Gå til innhold

Hvorfor ser lesbiske kvinner ut som menn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skjønt dette, jeg trodde lesbiske kvinner tente på damer? Men når en ser på lesbiske damer så gjør de seg så maskuline som mulig. De prøver å se ut som menn så mye som mulig, i stedet for å se ut som kvinner. Jeg trodde lesbiske bare tente på damer? Hvorfor kler de seg da ut til menn?

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle er sånn da, det er mange homofile av begge kjønn som ser helt normale ut og som jeg aldri kunne gjetta at er homofil. En gang jeg var på fest så kom det ei i en minikjole, sikkelig mini, høyhærla sko, kjempe langt blondt hår, enorme silikonpupper, oversminka, ja veldig feminin. Hun var lesbisk. Men kjæresten hennes trudde jeg var en mann men visste seg å være ei dame. Jeg syns og at det er pussig men sånn er det :)

Anonymkode: 1fe3b...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt kort hår siden jeg var 16-17 år, og husker jeg var med en kompis av meg som spurte; Er det ikke mange som tror du er lesbisk fordi du har kort hår? 

Jeg synes det bare var komisk. Jeg var ganske muskuløs på den tiden, bred over ryggen og markerte muskler. + kort hår. Er så absolutt ikke lesbisk, men forstår om noen skulle tro det om de ser meg. Har relativt kort hår :P

Har mann og barn i dag :)

Anonymkode: 3fe47...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt kort hår siden jeg var 16-17 år, og husker jeg var med en kompis av meg som spurte; Er det ikke mange som tror du er lesbisk fordi du har kort hår? 

Jeg synes det bare var komisk. Jeg var ganske muskuløs på den tiden, bred over ryggen og markerte muskler. + kort hår. Er så absolutt ikke lesbisk, men forstår om noen skulle tro det om de ser meg. Har relativt kort hår :P

Har mann og barn i dag :)

Anonymkode: 3fe47...887

Jeg har også blitt spurt om jeg er lesbisk...selv om jeg har halvlangt hår og gjerne går i skjørt eller kjoler, så er jeg ikke spesielt feminin i kropp eller utstråling. Tror ofte det brukes som en hersketeknikk 

Anonymkode: c6572...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derimot svært feminin og blir aldri godkjent som "lesbisk nok". Takk for den, liksom.

Anonymkode: f9d84...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, HI:

Alle lesber går med fornuftige sko og har barbussveis. Alle homser elsker Eurovisjon, rosa glitter og Judy Garland ... og ale folk som kommer fra Afrika løper fort og er flinke til å spille trommer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du overser alle dem som ikke sklir rett inn i stereotypien du baserer fordommene dine på. Jeg har homofile venner av begge kjønn hvor legningen ikke sees utenpå, og du hadde ikke luktet lunta før du oppdaget at de hadde kjøpt bolig med en av samme kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Det er fordi du overser alle dem som ikke sklir rett inn i stereotypien du baserer fordommene dine på. Jeg har homofile venner av begge kjønn hvor legningen ikke sees utenpå, og du hadde ikke luktet lunta før du oppdaget at de hadde kjøpt bolig med en av samme kjønn.

Nei, jeg ser ikke bare på de som sklir inn i stereotypien. Jeg ser derimot at der er en del som ser mer ut som menn enn mange av de heterofile menn jeg kjenner gjør. Helt greit, så langt. Folk må få være den de vil være.

Problemet oppstår når andre lesbiske tenner på disse. Det rimer ikke. Jeg er heterofil. Jeg finnes ikke tenning på andre kvinner. Jeg tenner på menn. Menn som ser ut som menn, ikke menn som kler seg ut til og oppfører seg som kvinner. For jeg tenner på menn. Det samme er jo logisk sett tilfelle med lesbiske, at de tenner på kvinner som ser ut, oppfører seg og er som kvinner. Ikke kvinner som oppfører seg som menn. Det er det jeg ikke forstår, hvis du skal gjøre deg til og sexy som lesbisk, ville ikke det logiske da være å gjøre deg enda mer kvinne og feminin enn kvinner flest? 

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ser ikke bare på de som sklir inn i stereotypien. Jeg ser derimot at der er en del som ser mer ut som menn enn mange av de heterofile menn jeg kjenner gjør. Helt greit, så langt. Folk må få være den de vil være.

Problemet oppstår når andre lesbiske tenner på disse. Det rimer ikke. Jeg er heterofil. Jeg finnes ikke tenning på andre kvinner. Jeg tenner på menn. Menn som ser ut som menn, ikke menn som kler seg ut til og oppfører seg som kvinner. For jeg tenner på menn. Det samme er jo logisk sett tilfelle med lesbiske, at de tenner på kvinner som ser ut, oppfører seg og er som kvinner. Ikke kvinner som oppfører seg som menn. Det er det jeg ikke forstår, hvis du skal gjøre deg til og sexy som lesbisk, ville ikke det logiske da være å gjøre deg enda mer kvinne og feminin enn kvinner flest? 

Anonymkode: b3181...bd3

Tror tiltrekning og tenning er langt mer komplisert enn det du beskriver her. Så lenge det fungerer for dem det gjelder, har det vel egentlig ikke oppstått noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet oppstår når andre lesbiske tenner på disse.

