Gå til innhold

Hvorfor er det et så stort hat mot FRP?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så om vi slutter å være bevisste. Åpner sluser. Hvordan skal vi klare å gjøre de til en del av det norske samfunn. Dette har FRP forstått. Når de nå lukker sluser. Kan vi ikke heller konsentrere oss om de som befinner seg her. Jobbe med å få de ut i jobb. Få fattigdom ned og bli mer inkluderende. Mange relgioner og kulturer på et sted kommer til å bli en krasj

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to jeg kjenner som kaller seg selv rasister er en som jobber i kriminalomsorgen og en på føden på Ullevål. 

Her sammenlignes norske fanger med utenlandske, som er ca 1/3 og etnisk norske kvinner med innvandrere på daglig basis. Jeg synes det er litt urovekkende. 

 

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at alle andre enn Frp ønsker 'åpne sluser' er bare frp-propaganda og ikke sant. 

Frp jobber systematisk for å bygge ned velferdsstaten, noe som bidrar til mer ulikhet og større fattigdomsproblemer. Det er bevist at et samfunn med større forskjeller er mindre produktivt.

De ønsker at staten skal selge seg ut av statlig eide bedrifter (vannkraft, skog, kongsberggruppen, flytoget), noe som vil gjøre at staten mister inntekter som kan brukes på velferd. 

Deretter skylder de på alle flyktningene som årsak til at de må redusere velferdstilbudene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Frp jobber systematisk for å bygge ned velferdsstaten, noe som bidrar til mer ulikhet og større fattigdomsproblemer. Det er bevist at et samfunn med større forskjeller er mindre produktivt.

Innvandrere uten noen eller riktig kompetanse og språkproblemer kommer aldri inn i samfunnet. Dette er et stort sugerør i statskassen og går med resten av helseposten som er alt for stor som den er ut over velferdsstaten. Så Frp som ikke er spes for innvandring er dermed for større likhet i samfunnet. Private alternativ kommer i tillegg til de offentlig, ikke istedenfor. Ja, til innvandring er ja til mer ulikhet og mindre velferd fordelt på resten. Det er en kake som fordeles. En stor mellomklasse er best for samfunnet økonomisk. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det at alle andre enn Frp ønsker 'åpne sluser' er bare frp-propaganda og ikke sant. 

Frp jobber systematisk for å bygge ned velferdsstaten, noe som bidrar til mer ulikhet og større fattigdomsproblemer. Det er bevist at et samfunn med større forskjeller er mindre produktivt.

De ønsker at staten skal selge seg ut av statlig eide bedrifter (vannkraft, skog, kongsberggruppen, flytoget), noe som vil gjøre at staten mister inntekter som kan brukes på velferd. 

Deretter skylder de på alle flyktningene som årsak til at de må redusere velferdstilbudene.

Altså, det er ikke logisk at man kan bevare velferdsstaten slik den er i dag hvis det kommer inn mange flere folk som ikke kan komme ut i jobb på noen år, som må få statlige tilskudd for å overleve og ressurser i form av norsklærere mv. Får man økte utgifter, må det hentes økte inntekter fra andre steder, for eksempel ved å skattlegge arbeidstakere og foretakseiere enda mer, stenge skoler, sykehjem, fødestuer, redusere helse- og omsorgstilbud i fraflyttingskommuner, sentralisere og så videre. Det er enkel matematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innvandrere uten noen eller riktig kompetanse og språkproblemer kommer aldri inn i samfunnet. Dette er et stort sugerør i statskassen og går med resten av helseposten som er alt for stor som den er ut over velferdsstaten. Så Frp som ikke er spes for innvandring er dermed for større likhet i samfunnet. Private alternativ kommer i tillegg til de offentlig, ikke istedenfor. Ja, til innvandring er ja til mer ulikhet og mindre velferd fordelt på resten. Det er en kake som fordeles. En stor mellomklasse er best for samfunnet økonomisk. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Vi har ikke en kake som fordeles. Menneskene i et samfunn baker den kaka. I 1801 var folketallet i Norge 884.000. Nå er vi 5.233.000 stykker. Likevel er levestandarden i dag enormt mye høyere enn den var den gangen. Det finnes noen begrensninger på hvor fort folketallet kan øke uten at vi får store problemer og jorda har knappe resurser på noen områder, men det er hovedsaklig menneskenes arbeid som avgjør levestandarden.

