Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

3 timer siden, PinkPeon skrev:

Vi har fått sett et bankende hjerte :strix: Det var en ganske crazy opplevelse! Satser på at spiren karrer seg fast videre 💞 Termin 27.05!

Så bra! Gratulerer så mye, det er veldig godt å få se hjertet banke.💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh! Så gøy 💗 Det er helt vidunderlig å se hjertet slå! Skal selv på ultralyd om to uker, da er jeg 12+6. 

Lurer sånn på hvilke kjønn vi alle har der inne jeg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt henge med pga elendig form, men er så glade for alle som har vært på ul og sett et bankende hjerte. <3 <3 <3 <3 Jeg skal på første ul om litt over to uker, da er jeg nesten 13 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LusiLyn skrev:

Jeg klarer ikke helt henge med pga elendig form, men er så glade for alle som har vært på ul og sett et bankende hjerte. <3 <3 <3 <3 Jeg skal på første ul om litt over to uker, da er jeg nesten 13 uker. 

Er du mye kvalm? 😟 Hvordan dårlig er du?

Kjenner meg veldig igjen. Har kastet opp i 5 uker. Men har endelig begynt å bli bedre nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Attpåklatten <3 skrev:

Gratulerer alle sammen. Jeg venter også baby i Mai. Blir spennende :)

Gratulerer 💗🎉

Hvor langt er du på vei? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mandys skrev:

Gratulerer 💗🎉

Hvor langt er du på vei? 😄

Tusen hjertelig takk. 

10+0 i dag,  du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Attpåklatten <3 skrev:

Tusen hjertelig takk. 

10+0 i dag,  du da ?

11+0 idag ☺️ Hvordan er formen din?

Endret av Mandys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LusiLyn skrev:

Jeg klarer ikke helt henge med pga elendig form, men er så glade for alle som har vært på ul og sett et bankende hjerte. <3 <3 <3 <3 Jeg skal på første ul om litt over to uker, da er jeg nesten 13 uker. 

Du er ikke alene med elendig form😢 Jeg er 11+3 idag og sliter fortsatt enorm med trøtthet og kvalme. Krysser fingrene for at formen snart blir bedre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pæreblomst skrev:

Du er ikke alene med elendig form😢 Jeg er 11+3 idag og sliter fortsatt enorm med trøtthet og kvalme. Krysser fingrene for at formen snart blir bedre for deg. 

Uffda! Du også 😔 Føler du deg like dårlig fortsatt, eller har du blitt bedre? Jeg føler meg stort sett som en zombie fortsatt, men den verste kvalmen er over. Kaster fortsatt opp da og brekker meg, uten å være kvalm 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm etter å ha spist, ikke hver gang men oftere.. Så kjedelig. Føler liksom alt legger seg i halsen bare.. Nå er jeg 10+1, og var 10+3 da jeg fant ut MA sist.. Føler dette er en kneik jeg må over for å roe litt ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, Lissygloss! Men jeg kjenner at jeg er positiv på dine vegne, og tror dette går bra ☺️

Må også lufte en ting. På grunn av dårlig form, så får jeg ikke i meg nok grønt og frukt.. og ikke beveger jeg meg nok overhodet. Sitter mest stille og maks rydder litt hjemme og går en liten tur, når jeg føler meg i form. Føler meg allerede som en dårlig mor... 😟 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mandys skrev:

Krysser fingrene for deg, Lissygloss! Men jeg kjenner at jeg er positiv på dine vegne, og tror dette går bra ☺️

Må også lufte en ting. På grunn av dårlig form, så får jeg ikke i meg nok grønt og frukt.. og ikke beveger jeg meg nok overhodet. Sitter mest stille og maks rydder litt hjemme og går en liten tur, når jeg føler meg i form. Føler meg allerede som en dårlig mor... 😟 

Føler med deg! Jeg har elendig kosthold og trener ingenting. De to tingene jeg virkelig skulle gjøre. Legen min sa jeg ikke skulle stresse med det. Mest sansynelig blir det bedre i 2. Trimester. Hun mente det viktigste var å fungerere så godt som mulig, og hvis det innebar kjeks og sofa, så gjør man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mandys skrev:

