Gå til innhold

Gravid med one night stand, beholde eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er helt grusomt fortvilet. I sommer hadde jeg et lite glipp og hadde et one night stand, som resulterte i at jeg nå er gravid. Jeg er rundt 6 uker på vei.

 

Men saken er nå hva skal jeg gjøre? Jeg har alltid egentlig vært litt imot abort, for jeg mener at hvis man ikke er forsiktig nok må man stå for egne konsekvenser. Men er også på det at skal du føre et levende vesen til verden må du kunne ta vare på det. Da vi hadde sex gikk jeg på prevensjon. Hadde egentlig bestemt meg for abort og har bestilt time om 1,5 uke. Men begynner å få tvil! 

 

Jeg er 26 år så alder er jo helt Ok, men livssituasjonen er ikke direkte passende. Barnefar skal nå flytte fra Norge så han er da ikke mulig til stede i det hele tatt. Jeg leier en liten leilighet som ikke er egnet for å ha barn i (veldig hybel lignende), da måtte jeg skaffet meg større leilighet og i Oslo er dette ekstremt dyrt, er midt i utdannelsen og jobber 2 jobber på siden med ukurante arbtider, kveld og natt. Så økonomisk er ikke situasjonen bra, og barnefar er ikke her. Og føler på det hvis jeg må få familie og venner til å stille opp heeeele tiden for å kunne holde dette individet i verden. Mener igrunn man skal klare dette på egenhånd, å ha familie og venner til hjelp som bonus. Men er dette grunn nok til å ta abort? 

 

Jeg har alltid drømt om barn og elsker barn høyt! Men så alltid for meg med en barnefar som var der, det er noe jeg virkelig vil, da jeg er pappajente selv og vet hvor viktig det er med en pappa i livet! Hvordan blir dette med studier, og økonomi? Får man noen spesielle bidrag som hjelper mye? Har heller aldri vært gravid før, skippet prevensjon i 4,5 år og ingenting skjedde, så begynte å tro jeg var lite fruktbar. Begynte på prevensjon igjen pga da kunne jeg styre mensen på sommeren. Så er dette da min eneste sjangse? Eller har jeg bare hatt flaks de andre årene. 

 

Vet dette med abort er er valg man kun kan ta selv, men håper noen kan komme med noen gode råd og innspill. 

 

Beklager langt innlegg, men håper på noen gode svar :)

Anonymkode: 5e23a...36b

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Som du vet selv, konsekvensene er noe som går ut over deg, kroppen er din, og valget er helt og holdent ditt.

Det viktigste for meg er at du er forberedt på å ta deg av et barn, kanskje alene, nå ser det ikke ut som "kanskje" men mer som et "garantert". Er du ikke klar for det er det bedre at du velger abort. Å få et barn du ikke klarer å gi det barnet trenger, er grusomt gjort mot et barn. 

Anonymkode: 1e510...8a7

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon. Valgte abort. Send pm om du ønsker å snakke :-) jeg har forøverig to barn den dag idag, så slutten endte bra :-) klem til deg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
På 20.8.2017 den 0.20, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er helt grusomt fortvilet. I sommer hadde jeg et lite glipp og hadde et one night stand, som resulterte i at jeg nå er gravid. Jeg er rundt 6 uker på vei.

 

Men saken er nå hva skal jeg gjøre? Jeg har alltid egentlig vært litt imot abort, for jeg mener at hvis man ikke er forsiktig nok må man stå for egne konsekvenser. Men er også på det at skal du føre et levende vesen til verden må du kunne ta vare på det. Da vi hadde sex gikk jeg på prevensjon. Hadde egentlig bestemt meg for abort og har bestilt time om 1,5 uke. Men begynner å få tvil! 

 

Jeg er 26 år så alder er jo helt Ok, men livssituasjonen er ikke direkte passende. Barnefar skal nå flytte fra Norge så han er da ikke mulig til stede i det hele tatt. Jeg leier en liten leilighet som ikke er egnet for å ha barn i (veldig hybel lignende), da måtte jeg skaffet meg større leilighet og i Oslo er dette ekstremt dyrt, er midt i utdannelsen og jobber 2 jobber på siden med ukurante arbtider, kveld og natt. Så økonomisk er ikke situasjonen bra, og barnefar er ikke her. Og føler på det hvis jeg må få familie og venner til å stille opp heeeele tiden for å kunne holde dette individet i verden. Mener igrunn man skal klare dette på egenhånd, å ha familie og venner til hjelp som bonus. Men er dette grunn nok til å ta abort? 

 

Jeg har alltid drømt om barn og elsker barn høyt! Men så alltid for meg med en barnefar som var der, det er noe jeg virkelig vil, da jeg er pappajente selv og vet hvor viktig det er med en pappa i livet! Hvordan blir dette med studier, og økonomi? Får man noen spesielle bidrag som hjelper mye? Har heller aldri vært gravid før, skippet prevensjon i 4,5 år og ingenting skjedde, så begynte å tro jeg var lite fruktbar. Begynte på prevensjon igjen pga da kunne jeg styre mensen på sommeren. Så er dette da min eneste sjangse? Eller har jeg bare hatt flaks de andre årene. 

 

Vet dette med abort er er valg man kun kan ta selv, men håper noen kan komme med noen gode råd og innspill. 

 

Beklager langt innlegg, men håper på noen gode svar :)

Anonymkode: 5e23a...36b

Jeg ble gravid etter one night stand. Jeg var sterkt imot å ta abort. 21år og hadde jobb, men ikke fast jobb og leide leilighet. Jeg gikk også på prevansjon, men ble gravid alikavel. Jeg visste at jeg kom til å bli alene med barnet. Men jeg kom ikke på en god nok grunn til å ta abort, og vet jeg hadde kommet til å slitt med valget.

Jeg endte opp med å kjøpe en liten leilighet. Barnefar er ikke i bildet i det hele tatt den dag idag. Barnet er nå 8år og vi er et supert team. Traff drømmemannen for 3år siden, og nå planlegger vi barn sammen.

Jeg var ung den gang, men jeg tok riktig valg. Det å være alenemor er ikke alltid en dans på roser, men jeg mener det er vært det ☺

Til syvende og sist, det er du som må tenke om du greier å gi barnet en god oppvekst og det den trenger ❤

Lykke til

 

Anonymkode: 1017a...916

Lenke til kommentar

Dette er et valg du må ta helt på egenhånd! Jeg har vært i samme situasjon, og trengte råd fra de rundt meg. "Hva ville dere gjort?" "Hva syns dere jeg bør gjøre?".. Og jeg personlig hadde valgt abort, og bestilt time.. Men etter mye prat med de nærmeste, og at de syns det var stas og tjo og hei.. Ble jeg faktisk redd for å skuffe alle rundt meg, hva de ville tenke om meg om jeg valgte abort. (noe jeg også alltid har vært i mot) Så jeg fortalte de at jo, jeg skulle beholde.

Men når jeg fikk summet meg i ro og mak, hva vil JEG? Det er jeg som skal oppdra dette barnet alene, mitt ansvar. Jeg var ikke klar for det. Jeg ville ha en familie, som jeg alltid har drømt om. Så dette valget måtte jeg ta for meg selv og barnet. Og det beste for oss begge, var abort. 

Du må tenke på deg selv. Lykke til :) Uansett hva du velger å gjøre, så er det det rette valget!! 

Anonymkode: 69459...d60

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...