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine største problemer med FRP er går på:

1. Mangelen på ansvar i forhold til klimaendringer og forbrukskulturen som overhode ikke er bærekraftig

2. Mangelen på samfunnsansvar i forhold til egne og utenlandske borgere

 

Jeg mener FRP har noen saker det absolutt er verdt å se på som eksempelvis vei. Vi har et vedlikeholdsetterslep på norske veier som er uakseptabelt og direkte farlig for de som bor i grisgrente strøk. Men å bygge firefelters motorveier i øst og vest for at folk skal kunne bo lenger og lenger fra jobb og kjøre mer er GALSKAP!! Eller at de er med på innstramming i asylpolitikken er også viktig bidrag, men å fjerne integreringsmidler samt støtte internasjonal politikk som bidrar til mer uro i verden er likeså sprøtt. Derfor oppfatter jeg at FRP er parti som har en politikk som er lite langsiktig og dermed ikke vil bidra til et samfunn jeg ser på som godt.

Anonymkode: 562a4...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke en kake som fordeles. Menneskene i et samfunn baker den kaka. I 1801 var folketallet i Norge 884.000. Nå er vi 5.233.000 stykker. Likevel er levestandarden i dag enormt mye høyere enn den var den gangen. Det finnes noen begrensninger på hvor fort folketallet kan øke uten at vi får store problemer og jorda har knappe resurser på noen områder, men det er hovedsaklig menneskenes arbeid som avgjør levestandarden.

Anonymkode: 8899e...805

Ja, menneskenes arbeid avgjør levestandard og kaka. Det er skatt, avgifter og noe fra statens pensjonsfond som er kaka som betaler statsbudsjettet som er hele kaka. Kommer det flere mennesker til Norge som bidrar mindre enn resten så spiser de mer av kaka enn de bidrar. Det bygger ned velferdsstaten og det blir mindre på resten. 

Ønsker du å snakke om miljø og ressurser, så trenger jeg å vite hvordan det hjelper å ta inn 30.000 flyktninger fra land som øker med 1.million fattige i året. Løsningen er ikke her, den er DER uansett hvor mye eller lite vi bidrar.

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
2 timer siden, Milfy Way skrev:

Og ditt innlegg er typisk AP - banning og mangel på sammenheng. "Ræva idiotisk" er ikke et gyldig argument i en diskusjon, men hører hjemme på barneskolen. Noe profilbildet ditt også vitner om - man fremstår ikke smartere av å flashe pupper overalt, kun dummere.

Sa hun som går rundt og skryter av at hun er så pulbar😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innvandrere uten noen eller riktig kompetanse og språkproblemer kommer aldri inn i samfunnet. Dette er et stort sugerør i statskassen og går med resten av helseposten som er alt for stor som den er ut over velferdsstaten. Så Frp som ikke er spes for innvandring er dermed for større likhet i samfunnet. Private alternativ kommer i tillegg til de offentlig, ikke istedenfor. Ja, til innvandring er ja til mer ulikhet og mindre velferd fordelt på resten. Det er en kake som fordeles. En stor mellomklasse er best for samfunnet økonomisk. 

Anonymkode: 35cde...4e3

For å ta det ene først: "innvandrere" er ikke én gruppe og er ikke like hverandre... Å si at innvandrere ikke kan komme inn i samfunnet er jo absurd. Det blir som å si "kvinner kan ikke jobbe", "jøder vil ikke betale skatt" eller "homofile passer ikke i vanlige skoler". Selvsagt kan de det, de fleste av dem. Språk og utdannelse kan man skaffe seg. F eks har de bosniske flyktningene som kom for 20 år siden større yrkesdeltakelse enn snittet. 

