Gå til innhold

Føler meg underlegen når noen har flere barn enn meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller flau eller et eller annet...    Føler liksom de kan og vet så mye mer enn meg.   Helt ærlig! Flere som tenker slik??  Når man ser en mor med 3 -4 unger?  

Anonymkode: e3972...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Og jeg har ingen barn. Jeg har en hel rekke erfaringer de ikke har.

Gjør noe med selvbildet ditt og gi litt mer f... i å sammenligne deg med andre. Vær deg selv, det er nok, det!

Anonymkode: af172...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, overhodet ikke. Synes ofte de med mange unger bare virker å ha fullstendig kaotiske liv. De har aldri mulighet til å stille opp på lik linje med alle, og har alltid et sted de burde vært. Hva tenker du de vet som ikke du vet? Tenker tvert om at livet mitt er mer enn bare ungene.

Anonymkode: 0a750...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Nei, sånn tenker jeg ikke i det hele tatt. Men det hender jeg føler meg litt mindreverdig sammen med familier som er veldig aktive, reiser mye eller liknende. Teit av meg, men det handler vel om en skyldfølelse for at jeg ikke akkurat er den som drar igang en fjelltur med barna ;) 

Kanskje noe av det samme gjelder deg? At du føler deg litt dum og ikke alltid vet hva som er rett oppdragelse for dine barn, mens du ser at andre familier med mange barn ser ut til å takle det så bra?

Anonymkode: fae0a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller flau eller et eller annet...    Føler liksom de kan og vet så mye mer enn meg.   Helt ærlig! Flere som tenker slik??  Når man ser en mor med 3 -4 unger?  

Anonymkode: e3972...bb9

De som har flere barn enn deg kan og vet så mye mer ? Min mor har 5 barn, egentlig burde hun ikke hatt noen. 

Anonymkode: 8c569...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som har flere barn enn deg kan og vet så mye mer ? Min mor har 5 barn, egentlig burde hun ikke hatt noen. 

Anonymkode: 8c569...799

Jeg burde kanskje ikke le, men det er gjerne sånn :P 

Anonymkode: fae0a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan få deg til å føle deg underlegen uten ditt samtykke...

-Elanor Rosevelt- 

Anonymkode: 4191a...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller følt meg overlegen siden jeg bare har ett barn og dermed bedre tid til å følge opp barnet. For meg er det mer enn nok med ett barn og tenker at de som har flere må ha det fryktelig travelt og stressende i hverdagen. 

Anonymkode: 1ac55...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg burde kanskje ikke le, men det er gjerne sånn :P 

Anonymkode: fae0a...215

Jeg er enig med deg 🌼

Anonymkode: 8c569...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 barn. Elsker tilværelsen og det travle liv. Jeg tenker noen ganger som du, at jeg føler meg mindreverdig, nesten diskriminert for å ha mange barn...(nå har du vel fått sistemann?, at du orker, skal du formere verden alene du? er typiske daglige kommentarer) jeg følger dem opp så godt jeg kan, vier hele mitt liv til dem, men allikvel en del dårlig samvittighet overfor dem som ikke får tiltrengt alenetid sammen med mammaen sin hver dag. Men jeg gjør absolutt mitt aller beste! De er 1-9år.

På en annen side så er mine 4 veloppdragne og veldig greie å ha med seg i familiebursdager ol, og det er en sann fryd å se harmonien og samholdet i flokken. Tror vi går får en til ;)

Anonymkode: f964b...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Og jeg har ingen barn. Jeg har en hel rekke erfaringer de ikke har.

Gjør noe med selvbildet ditt og gi litt mer f... i å sammenligne deg med andre. Vær deg selv, det er nok, det!

Anonymkode: af172...0b9

Jeg vil vel påstå at du som ikke har noen barn ikke har erfaringer og kunnskap om barn heller, selv om du sikkert har erfaringer på en hel rekke andre områder.

Tenker med meg selv når bedrevitere som ikke har barn skal fortelle meg hvordan jeg best oppdrar mitt barn at de heller burde holdt kjeft, dette har vært både godt utdannet barnehagepersonale, og folk som jobber i barnevern. 

Jeg vil også si at om du har 2 barn, så har du kunnskaper om hvordan det er å ha 2 barn, litt kunnskaper om søskensjausi og lignende. Om du kun har 1 barn, har du ikke disse kunnskapene, og er faringene, selv om dette ikke gjør deg til et dummere menneske av den grunn. Om du har 5 barn har du ikke nødvendigvis mer kunnskaper enn en med 2 eller 3 barn, men du har sannsynligvis litt mer kompetanse på rutiner og økonomisk styring med mange barn.

Anonymkode: be9c6...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Nei, sånn tenker jeg ikke i det hele tatt. Men det hender jeg føler meg litt mindreverdig sammen med familier som er veldig aktive, reiser mye eller liknende. Teit av meg, men det handler vel om en skyldfølelse for at jeg ikke akkurat er den som drar igang en fjelltur med barna ;) 

Kanskje noe av det samme gjelder deg? At du føler deg litt dum og ikke alltid vet hva som er rett oppdragelse for dine barn, mens du ser at andre familier med mange barn ser ut til å takle det så bra?

Anonymkode: fae0a...215

Nei har ikke problemer med oppdragelsen eller ungene på  noen måte.  Men føler meg dum fordi jeg tror de ser ned på meg  pga jeg ikke har flere.  Ja jeg vet det høres tåpelig ut.  Men tenker liksom alltid på det på skolen eller barnehagen eller lekeland, hvor som helst når jeg ser foreldre.  

Anonymkode: e3972...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er din egen usikkerhet😊 Har selv 2 barn og tenker ikke noe over om noen har 1 barn. ? Klart jeg vet noe om søskensjalusi og krangling på bilferier( har følt det på kroppen ) , men bortsett fra det har jo du også et barn? Du vet jo om hvordan det er å ha barn🙂

Eneste jeg tenker noe om er de som er eksperter på barn og barneoppdragelse som ikke har barn selv.

Er jo ikke noe lettere enn å oppdra andre sine barn... Dette vet jeg selv for sånn tenkte jeg selv før jeg fikk barn 😂 Var visst noe ganske annet når jeg fikk selv og det er 24/7, 365 dager i året😁 He he. Har svelget noen kameler i ettertid 😁

Anonymkode: fdb15...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn og jeg tenker at det holder for meg. 

Når jeg ser storfamilier så grøsser jeg bare. Det ligger ikke for meg. 

Tenker disse personene hverken opp eller ned, er bare glad det ikke er meg. 😊

Anonymkode: 0aff7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei har ikke problemer med oppdragelsen eller ungene på  noen måte.  Men føler meg dum fordi jeg tror de ser ned på meg  pga jeg ikke har flere.  Ja jeg vet det høres tåpelig ut.  Men tenker liksom alltid på det på skolen eller barnehagen eller lekeland, hvor som helst når jeg ser foreldre.  

Anonymkode: e3972...bb9

Hvorfor i alle dager skulle de med mange barn se ned på de med færre? Kan ikke tenke meg en eneste grunn til det....

Men som du ser i denne tråden er det en del med to barn som har en del fordommer mot de med mange ;)

Hilsen firebarnsmor.

Anonymkode: 3c9be...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Har bare et barn selv. Men jeg har en stor søskenflokk. Og være instruktør for barn halve livet mitt. Så jeg føler meg virkelig ikke underlegen en annen mor som har flere barn enn meg. 

Anonymkode: 0cf42...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...