Gå til innhold

Hvor mye spiser 6 åringen din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har barn i første klasse som skal på SFO etterpå,hvor mange skiver beregner dere da?

Syns sønnen min spiser så lite! Han spiser bare en halv skive før jeg leverer han på skolen,selv om jeg lager ostesmørbrød som han er glad i.Hentet han 16.30 i dag å da har han bare spist to skiver på hele dagen! altså en på skole og en på SFO.Er ikke dette veldig lite? Prøver å variere maten å ta med ting han liker godt hjemme,men etter å ha ligget noen timer i sekken er visst ikke det heller godt.

Anonymkode: f8df9...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei jente på 6 år som heller ikke spiser voldsomt mye. Sender med en skive, druer og youghurt på skolen. På SFO får de varmmat, så vet ikke hvor mye hun spiser der. 

Anonymkode: 8ea92...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer og yogurt går rett ned her også men tenker at det er ikke så mye mat i druer hvertfall.Sender det med mer som kos egentlig.Har sendt med pizzastykke men det var ikke godt når den ikke var varm,å sendte med fiskekake en annen dag som han pleier å elske men det var heller ikke godt når det ikke var varmt.Skive spiser han,men syns han spiser lite iforhold til hvor lenge han er der.Her får de bare varmmat en gang i måneden så vet at han kun har spist en skive på SFO å ikke noe mer.

Anonymkode: f8df9...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min på 5 1/2 syns det er flaut å spise foran andre . Hjemme spiser hun godt med mat. Jeg var sånn selv på Skolen, følte alle glana på meg , så jeg spiste heller på vei hjem. Læreren min prøvde alltid å få meg til å spise, med hell noen ganger

Anonymkode: b9882...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6-åring har veldig varierende apetitt om morgenen, spiser alt fra en halv brødskive til tre brødskiver og en yoghurt. :P På skolen spiser han en gulrot og 1-2 brødskiver. En dag hadde han med et eple, og da rakk han ikke å spise noe annet fordi han tok det først. Men han påstod det gikk bra, han var ikke mer sulten.

På SFO får de heldigvis mat (aner ikke hvor mye han spiser), synes det er lenge å ha brødskivene i sekken helt til de skal spise der.

Anonymkode: 6be7d...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag prøvde jeg med syltetøy på skiven å jammen så spiste han faktisk en hel skive!  Ut ifra timeplanen deres har de 45 minutter storfri så at han spiser så lite har nok ikke med tiden å gjøre.

Anonymkode: f8df9...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I snitt spiser hun ett speltrundstykke med leverpostei, en klemmeyoghurt/skyr, en neve frukt/grønnsaker og skolemelk med sjokoladesmak. Hun spiser mye, har høy forbrenning. Sulten støtt. 

Anonymkode: 2c94f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser en skive til frokost

2 skiver + yoghurt med havregryn til lunsj

ingenting på SFO

godt med middag

2-4 skiver til kvelds

Anonymkode: 25eb3...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skiver til frokost

1-2 skiver og litt frukt/grønt på skolen

På sfo får de mat, men hun sier hun ofte spiser en skive med makrell i tomat og eplebiter der

1-2 porsjoner middag

Frukt/grønt eller frokostblanding til kvelds.

Anonymkode: 5ab0e...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 skiver til frokost.

4 skiver og en frukt til lunsj.

4-5 skiver på SFO.

Frukt etter skole/SFO.

Litt middag.

3 skiver til kvelds.

Han elsker brødmat - jeg bytter brødtyper, varierer med havregrøt, yoghurt ol.  Er også en stor og aktiv kar (140 cm). Dette er nå. Om noen uker er vi kanskje tilbake til 2 skiver per måltid. (Bestekameraten, som er like høy, spiser kun en brøkdel av hva min gjør.)

Anonymkode: d26e4...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hentet jeg han riktig nok tidlig altså 14.00 å da hadde kun spist en yogurt og litt druer,ikke rart han er sur å tåler lite på skolen når han spiser så lite.

Anonymkode: f8df9...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...