Og å bruke uttrykket "sugerør ned i statskassen" er jo bare kunnskapsløst. De største sugerørene i statskassen har nettopp de institusjoner og bedrifter som FrP vil hjelpe med å tjene enda mer av våre penger; nemlig bedrifter som utfører statlige oppgaver, men som oppfører seg som private. I skole, barnehage, helse/omsorg og samferdsel er det tjukt av dem, og de bevilger seg gode overskudd av skattekroner og brukernes egenandeler - og taperne er de ansatte og de som bruker tjenestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
51 minutter siden, Milfy Way skrev:

Altså, det er ikke logisk at man kan bevare velferdsstaten slik den er i dag hvis det kommer inn mange flere folk som ikke kan komme ut i jobb på noen år, som må få statlige tilskudd for å overleve og ressurser i form av norsklærere mv. Får man økte utgifter, må det hentes økte inntekter fra andre steder, for eksempel ved å skattlegge arbeidstakere og foretakseiere enda mer, stenge skoler, sykehjem, fødestuer, redusere helse- og omsorgstilbud i fraflyttingskommuner, sentralisere og så videre. Det er enkel matematikk.

Norge har ikke stort fødselsoverskudd og trenger masse nye ansatte i årene framover i f eks eldreomsorgen. Det er mye "dyrere" å føde de menneskene selv og oppdra og utdanne dem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Pashla skrev:

Norge har ikke stort fødselsoverskudd og trenger masse nye ansatte i årene framover i f eks eldreomsorgen. Det er mye "dyrere" å føde de menneskene selv og oppdra og utdanne dem... 

På den andre siden vil økt innvandring bare utsette problemet. Invandrerene vil også bli gamle. Da skal de også ha trygd og sykehjemsplasser. Akkurat for å løse det problemet er det bedre å heve pensjonsalderen slik at friske eldre kan yte til samfunnet i flere år og få færre år som rene trygdemottakere.

Anonymkode: 8899e...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pashla skrev:

Norge har ikke stort fødselsoverskudd og trenger masse nye ansatte i årene framover i f eks eldreomsorgen. Det er mye "dyrere" å føde de menneskene selv og oppdra og utdanne dem... 

Men det kommer jo pleietrengende innvandrere også - de fleste flyktningene har problematikk av fysisk eller psykisk karakter som krever behandling. De færreste av dem vil være i jobb før noen år etter at de kommer hit. En del vil nok ende med å bli ufør på grunn av de psykiske traumene de er påført under krigen. Så jeg tror ikke man har så mye å tjene på innvandring. Arbeidsinnvandrere er noe annet, men så får de ikke de samme godene som flyktninger og migranter. Jeg er selv innvandrer, men fikk ikke støtte til noe som helst, og måtte selv betale for norskkurs da tilbudet ikke fantes i min lille kommune. Og det synes jeg er helt greit. Flyktninger med beskyttelsesbehov må selvfølgelig få den hjelpa de trenger, men å si at det LØNNER seg for velferdsstaten å ta inn flest mulig flyktninger, blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Det er ikke hat. Det er forakt og avsky.

Det er bare til å se på personangrepet til Sophie Elise, det var stygt. Det var hat. Løgn, bevisste faktafeil. Men som sverte-Helga sa, det viktigste er å sverte regjeringen, ikke sant, din Ape?

Anonymkode: c1ed5...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er bare til å se på personangrepet til Sophie Elise, det var stygt. Det var hat. Løgn, bevisste faktafeil. Men som sverte-Helga sa, det viktigste er å sverte regjeringen, ikke sant, din Ape?

Anonymkode: c1ed5...0b9

Jeg skulle akkurat til å skrive at hatet ikke er mindre i den andre retningen, og der illustrerte du det godt. Takk for det. Du skal ikke slenge på landsSViker også?

Anonymkode: d4cfa...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Og dette mener du FrP kunne ha hjulpet med...? 😂😂😂

Selvfølgelig de slipper ikke inne slike til slutt.. Ola nordmann ville ikke gått for å stjele en baby...