Uffda! Du også 😔 Føler du deg like dårlig fortsatt, eller har du blitt bedre? Jeg føler meg stort sett som en zombie fortsatt, men den verste kvalmen er over. Kaster fortsatt opp da og brekker meg, uten å være kvalm 😅

Går litt i bølger, men som regel like dårlig. Mye kvalm, og spyr innimellom, og zombietrøtt her og. Er nå sykemeldt ut første trimester, så krysser fingrene for at det blir bedre når jeg går inn det andre.😱

 

2 timer siden, Mandys skrev:

Krysser fingrene for deg, Lissygloss! Men jeg kjenner at jeg er positiv på dine vegne, og tror dette går bra ☺️

Må også lufte en ting. På grunn av dårlig form, så får jeg ikke i meg nok grønt og frukt.. og ikke beveger jeg meg nok overhodet. Sitter mest stille og maks rydder litt hjemme og går en liten tur, når jeg føler meg i form. Føler meg allerede som en dårlig mor... 😟 

Du må bare gjøre det du orker, kostholdet blir litt snodig når man er dårlig, men babyen tar uansett det den trenger. Du har mange uker igjen å spise mer grønt på. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lissygloss skrev:

Jeg blir kvalm etter å ha spist, ikke hver gang men oftere.. Så kjedelig. Føler liksom alt legger seg i halsen bare.. Nå er jeg 10+1, og var 10+3 da jeg fant ut MA sist.. Føler dette er en kneik jeg må over for å roe litt ned

Det blir litt sånn når man har vært igjennom MA før,  men det hjelper å komme forbi den kneika ja. Krysser fingrene for at alt går fint for deg denne gangen.💕Skal du på ul snart pga MA sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det med kosthold og aktivitet! Uff. Blir nok bedre etter hvert! Spiser mye rista brød, toast, nudler, kjeks.. Får i meg en gulrot hver morgen da, det er så lett og godt å knaske på når den er kald og sprø. Og så prøver jeg å spise kokt egg med salt og pepper innimellom, det pleier å gå fint. På søndag som kommer har jeg kasta opp hver dag i 4 uker. Det er sjukt! Er også blitt sykemeldt til og med uke 12, på grunn av ekstrem kvalme med oppkast. Gleder meg såååå til 2. trimester😅 💛 sender varme tanker til alle sammen! Prøv å ikke tenk så mye på alt som kan gå galt, da<3. Jeg har måttet holde meg litt unna denne gruppa fordi jeg blei så bekymra hele tida.. Jeg forstår at mange har opplevd mye kjipt, men blir det bedre av å nevne det i hver eneste post.. det kan godt hende det altså, jeg er veldig for å dele for å bli bedre, men det blei for mye for meg å lese om det samme hver eneste dag. Håper alt går bra for dere! Gøy å titte innom i blant! Gøy å dele det som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pæreblomst skrev:

Det blir litt sånn når man har vært igjennom MA før,  men det hjelper å komme forbi den kneika ja. Krysser fingrene for at alt går fint for deg denne gangen.💕Skal du på ul snart pga MA sist?

Var på en 25 sept, og alt så bra ut. Tok blodprøve i dag for å måle HCG, så kanskje vi må bestille time til privat UL før ordinær i slutten av november. Skulle uansett ta blodprøve i dag så spurte om de kunne måle også. Skal ta ny om 2 uker, syns kanskje det er litt lenge å vente, men har vel ikke noe valg heller :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. 

En stund siden jeg har vært her inne. Kjente det ga meg så mye angst for MA at jeg rett og slett måtte pause litt. Gikk til anskaffelse av en Angelsound som kom i posten i dag. Hørte fine hjerteslag. ❤️ Pulsen lå på rundt 170. Er 10+6 i dag. Om nøyaktig to uker skal jeg på UL for å se lillingen (var i uke 7+3 for å konstatere hjerteslag), gleder meg veldig. 😍

Håper det går bra med dere alle til tross dårlig form. Tenk at vi skal få maibabyer 😍👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pco-prøver skrev:

Jeg kjenner meg igjen i det med kosthold og aktivitet! Uff. Blir nok bedre etter hvert! Spiser mye rista brød, toast, nudler, kjeks.. Får i meg en gulrot hver morgen da, det er så lett og godt å knaske på når den er kald og sprø. Og så prøver jeg å spise kokt egg med salt og pepper innimellom, det pleier å gå fint. På søndag som kommer har jeg kasta opp hver dag i 4 uker. Det er sjukt! Er også blitt sykemeldt til og med uke 12, på grunn av ekstrem kvalme med oppkast. Gleder meg såååå til 2. trimester😅 💛 sender varme tanker til alle sammen! Prøv å ikke tenk så mye på alt som kan gå galt, da<3. Jeg har måttet holde meg litt unna denne gruppa fordi jeg blei så bekymra hele tida.. Jeg forstår at mange har opplevd mye kjipt, men blir det bedre av å nevne det i hver eneste post.. det kan godt hende det altså, jeg er veldig for å dele for å bli bedre, men det blei for mye for meg å lese om det samme hver eneste dag. Håper alt går bra for dere! Gøy å titte innom i blant! Gøy å dele det som skjer!

 

43 minutter siden, Nurse-girl skrev:

Heisann. 

En stund siden jeg har vært her inne. Kjente det ga meg så mye angst for MA at jeg rett og slett måtte pause litt. Gikk til anskaffelse av en Angelsound som kom i posten i dag. Hørte fine hjerteslag. ❤️ Pulsen lå på rundt 170. Er 10+6 i dag. Om nøyaktig to uker skal jeg på UL for å se lillingen (var i uke 7+3 for å konstatere hjerteslag), gleder meg veldig. 😍

Håper det går bra med dere alle til tross dårlig form. Tenk at vi skal få maibabyer 😍👏🏼

Jeg føler med dere ang MA angst ang for mye tid på forum. Føler at MA er et svar samme hva jeg googler. Da er det bedre å ta en pause 💞 Samboer og jeg har blitt enige om at sorgen vil bli like stor over MA uavhengig om vi "tenker det kan skje" eller velger å tenke positivt og glede oss over graviditeten. Etter UL denne uken har det blitt lettere for begge. Graviditeten var veldig fjernt for den kommende pappaen, men UL gjorde mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heldigvis MA mindre vanlig enn det føles på Google,det er jeg ganske sikker på. 🤞 Er nok mer det at mange har behov for å dele det med noen og ikke alle har fortalt folk rundt seg om graviditeten, så da er det lettere å snakke om det på nett med likesinnede. Det går heldigvis bra for de fleste og spesielt jo lengre man kommer. Så tror bare man må tenke at så lenge man ikke blør masse, så er sjangsen størst for at alt er fint.💕 Vi kommer til å ha mange maibabyer å glede oss over om et halvtårs tid, imellomtiden gleder jeg meg over alle dager jeg ikke spyr.🤦‍♀️ Det er jo også naturlig å bekymre seg, mammainstingtet kommer jo nesten samtidig med streken følels det som.🤣💕👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ul idag og sett en perfekt liten baby. 👶🏻 Sprella masse og alt så helt perfekt ut. Var helt herlig å se, kjenner jeg bare går og gleder meg til magen begynner å vokse for alvor nå.😍💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd både på onsdag og idag. På onsdag fikk vi se en sprell levende krabat :). Igår begynte jeg å blø rett før en legetime, og legen ordna da ny ultralyd til meg idag. Da var fortsatt alt i skjønneste orden :). Han gjettet tom gutt, men det tar jeg med en klype salt når jeg kun er 10+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pæreblomst skrev:

Vært på ul idag og sett en perfekt liten baby. 👶🏻 Sprella masse og alt så helt perfekt ut. Var helt herlig å se, kjenner jeg bare går og gleder meg til magen begynner å vokse for alvor nå.😍💕

Gratulerer så masse! Er herlig å se når den lille spreller i masse vis. Hvor langt på vei er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, minera2011 skrev:

Gratulerer så masse! Er herlig å se når den lille spreller i masse vis. Hvor langt på vei er du nå?

Hun flytta til 11+3 idag💕 Ja, helt nydelig💕 Nå bare gleder jeg meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med dere som har vært på UL 😀 Jeg syns det var så merkelig i går morges, da følte jeg at jeg kunne kjenne spennet i livmoren. Altså en plass der det har vært relativt mykt, der er det nå mye hardere. Kanskje innbilning? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...