Gå til innhold

Hvorfor ser lesbiske kvinner ut som menn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er så kompliseeeeeeert.

Anonymkode: 88a96...7ad

Livet består for det meste av de grå områdene, ja. Er det nytt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har problemer med å forstå hvordan noen folk kan være så sneversynte som det du er

Anonymkode: 5fbcf...d48

Jeg er ikke sneversynt! Det er jo derfor jeg spør?

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er faktisk sånn at heterofile menn tenner på feminine kvinner og heterofile kvinner tenner på maskuline menn, stort sett. Alt er ikke nøytralt her i verden.  Det er stor forskjell på kjønn, heldigvis. 

Når det gjelder skeive folk, aner jeg ikke hvorfor de gjør som de gjør, men at mange lesber kler seg som menn og omvendt det er steike sikkert.  Går ikke and å benekte 

Anonymkode: 88a96...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenner jo på kvinner, selv om de ikke har akkurat samme preferanser som deg når det gjelder hva som er et feminint utseende. Det har endret seg mye gjennom historien.

Du tenner på menn med et utseende din kultur har lært deg at nær et ideal, men dette idealet er ikke det samme for alle. 

Anonymkode: d1bdc...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er faktisk sånn at heterofile menn tenner på feminine kvinner og heterofile kvinner tenner på maskuline menn, stort sett. Alt er ikke nøytralt her i verden.  Det er stor forskjell på kjønn, heldigvis. 

Når det gjelder skeive folk, aner jeg ikke hvorfor de gjør som de gjør, men at mange lesber kler seg som menn og omvendt det er steike sikkert.  Går ikke and å benekte 

Anonymkode: 88a96...7ad

Gratulerer med denne dype innsikten i menneskets natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, har tenkt på det samme selv noen ganger. Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle men noen. 😉 

Anonymkode: 16f74...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange lesbiske og homofile vennepar. I alle forholdene er det en feminin og en maskulin. Og de er åpne på det selv. Tror vi at vi er fordomsfulle, og det er derfor vi skal late som vi ikke ser det? Det finnes selvfølgelig unntak som med det meste her i livet, men det er jo sånn i svært mange tilfeller. Og det er jo helt greit - er bare en observasjon.

Anonymkode: afa41...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ser ikke bare på de som sklir inn i stereotypien. Jeg ser derimot at der er en del som ser mer ut som menn enn mange av de heterofile menn jeg kjenner gjør. Helt greit, så langt. Folk må få være den de vil være.

Problemet oppstår når andre lesbiske tenner på disse. Det rimer ikke. Jeg er heterofil. Jeg finnes ikke tenning på andre kvinner. Jeg tenner på menn. Menn som ser ut som menn, ikke menn som kler seg ut til og oppfører seg som kvinner. For jeg tenner på menn. Det samme er jo logisk sett tilfelle med lesbiske, at de tenner på kvinner som ser ut, oppfører seg og er som kvinner. Ikke kvinner som oppfører seg som menn. Det er det jeg ikke forstår, hvis du skal gjøre deg til og sexy som lesbisk, ville ikke det logiske da være å gjøre deg enda mer kvinne og feminin enn kvinner flest? 

Anonymkode: b3181...bd3

Det er da nok av hetrofile kvinner som tenner på feminine menn? Eller hetrofile menn som tenner på maskuline kvinner? Er det like rart, eller er det egne regler for de homofile?

Anonymkode: f9c8f...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par venninner som er lesbiske og jeg har vært med de på mange "lesbe-fester" opp gjennom årene om jeg får kalle det det. 99% av de jeg treffer er maskuline. De har kort hår, ingen sminke, kledd gutteklær og teipet over puppene sine så de skal bli så flate som mulig. Jeg tror jeg har møtt ei jente som var feminin. Men hun var hetro slik som meg. 

Min opplevelse er at de kaster seg over deg når du er feminin så tydelig at mange liker det. Men hvorfor de prøver å undertrykke sin egen kvinnelighet vet jeg ikke. Kanskje for å slippe unna oppmerksomhet fra menn? 

Anonymkode: 3c9b4...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel mange som ikke er det også da :) men jeg blir veldig lett tiltrekt av det du kaller guttete lebiske

Anonymkode: d71ec...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg lurt på.. lesper ser ut som mannfolk..går som mannfolk..bruker ikke sminke og bruker manneklær: 0 ikke alle.. men mange.. og samme med menn.. knekk i hånledd..fnising.. ikke sant.. hvis de blir tent på det samme kjønn..tenner de da på samme kjønn som ser ut som det andre kjønn.. kommer nok aldri til å foratå det: D

Anonymkode: fa581...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som en over her: det er jo ofte en mannlig og en mer feminin i et lesbisk/ homofilt forhold. Så da liker vel den feminine noe som er mest likt en mann, mens den mer mannlige liker det kvinnelige? Så egentlig ganske logisk😊 Jeg synes det er sjelden man ser to "manne- jenter" i samme forhold. 