Hvorfor er det et problem, hvem er det et problem for?

Anonymkode: 5fbcf...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som at dere nærmest benekter det at lesber ofte kler seg ut som menn og omvendt.  Fakta faen det vel. Jeg har også lurt på hvorfor de gjør det. Forstår det med transer og de som liksom er født i feil kropp eller hva det heter, men hvorfor lesber og homoer gjør det forstår jeg ikke

Anonymkode: 88a96...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det et problem, hvem er det et problem for?

Anonymkode: 5fbcf...d48

For den som er lesbisk. Som lesbisk tenner du jo på damer, ikke menn. Hvorfor gjør disse seg da så mye menn som overhodet mulig, når lesbiske tenner på kvinner?

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For den som er lesbisk. Som lesbisk tenner du jo på damer, ikke menn. Hvorfor gjør disse seg da så mye menn som overhodet mulig, når lesbiske tenner på kvinner?

Anonymkode: b3181...bd3

Jeg skjønner ikke, hvorfor mener du at det er et problem for de som er lesbiske? De er jo damer selv om du synes de kler seg som menn

Anonymkode: 5fbcf...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker jo som at dere nærmest benekter det at lesber ofte kler seg ut som menn og omvendt.  Fakta faen det vel. Jeg har også lurt på hvorfor de gjør det. Forstår det med transer og de som liksom er født i feil kropp eller hva det heter, men hvorfor lesber og homoer gjør det forstår jeg ikke

Anonymkode: 88a96...7ad

Du har helt rett, noen lesber kler seg som menn, og noen homser er veldig feminine, og det kan være spennende å diskutere. Jeg er lesbisk, jeg synes dette er interessant. Men, på grunn av måten du stiller spørsmålet på, en konfronterende måte som ærlig talt får deg til å fremstå en smule kort, blir jeg liksom sliten før jeg har begynt. 

Du får ta til deg at ikke alle mennesker, skeive eller streite, passer inn i ditt logiske verdensbilde der alle menn er maskuline og alle kvinner er feminine og fiks ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, uhhuhher skrev:

Du har helt rett, noen lesber kler seg som menn, og noen homser er veldig feminine, og det kan være spennende å diskutere. Jeg er lesbisk, jeg synes dette er interessant. Men, på grunn av måten du stiller spørsmålet på, en konfronterende måte som ærlig talt får deg til å fremstå en smule kort, blir jeg liksom sliten før jeg har begynt. 

Du får ta til deg at ikke alle mennesker, skeive eller streite, passer inn i ditt logiske verdensbilde der alle menn er maskuline og alle kvinner er feminine og fiks ferdig med det.

Vel, heterofile kvinner tenner ikke på feminine menn og heterofile menn tenner ikke på maskuline kvinner. Da er det bare logisk at det samme er tilfelle med lesbiske.

Du ser ikke heterofile kvinner oppføre seg som menn, gjøre seg mer macho enn menn. Selv om det finnes heterofile menn som er litt vel, eh, femi, sminker seg og alt :o  så er de fleste heterofile menn menn, de prøver ikke å gjøre seg femi og håper på å finne en heterofil kvinne som tenner på at de er sånn.

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, heterofile kvinner tenner ikke på feminine menn og heterofile menn tenner ikke på maskuline kvinner.

Hvor i alle dager har du det i fra? Har du sett deg rundt?

Anonymkode: 5fbcf...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, uhhuhher skrev:

Du har helt rett, noen lesber kler seg som menn, og noen homser er veldig feminine, og det kan være spennende å diskutere. Jeg er lesbisk, jeg synes dette er interessant. Men, på grunn av måten du stiller spørsmålet på, en konfronterende måte som ærlig talt får deg til å fremstå en smule kort, blir jeg liksom sliten før jeg har begynt. 

Du får ta til deg at ikke alle mennesker, skeive eller streite, passer inn i ditt logiske verdensbilde der alle menn er maskuline og alle kvinner er feminine og fiks ferdig med det.

Ja det er så kompliseeeeeeert.

Anonymkode: 88a96...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager har du det i fra? Har du sett deg rundt?

Anonymkode: 5fbcf...d48

Ja? Det er rundt meg jeg har det fra, fra virkeligheten. Problem eller?

Anonymkode: b3181...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, heterofile kvinner tenner ikke på feminine menn og heterofile menn tenner ikke på maskuline kvinner. Da er det bare logisk at det samme er tilfelle med lesbiske.

Du ser ikke heterofile kvinner oppføre seg som menn, gjøre seg mer macho enn menn. Selv om det finnes heterofile menn som er litt vel, eh, femi, sminker seg og alt :o  så er de fleste heterofile menn menn, de prøver ikke å gjøre seg femi og håper på å finne en heterofil kvinne som tenner på at de er sånn.

Anonymkode: b3181...bd3

Dette er en haug med påstander som du ikke har belegg for å sette frem som sannhet. Du stiller et spørsmål i tittelen på innlegget, men du er tilsynelatende ikke interessert i svar. Du har allerede bestemt deg. Hva vil du jeg skal si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Det er rundt meg jeg har det fra, fra virkeligheten. Problem eller?

Anonymkode: b3181...bd3

Jeg har problemer med å forstå hvordan noen folk kan være så sneversynte som det du er

Anonymkode: 5fbcf...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...