelen: https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/vjn6B/Noen-tror-olja-lagde-Velstands-Norge_-det-er-ikke-riktig

Mht resten av innlegget ditt, så er det så usammenhengende og lite relevant at jeg tror vi best forbigår det i stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...