Gå til innhold

6 åring som er vanskelig


ToneC

Anbefalte innlegg

Har en 6 åring som akkurat har begynt på skolen. Han er ganske vanskelig om dagen. Sier nei til det meste og hører ikke etter. Han har også hatt utrolige sinneutrbrudd innimellom Tror dette knytter seg til skolestart og mye nytt. Men er det noe vi som foreldre kan gjøre? Han har sovnet svært sent nå i hele sommer. Vi har ikke fått snudd det helt tilbake igjen. Lurer på om mangel på søvn kan være årsaken. Føler at jeg har med en unge på 3 år og gjrøe igjen. Når han blir sint kan han også slå og klype- spesielt meg. Jeg har forsøkt og ikke bli sint, for jeg tror ikke det har noen hensikt. 

Noen som kjenner seg igjen eller har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvnmangel, nye inntrykk , mentalt og fysisk sliten, usikker, masse følelser (knyttet til skolestart)... Er ikke det litt naturlig?!

Stå i det og vær tryggheten, la han få rase litt -innenfor visse grenser så klart.

Anonymkode: 0c6f9...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-åringer er ofte krevende, mine har vist noe midt imellom treårstrass og tenåringsnykker når de har vært rundt 6 år. Det er krevende å bli stor, skolestartere møtes jo med mye høyere forventninger enn barnehagebarn, og de strever etter autonomi samtidig som de fortsatt er bittesmå. Det varer heldigvis ikke evig, bare hold ut. Tydelighet i grenser er nok nødvendig selv om det lille mennesket strever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...