Anonymkode: 788ec...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.8.2017 den 16.04, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ser ikke bare på de som sklir inn i stereotypien. Jeg ser derimot at der er en del som ser mer ut som menn enn mange av de heterofile menn jeg kjenner gjør. Helt greit, så langt. Folk må få være den de vil være.

Problemet oppstår når andre lesbiske tenner på disse. Det rimer ikke. Jeg er heterofil. Jeg finnes ikke tenning på andre kvinner. Jeg tenner på menn. Menn som ser ut som menn, ikke menn som kler seg ut til og oppfører seg som kvinner. For jeg tenner på menn. Det samme er jo logisk sett tilfelle med lesbiske, at de tenner på kvinner som ser ut, oppfører seg og er som kvinner. Ikke kvinner som oppfører seg som menn. Det er det jeg ikke forstår, hvis du skal gjøre deg til og sexy som lesbisk, ville ikke det logiske da være å gjøre deg enda mer kvinne og feminin enn kvinner flest? 

Anonymkode: b3181...bd3

Hvordan vil du da forklare at heterofile kvinner faller for meroseksuelle menn som bruker sminke, masse smyker, bruker mer tid på å style håret enn damene sine gjør, som gjerne kler seg mer feminint og har mer feminine fakter selv om de er heterofile?

I mine øyne finnes det ikke noe maskulint med disse mennene, likevel faller jo heterofile kvinner for dem.

Bruker vi din logikk burde disse mennene ikke fått seg kvinner...

Anonymkode: c261a...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 17.43, Anonym bruker skrev:

Jeg har mange lesbiske og homofile vennepar. I alle forholdene er det en feminin og en maskulin. Og de er åpne på det selv. Tror vi at vi er fordomsfulle, og det er derfor vi skal late som vi ikke ser det? Det finnes selvfølgelig unntak som med det meste her i livet, men det er jo sånn i svært mange tilfeller. Og det er jo helt greit - er bare en observasjon.

Anonymkode: afa41...309

Jeg har også mange lesbiske og homofile vennepar, og i de færreste av disse er det en tydelig maskulin og en tydelig feminin part, selvom jeg kjenner dem veldig godt.

Anonymkode: 22bc9...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et vennepar som er lesbiske. Der er hun ene mer maskulin på utsiden, men har en feminin personlighet. Mens hun andre er mer feminin på utsiden, men er den 'maskuline' i forholdet.

Anonymkode: 3fe47...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

...da man trodde at trådene på DiB ikke kunne bli dummere... så kom altså denne og skjøt min illusjon ned i flammer. Gudbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pashla skrev:

...da man trodde at trådene på DiB ikke kunne bli dummere... så kom altså denne og skjøt min illusjon ned i flammer. Gudbedre.

Det virker dessverre som om dette er blitt mer vanlig i det siste. Sett det i flere tråder i det siste...

Anonymkode: c261a...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/21/2017 den 22.03, Anonym bruker skrev:

Jeg har også mange lesbiske og homofile vennepar, og i de færreste av disse er det en tydelig maskulin og en tydelig feminin part, selvom jeg kjenner dem veldig godt.

Anonymkode: 22bc9...157

Ja, det hender begge lesbene er butch mens begge mennene er feminine. Jeg har kanskje en mye bedre utviklet gaydar en deg, men jeg merker det fort. Og nei - det er ikke "dumt", det er bare fakta. 

Anonymkode: afa41...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbiske kvinner er jo fortsatt kvinner, og biologien tilsier at de tenner på menn. Siden noe er litt skeivt, tenner de ofte på maskuline kvinner istedenfor menn. Eller de føler seg delvis som menn, og opptrer deretter. 

Anonymkode: 002d1...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg en lineær skala, hi. (Hvis du vet hva lineær betyr, da. Tihi, sorry, klarte ikke å la være. 🙊)

Ok, denne skalaen. Den går fra venstre mot høyre, og midt på er skillet mellom hetero og homo. Et menneske kan være hvor som helst på denne skalaen. Er du langt mot venstre er du veldig homo, og er du langt ut mot høyre er du veldig hetero. Hvert eneste individ i verden er et sted på denne skalaen. Selv er jeg hetero, omtrent midt på. Ei venninne jeg har er heeelt ned mot grensen til homo, mens min beste kompis er langt oppå hetero-siden. Skjønner? Man kan være hvor som helst, og man kan vandre opp og ned i løpet av livet.

Hjalp det?

Anonymkode: 6c706...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trend å forsvare i sånne tråder. Selv om de fleste forstår hva HI sier.

At mange lesbiske fremstår veldig mange mandige. Fakta! 

Anonymkode: 13578...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en spennende tanke og litt rart. Kan anbefale alle å følge "hverdagsskeiv" på Snapchat. Der blir man kjent med alle varianter av skeiv. 😊

Anonymkode: b5ffe...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lesbiske kvinner er jo fortsatt kvinner, og biologien tilsier at de tenner på menn. Siden noe er litt skeivt, tenner de ofte på maskuline kvinner istedenfor menn. Eller de føler seg delvis som menn, og opptrer deretter. 

Anonymkode: 002d1...5a7

Denne! 🎈

Anonymkode: c63da...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...