Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Lissygloss skrev:

Så gøy med dere som har vært på UL 😀 Jeg syns det var så merkelig i går morges, da følte jeg at jeg kunne kjenne spennet i livmoren. Altså en plass der det har vært relativt mykt, der er det nå mye hardere. Kanskje innbilning? 😅 

Ikke så rart det, det vokser jo og flytter på seg der inne. Jeg er også helt hard nederst i magen når jeg klemmer.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I uke 10-11 kommer livmora opp fra bekkenet så kan være den du kjenner? :-) jordmor kunne kjenne min rett over skambeinet i uke 9+3 så gått halvannen uke men usikker på om jeg kjenner den selv. Innbiller meg det, men ikke sikker. 

Bare 1 uke og 1 dag igjen til jeg er 12 uker og under 200 dager.. krysser fingrene for at det går godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, minera2011 skrev:

I uke 10-11 kommer livmora opp fra bekkenet så kan være den du kjenner? :-) jordmor kunne kjenne min rett over skambeinet i uke 9+3 så gått halvannen uke men usikker på om jeg kjenner den selv. Innbiller meg det, men ikke sikker. 

Bare 1 uke og 1 dag igjen til jeg er 12 uker og under 200 dager.. krysser fingrene for at det går godt..

Jippi! Jeg er i uke 11 nå, teller seriøst dager. Puppene er helt SYKT ømme, og har vokst i allefall en cup.. 

1 time siden, pæreblomst skrev:

Ikke så rart det, det vokser jo og flytter på seg der inne. Jeg er også helt hard nederst i magen når jeg klemmer.😊

Så snedig å kjenne bare, har ikke vært så langt før. Gleder meg til vi kan si at vi er i 2 trimester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊. Da tør jeg å melde meg på her jeg og, har snust litt her de siste ukene. Jeg er 27 år, bor i Bærum og er gravid 9+5 med barn nr 2. Førstemann er en gutt på 2år.

Jeg sliter nå, som ved sist svangerskap, men hypermesis...Sist gang begynte jeg å spy en uke etter den satt og det ga seg ikke før det hadde gått 39 uker. Leste da et sted at hvis du blir kvalm og spyr tidlig i svangerskapet vil det holde på lenge. Og visa versa. At om det begynner sendt (hva nå det er) varer det kortere. Nå begynte det i uke 5-6 og jeg håper denne teorien stemmer🙏 Er det noen her inne som her erfart noe av dette? Eller har noen tips til spising! Jeg prøver kjeks og små måltider ofte, drikker vann, hviler osv, men det hjelper ikke☹️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke klage, men her har det vært vanskelig bare å formulere en setning på pcen, har vært så dårlig, så lenge nå. Kvalmen begynner så smått å slippe taket virker det som, men blitt erstattet med konstant skallebank som ikke går bort med paracet. Så jeg er like invalid, som jeg har vært de to siste mnd. :/ Håper sånn det snart blir litt levelig <3 Har tre barn fra før, og hus, hjem etc, alt står totalt på hodet. Og nå er mannen også syk :/  12 uker i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker i dag!! 7 dagers nedtelling begynt til både 12 uker og under 200 dager igjen.. 

Litt det samme det får i hos med lusilyn. Kvslmen har roet seg litt, men fortsatt ille hvis jeg blir sliten (som er 10 min på beina). Har enorm hodepine og svimmel og ser stjerner rett så det er.. 

Og 2 netter de siste har jeg måtte ta smertestillende for å sove pga smerter i hofta :-( er døds sliten og døds trøtt HELE tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, minera2011 skrev:

11 uker i dag!! 7 dagers nedtelling begynt til både 12 uker og under 200 dager igjen.. 

Litt det samme det får i hos med lusilyn. Kvslmen har roet seg litt, men fortsatt ille hvis jeg blir sliten (som er 10 min på beina). Har enorm hodepine og svimmel og ser stjerner rett så det er.. 

Og 2 netter de siste har jeg måtte ta smertestillende for å sove pga smerter i hofta :-( er døds sliten og døds trøtt HELE tiden

Det er helt fryktelig! Kan gjøre EN (relativt liten) ting til dagen, og det må planlegges nøye. Er jo rett og slett invalid :/ Får håpe vi begge blir snart bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LusiLyn skrev:

Skal ikke klage, men her har det vært vanskelig bare å formulere en setning på pcen, har vært så dårlig, så lenge nå. Kvalmen begynner så smått å slippe taket virker det som, men blitt erstattet med konstant skallebank som ikke går bort med paracet. Så jeg er like invalid, som jeg har vært de to siste mnd. :/ Håper sånn det snart blir litt levelig <3 Har tre barn fra før, og hus, hjem etc, alt står totalt på hodet. Og nå er mannen også syk :/  12 uker i morgen. 

