Gå til innhold

Mai 2018


LusiLyn

Anbefalte innlegg

Er det flere med termin i mai her? :) Har termin 3 mai, og er da 3+5 i dag. :P  Holder pusten da jeg har flere aborter bak meg.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+2 i dag, og helt ekstremt sulten! Virker ikke som det hjelper samme hvor mye jeg spiser....Ingen andre her med termin i mai? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 7 mai. Holder også pusten da jeg har vært gravid 4 ganger siste 1 året og mistet i ma og sa. Så håper det klorer seg fast nå. 

Har enormt gode tegn denne gangen da. Med mine to barn jeg har båret frem så spydde jeg som en grid i 4 mnd og med alle sa og ma så hsr jeg aldri vært kvalm engang. Og i går så var jeg enormt kvalm og i dag spydde jeg og brakk meg enormt og det kom flyvende på meg som en murstein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minera2011 skrev:

Jeg har termin 7 mai. Holder også pusten da jeg har vært gravid 4 ganger siste 1 året og mistet i ma og sa. Så håper det klorer seg fast nå. 

Har enormt gode tegn denne gangen da. Med mine to barn jeg har båret frem så spydde jeg som en grid i 4 mnd og med alle sa og ma så hsr jeg aldri vært kvalm engang. Og i går så var jeg enormt kvalm og i dag spydde jeg og brakk meg enormt og det kom flyvende på meg som en murstein. 

Det lovere jo veldig bra! Jeg er litt urolig, for det er som regel mellom uke 4 og 5 jeg har merket symptomene dabbe av de gangene det har gått galt. Og nå føler jeg kanskje jeg har litt mindre symptomer enn jeg har hatt den siste uken :/  Holder pusten, og håper det tar seg opp igjen i løpet av et par dager.. Det har det gjort de gangene det ikke har gått galt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror jeg skal inn her også. Er gravid, men fikk aldri igjen mensen etter pilleslutt så vet ikke sikkert termin. Tipper tidlig i mai😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper forsiktig inn her jeg og, er 4+1 så tidlig enda og er redd for at det skal gå galt. Termin 8.mai iføge terminkalkulatoren. Holder på med ivf og tør ikke glede meg for mye. Men føler jeg har noen symptomer som trøtt og kjenner trusa strammer allerede 😉skal ta blodprøve i morgen for å sjekke stigningen.

Endret av Petra-prøvedokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært litt bekymring pga fravær av symtptomer, men i går frøs jeg som om det var 20 minus ute, hele dagen. Og var småkvalm store deler av dagen. Spent på hvordan det blir i dag. :) 5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også :). Fikk positiv test igår, og er 4+4 på vei om jeg teller fra første dag i siste mens. Termin 7. mai da :). Når tenker dere å bestille legetime? Har en sønn fra før, men han er over 4 år, så føler jeg gjør alt på nytt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smacky87 skrev:

Slenger meg på her jeg også :). Fikk positiv test igår, og er 4+4 på vei om jeg teller fra første dag i siste mens. Termin 7. mai da :). Når tenker dere å bestille legetime? Har en sønn fra før, men han er over 4 år, så føler jeg gjør alt på nytt :ler:

Jeg har tre barn fra før, men husker ikke når det er vanlig å bestille legetime ;)  Kommer nok til å ta tidlig ultralyd en gang imellom uke 7 og 13 ihvertfall, pga tidligere aborter.. Kanskje lege etter uke 12? Hva tenker du selv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LusiLyn skrev:

Jeg har tre barn fra før, men husker ikke når det er vanlig å bestille legetime ;)  Kommer nok til å ta tidlig ultralyd en gang imellom uke 7 og 13 ihvertfall, pga tidligere aborter.. Kanskje lege etter uke 12? Hva tenker du selv? :) 

Vil helst ha lege fortest mulig jeg :ler:. Hadde en vanskelig fødsel og permisjon forrige gang, så jeg må få hjelp til å bearbeide det litt merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin 10./11. mai, og jeg kjenner meg igjen i sult-følelsen, LusiLyn! Jeg er sulten nesten med en gang igjen etter et måltid. Vanligvis kan det fint gå 5-7 timer uten at jeg blir litt sulten engang, så det er veldig rart. Prøver å spise lite og ofte! :) 

