Gå til innhold

Bursdagsfeiring med familien. Hverdag eller helg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere?

Jeg inviterer alltid til nærmeste søndag da flere har et godt stykke å kjøre. 

Jeg har en slektning som alltid må ha på selve dagen, ellers er ikke dagen like magisk. Jeg har i år problemer med å komme. Har lang reisevei, utslitt toåring etter barnehage. Hun sover ikke i bilen så lett, så å gamble på at hun får seg en dupp vet jeg ikke om jeg tør. Hun vil tidligst få lagt seg kl 22:00 den kvelden. I tillegg må jeg reise tidligere fra jobb for å rekke hjem, hente barnet og gjøre oss i stand. 

Er dette grei nok forklaring på hvorfor vi må melde avbud?

Barnet som feires blir ni. 

Anonymkode: a1bcc...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker "alltid" helg nettopp pga det du nevner. Jeg syns det er en god nok grunn til å utebli.

Anonymkode: fae67...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det alltid på helg, hverdagen er travel for alle så det orker vi ikke 

Jeg hadde heller ikke reist langt avsted så en trøtt unge ikke fikk lagt seg på en hverdag, skal jo fungere neste dag også. 

Anonymkode: 2746c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger helg for at både vi og gjestene skal rekke det. Helst lørdag. Da gjør det ikke noe om det blir sent heller.

Anonymkode: 19cb3...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet bursdager i svigerfamilien arrangert på en hverdag etter at vi fikk barn. De bor en time (lenger tid i rush) unna oss. Aldri møtt på sure miner for det, bare forståelse for at sånn er det for en periode i vårt liv. 

Anonymkode: bdbaf...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. 

Det ble nemlig litt sure miner, jeg er veldig nær dette barnet og er glad i det. Jeg ser bare ikke at dette kommer til å bli noe særlig hyggelig. Minste er ekstremt trøtt og sliten etter barnehage og hver minste situasjon kan tippe lasset. 

Jeg foreslo å møtes på cafe i helgen for å spandere kake og is, det var "ikke det samme" i følge mor. 

Hadde dratt alene hadde det ikke vært for at mannen er på jobbreise. 

HI

Anonymkode: a1bcc...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Det ble nemlig litt sure miner, jeg er veldig nær dette barnet og er glad i det. Jeg ser bare ikke at dette kommer til å bli noe særlig hyggelig. Minste er ekstremt trøtt og sliten etter barnehage og hver minste situasjon kan tippe lasset. 

Jeg foreslo å møtes på cafe i helgen for å spandere kake og is, det var "ikke det samme" i følge mor. 

Hadde dratt alene hadde det ikke vært for at mannen er på jobbreise. 

HI

Anonymkode: a1bcc...29c

Hehe, dette høres ut som en mamma som er litt vel opptatt av å gjøre barnet til senter av universet ;)

Selvfølgelig er det helt greit å ta med barnet på cafe i helga.

Har selv barn på 8 og 10 år, og en søster som bor litt for langt unna til å kunne delta i bursdagsselskap. Det er da overhodet ikke noe problem. Tante ringer og gratulerer med dagen på bursdagen, og kommer med gave neste gang vi møtes.

Din tanteunge blir 9 år, og forstår selvfølgelig dette (om ikke mammaen allerede har ødelagt ungen helt da). Du ringer på bursdagen, sier du er lei deg for at du ikke kunne komme akkurat i selskapet, men lille "Tobias" blir jo så trøtt etter barnehagen og du vil jo ikke at det skal ødelegge selskapet at han er så grinete og lei. Så inviterer du henne med på cafe til helgen og sier hun/han skal få gave da.

Jeg er 100% sikker på at bursdagsbarnet synes det er helt greit, og begynner glede seg til helgen med det samme.

Anonymkode: 2746c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...