Huff❤️ Håper både kvalme og skallebank gir seg for deg snart! Men så heldig du er som er 12 uker på vei da! Da kan det jo hende ting roer seg litt i kroppen snart. God bedring!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!! Spireroggror, krysser fingrene for at du slipper kvalme hele løpet 😔 Men det at det meldte seg litt senere, kan jo være et godt tegn? Må jo også gratulere deg med graviditeten! 💗

Kvalmen har roet seg litt her, men akkurat som dere skriver over Lucilyn og Minera, så har jeg fått skikkelig skallebank! Hele dagen lang den siste uken 😢 I tillegg har jeg begynt å få vondt rundt halebenet når jeg går... men det er vel altfor tidlig med bekkenløsning? Er 11+4. Jeg skjønner Ingentkng jeg.. i går gjorde det skikkelig vondt og ilte ned i beina. Tenkte jeg skulle komme meg til kiropraktor denne uken.

Ellers så har det hjulpet å aldri ha tom mage! Litt kjeks og frukt har hjulpet, samt toast med syltetøy ☺️🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mandys skrev:

Uff!! Spireroggror, krysser fingrene for at du slipper kvalme hele løpet 😔 Men det at det meldte seg litt senere, kan jo være et godt tegn? Må jo også gratulere deg med graviditeten! 💗

Kvalmen har roet seg litt her, men akkurat som dere skriver over Lucilyn og Minera, så har jeg fått skikkelig skallebank! Hele dagen lang den siste uken 😢 I tillegg har jeg begynt å få vondt rundt halebenet når jeg går... men det er vel altfor tidlig med bekkenløsning? Er 11+4. Jeg skjønner Ingentkng jeg.. i går gjorde det skikkelig vondt og ilte ned i beina. Tenkte jeg skulle komme meg til kiropraktor denne uken.

Ellers så har det hjulpet å aldri ha tom mage! Litt kjeks og frukt har hjulpet, samt toast med syltetøy ☺️🙈

Takk😊Men så kjedelig med vondt i halebeinet,  Mandys! Krysser alt av fingre og tær for at ikke bekkenet som har begynt å være teit allerede nå❤️❤️Høres lurt ut med kiropraktor, da👍 lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎10‎.‎2017 den 11.09, Spireroggrorigjen skrev:

Takk😊Men så kjedelig med vondt i halebeinet,  Mandys! Krysser alt av fingre og tær for at ikke bekkenet som har begynt å være teit allerede nå❤️❤️Høres lurt ut med kiropraktor, da👍 lykke til

Tusen takk :) Jeg skal til legen i morgen. Så da håper jeg på at vi finner noen som kan hjelpe meg! Tenkte også å begynne å trene litt igjen nå som jeg føler meg bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mandys skrev:

Det er ikke mye der! Hehe. Din?

Den er ganske flat gitt.. lurer på når.den skal poppe. Er tredjegangs. Ei venninne er førstegamgs og 16 uker og hsr hatt en babykul siden uke 12 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da lurer jeg meg inn her etter å ha blitt flyttet litt frem og tilbake med termin etter ul. Er 12+1 i dag og har et barn på 2 1/2 fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og tatt celleprøve, pluss at jeg fikk se min lille mageboer 😍 har blitt så mye større siden sist, lå inni der og sprella. 11+1 i dag, altså i 12 uke. Fått innkalling til OUL i desember, syns det var lenge å vente! Nå er jeg så avslappet 😊❤️ Celleprøve gikk forøvrig greit også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for at jeg spiser for mye... Skal jo spise rundt 100 kcal mer i første trimester, men jeg må spise HELE tiden for å holde kvalmen i sjakk. Jeg spiser ikke så enorme måltider, men må spise noe minst hver andre time. Bare i dag (6 timer) har jeg spist 4 skiver grovbrød med leverpostei, en banan, en youghurt og en neve mandler, og kun fordi magen hyler og kvalmen kaster seg på meg. Flere? Vil liksom ikke telle kcal nå, men vil heller ikke overspise, det er jo heller ikke bra. Bah!!

Anonymkode: b5c88...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg er litt bekymret for at jeg spiser for mye... Skal jo spise rundt 100 kcal mer i første trimester, men jeg må spise HELE tiden for å holde kvalmen i sjakk. Jeg spiser ikke så enorme måltider, men må spise noe minst hver andre time. Bare i dag (6 timer) har jeg spist 4 skiver grovbrød med leverpostei, en banan, en youghurt og en neve mandler, og kun fordi magen hyler og kvalmen kaster seg på meg. Flere? Vil liksom ikke telle kcal nå, men vil heller ikke overspise, det er jo heller ikke bra. Bah!!

Anonymkode: b5c88...fa5

Hei! Kjenner igjen disse tankene. Hvor langt er du på vei? 