Jeg var faktisk hos legen igår, men for noe annet. Nevnte jo at jeg er gravid, og vi snakket om tidlig ultralyd i uke 7 eller 8. Jeg har skjønt at det er veeeldig mye som skjer fra uke 7 til uke 8, så jeg tenker kanskje å sikte meg inn på ultralyd ca 8+3 eller noe sånt :) Håper å se et sterkt bankende hjerte! :)  På legekontoret mitt har de ultralyd-maskin, og legen min sa at det var utvendig. Digg! Har tatt innvendig ultralyd jevnlig under hormonbehandlingene det siste halvåret for å følge med på eggløsning, så jeg kjenner jeg godt kan ta utvendig fremover.. :) 

Har dere lastet ned noen app for å følge graviditeten? Jeg har "Preglife" fordi jeg liker fargene og designet, men synes den kunne vært enda bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da våger jeg meg inn her, da jeg har vært litt nølende siden jeg mistet sist jeg var gravid, i juni. Men testene mine ser ut til å stige mye bedre enn hva de gjorde da, og i dag fikk jeg "gravid 2-3" Fra CB ukesindikator.

Midlertidig termin: 12 Mai. 

Fødte 10 dager før termin sist, så om denne er enda mer utålmodig enn datteren min, så blir det kanskje til og med april. Men det spiller jo ingen rolle det. 

Håper jeg får lov til å bære frem mini denne gangen :)

Jeg har kvalme som kommer og går, ømme brystvorter (kjenner raskt endringer der, da jeg ennå ammer lille), og ja, mer sulten som dere :D Har ikke så mye stikninger eller kramper i magen, når kommer det? Jo, også har jeg totalt oppheng på grapefrukter. av alle ting. Var appelsiner med datteren min :D Har dere fått noen diller ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anemona skrev:

Da våger jeg meg inn her, da jeg har vært litt nølende siden jeg mistet sist jeg var gravid, i juni. Men testene mine ser ut til å stige mye bedre enn hva de gjorde da, og i dag fikk jeg "gravid 2-3" Fra CB ukesindikator.

Midlertidig termin: 12 Mai. 

Fødte 10 dager før termin sist, så om denne er enda mer utålmodig enn datteren min, så blir det kanskje til og med april. Men det spiller jo ingen rolle det. 

Håper jeg får lov til å bære frem mini denne gangen :)

Jeg har kvalme som kommer og går, ømme brystvorter (kjenner raskt endringer der, da jeg ennå ammer lille), og ja, mer sulten som dere :D Har ikke så mye stikninger eller kramper i magen, når kommer det? Jo, også har jeg totalt oppheng på grapefrukter. av alle ting. Var appelsiner med datteren min :D Har dere fått noen diller ennå?

Jeg mistet også sist jeg var gravid, i juli. <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi. Fikk uforventet positiv graviditetstest på søndag. Tok den fordi jeg plutselig fikk et innfall om å ta den. Den viste plusstegn. I følge terminkalkulator er termin 7. mai (4+4 i dag) så det er fortsatt tidlig. Men vi gleder oss over den lille og håper den spirer og gror. 

De eneste symtomene jeg har er økende appetitt og hyppigere vannlating. Litt engstelig for at det ikke er flere symptomer (som ømme bryster). Klarer ikke helt å stole på at det er noe inni der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen idag for å høre når det var første svangerskapskontroll. Fikk time allerede på mandag, da er jeg litt over 5 uker på vei bare.

Merker formen ikke er helt på topp. Veldig trøtt, kvalm og sulten heeele tiden. Men, jeg klager ikke. Forrige gang spydde jeg rett etter jeg hadde tissa på pinnen, og jeg spydde 10-15 ganger hver dag i 3 mnd. Gikk ned 8,5 kg. Håper på litt bedre form denne gangen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Smacky87 said:

Jeg ringte legen idag for å høre når det var første svangerskapskontroll. Fikk time allerede på mandag, da er jeg litt over 5 uker på vei bare.