Anonymkode: 82adc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare til å se på personangrepet til Sophie Elise, det var stygt. Det var hat. Løgn, bevisste faktafeil. Men som sverte-Helga sa, det viktigste er å sverte regjeringen, ikke sant, din Ape?

Anonymkode: c1ed5...0b9

Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig de slipper ikke inne slike til slutt.. Ola nordmann ville ikke gått for å stjele en baby...

Anonymkode: 82adc...229

Håper du er ironisk? Ola Nordmann gjør aldri noe galt, han?

HI. Jeg hater ikke FrP, jeg er bare dypt og grunnleggende uenig med dem i veldig mange saker. Noen av dem har kommet godt frem her, og særlig alle de innvandrerfiendtlige holdningene frp'erne har, gir meg frysninger. Med FrP er det blitt stuerent å si at man misliker mennesker fordi de har en annen religion eller kultur enn vi selv har her på berget. Det er plutselig helt ok å ville sende tilbake barn som flykter fra krig og elendighet, bare fordi de ikke er født her. FrP får frem så mye stygt i folk. FrP får frem egoisme. FrP får frem mistrohet, og FrP får frem hat.

I tillegg mener jeg at miljøpolitikken deres er helt feilslått. FrP vil ha opp så mye olje man bare kan, istedet for å satse på fornybar energi. Hva tenker de at kommer til å skje med jorda vår da? Det er jo nettopp klima FrP burde satse på hvis de vil ha færre flyktninger hit, for med FrPs politikk vil det bli flere klimaflyktninger. Tenk bare på hva som vil skje hvis den globale oppvarmingen fortsetter, og havet stiger med en halv meter. Hva med f.eks Bangladesh hvor det bor millioner av mennesker i områder som vil bli oversvømt?

 

 

 

Anonymkode: d813d...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Milfy Way skrev:

Og ditt innlegg er typisk AP - banning og mangel på sammenheng. "Ræva idiotisk" er ikke et gyldig argument i en diskusjon, men hører hjemme på barneskolen. Noe profilbildet ditt også vitner om - man fremstår ikke smartere av å flashe pupper overalt, kun dummere.

Jeg er forsåvidt enig i at ræva idiotisk ikke er et gyldig argument i en diskusjon. Resonnementet mister imidlertid litt slagkraft når du dømmer ut fra utseende (eller et bilde av noen andre enn brukeren selv vil jeg tro). Dom som sier dom er dumme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge hadde stoppet innen 10 år om alt innen olje legges ned om 10 år. Tro meg, så glad er du ikke i miljøet selv at du ønsker det. Du hadde ikke likt resultatet. Dessuten er ikke FrP menneskefiendtlig. Det er også en bløff. Mange mener at religion er søppel og mye kultur er søppel. De mener ikke at mennesker er søppel. Her er det du som generaliserer. Å måtte drepe sine to døtre i Sverige fordi de har gitt bort en klem, nekte for å selv bli drept er også kultur. Ja, det er søppel. Det er dette mange ikke ønsker hit til Norge og det bestemmes ved valgurnene. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/drap/svensk-tenaaringspappa-drept-med-saks-politiet-tror-det-er-aeresdrap/a/24119909/ Islam er ikke fantastisk. Religionen ligger 500 år etter paradigmeskiftet som kristendommen har hatt. Det er flaut hvordan avhopperne fra Islam er de som er i mot Islam og gjør jobben til journalister som bare snakker om multikulturalisme. Ta en titt på hvordan det nesten kun er brune bloggere som får lov til å snakke i fred og være kritiske til Islam. De kan ikke hysjes ned ved å kalle dem rasister. 

Fahramand  er en http://farahmand.blogg.no/1503404765_hijab_til_hodebry.html Kadra om omskjæring er en annen jeg ikke finner for hånden. Snakker om mye annet der. Hege Storhaug derimot må leve i skjul. Jeg skal utvide listen over avhoppere når jeg får tid. 

Anonymkode: 35cde...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å verne om barna. Barn fortjener å vokse opp med en mor og en far, i en familie.

Anonymkode: c1ed5...0b9

Så de er for frihet for alle så sant man velger noe FrPerne mener er greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...