Helt fra uke 5 merket jeg et helt nytt behov for mat, pluss at jeg begynte å spise masse brød. Siden jeg har pco skal jeg helst ikke (og pleier ikke) å spise noe særlig hvetemel, da jeg går lett opp i vekt av både hvete, poteter, ris og pasta. Men knekkebrød gjorde liksom ikke samme nytta lenger. Så jeg spiste når jeg var sulten, og tenkte jeg gikk opp masse, siden jeg spiste så sykt mye mer enn før. Men i uke 9+2 var jeg på kontroll og veide meg, og hadde faktisk gått ned en halv kilo. Jeg har spydd en del, men fått i meg en del mat også, så jeg tror kroppen bare trenger mer mat i begynnelsen og at det går seg helt fint til. Ville ikke vært bekymra når du i tillegg spiser så sunt! Det er rent sukker som er det verste - null næring og gir blodsukkerhopp som ikke er bra for verken kvalmen eller deg.. spis det du må for holde kvalmen i sjakk, og god bedring! :)

Om noen dager har jeg spydd hver dag i 5 uker. Det er ganske intenst! 12+0 på tirsdag, og håper og ber om at det blir bedre for alle oss snart <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pco-prøver skrev:

Hei! Kjenner igjen disse tankene. Hvor langt er du på vei? 

Helt fra uke 5 merket jeg et helt nytt behov for mat, pluss at jeg begynte å spise masse brød. Siden jeg har pco skal jeg helst ikke (og pleier ikke) å spise noe særlig hvetemel, da jeg går lett opp i vekt av både hvete, poteter, ris og pasta. Men knekkebrød gjorde liksom ikke samme nytta lenger. Så jeg spiste når jeg var sulten, og tenkte jeg gikk opp masse, siden jeg spiste så sykt mye mer enn før. Men i uke 9+2 var jeg på kontroll og veide meg, og hadde faktisk gått ned en halv kilo. Jeg har spydd en del, men fått i meg en del mat også, så jeg tror kroppen bare trenger mer mat i begynnelsen og at det går seg helt fint til. Ville ikke vært bekymra når du i tillegg spiser så sunt! Det er rent sukker som er det verste - null næring og gir blodsukkerhopp som ikke er bra for verken kvalmen eller deg.. spis det du må for holde kvalmen i sjakk, og god bedring! :)

Om noen dager har jeg spydd hver dag i 5 uker. Det er ganske intenst! 12+0 på tirsdag, og håper og ber om at det blir bedre for alle oss snart <3 

Tusen takk for svar!!! Det var beroligende. Jeg er 9+0 :) Jeg har også svært mye "matvegring" og svært lite frister, spesiell usunn mat brekker jeg meg av tanken på. Eneste er at jeg blir en del pasta siden det fungerer så bra som kvalmestillende. Får satse på et mer aktivt 2. Trimester 😁

Anonymkode: b5c88...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, minera2011 skrev:

Den er ganske flat gitt.. lurer på når.den skal poppe. Er tredjegangs. Ei venninne er førstegamgs og 16 uker og hsr hatt en babykul siden uke 12 😂

Oi! Jeg har nok en liten dump nederst. Men tipper den forblir sånn noen uker til. Føles sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei. :P

Jeg er helt sikker på at jeg kjente sprell og spark i magen, både i går og i dag! Flere som har opplevd det så tidlig? Snart 13 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LusiLyn skrev:

Jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei. :P

Jeg er helt sikker på at jeg kjente sprell og spark i magen, både i går og i dag! Flere som har opplevd det så tidlig? Snart 13 uker. 

Hørt mange som sier de kjenner det så tidlig.. men jeg kjenner ingenting snnet enn vanlig magebråk enda. Er 12 uker straks og 3 mann på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LusiLyn skrev:

Jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei. :P

Jeg er helt sikker på at jeg kjente sprell og spark i magen, både i går og i dag! Flere som har opplevd det så tidlig? Snart 13 uker. 

Kanskje du bare hoppa over noen mnd og babyen bare vokste skikkelig fort 🙈❤️

På tirsdag skal jeg til Dr. Lundringi Jessheim. Han skal visst være veldig god på å se helsen til fosteret og kjønn fra uke 12+0. Jeg er 12+6 da.

Noen som har erfaring med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mandys skrev:

Kanskje du bare hoppa over noen mnd og babyen bare vokste skikkelig fort 🙈❤️

På tirsdag skal jeg til Dr. Lundringi Jessheim. Han skal visst være veldig god på å se helsen til fosteret og kjønn fra uke 12+0. Jeg er 12+6 da.

Noen som har erfaring med han?

Jøss, jeg skal til han neste fredag.. Har ikke vært der før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LusiLyn skrev:

Jøss, jeg skal til han neste fredag.. Har ikke vært der før. 

Åh! Så spennende! Vil du vite kjønn? ☺️

Han er visst veldig flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...