Merker formen ikke er helt på topp. Veldig trøtt, kvalm og sulten heeele tiden. Men, jeg klager ikke. Forrige gang spydde jeg rett etter jeg hadde tissa på pinnen, og jeg spydde 10-15 ganger hver dag i 3 mnd. Gikk ned 8,5 kg. Håper på litt bedre form denne gangen :ler:

Så fint☺️ Hva gjør man på den kontrollen?

Da jeg var hos legen igår så sa han at første kontroll var i uke 12 og at ingen blodprøver blir tatt før det.. jeg synes det virker lenge til, men er jo førstegangsgravid og helt ny i dette her. 

Håper formen din blir bedre denne gangen! 🤞🏼 Jeg er ikke kvalm enda. Håper jeg ikke blir det. Har sykt mye stikkinger i magen og puppene har vokst allerede😅 Fordelen med små (den eneste), merker fort forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig bekymret har hatt blødninger de siste dagene på kveldstid i dag kom det litt mer den ene gangen jeg var på do. Kjenner mye mensmurringer så er redd for å miste. Fikk målt hcg på mandag da var det 49 syns det var litt lite, var 16 dpo da. Skal ta ny hcg måling i morgen. I dagmorges tok jeg test og den ble kjempepositiv så det er rart.   Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig bekymret har hatt blødninger de siste dagene på kveldstid i dag kom det litt mer den ene gangen jeg var på do. Kjenner mye mensmurringer så er redd for å miste. Fikk målt hcg på mandag da var det 49 syns det var litt lite, var 16 dpo da. Skal ta ny hcg måling i morgen. I dagmorges tok jeg test og den ble kjempepositiv så det er rart.   Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Pco-prøver skrev:

Så fint☺️ Hva gjør man på den kontrollen?

Da jeg var hos legen igår så sa han at første kontroll var i uke 12 og at ingen blodprøver blir tatt før det.. jeg synes det virker lenge til, men er jo førstegangsgravid og helt ny i dette her. 

Håper formen din blir bedre denne gangen! 🤞🏼 Jeg er ikke kvalm enda. Håper jeg ikke blir det. Har sykt mye stikkinger i magen og puppene har vokst allerede😅 Fordelen med små (den eneste), merker fort forskjell!

Tror de tar blodprøver? Iallfall det jeg har googlet meg frem til :p. Står her https://www.babyverden.no/gravid/hva-skjer-pa-forste-kontroll/

Haha, små pupper jeg også, men merker ingenting. Merket ikke noe forrige svangerskap heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Petra-prøvedokke said:

Er veldig bekymret har hatt blødninger de siste dagene på kveldstid i dag kom det litt mer den ene gangen jeg var på do. Kjenner mye mensmurringer så er redd for å miste. Fikk målt hcg på mandag da var det 49 syns det var litt lite, var 16 dpo da. Skal ta ny hcg måling i morgen. I dagmorges tok jeg test og den ble kjempepositiv så det er rart.   Hva tenker dere om dette?

Hvordan har det gått med deg? Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pco-prøver skrev:

Hvordan har det gått med deg? Krysser fingrene for deg! 

Jo har tatt ny blodprøve i dag men tok hele to tester i dagmorges en med strek og den kom fram tydelig før tiden og tok en digital som viste gravid 2-3 så jeg tror dette går veien. (tør kun juble litt) Blødningene var vekke i dag så jeg tror det går rette veien😉 hvis jeg holder på miste nå så får jeg vel ikke så sterke hjemmetester??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henger jeg meg på her med dere :nigo:

Har termin 5.mai! Jeg skal til legen på fredag for noe annet, så tenkte å annonsere at jeg er gravid. Spent på om han tar noe prøver i det hele tatt. Men ut fra det dere skriver, virker det jo ikke sånn :-)

Jeg er forøvrig utrolig trøtt. Våkner trøtt, altså ikke vanlig morgentrøtt. Men føler meg liksom ikke uthvilt. Er det flere som er det? Det går litt opp og ned i løpet av dagen. Er student, men har bestemt meg for å sitte på lesesalen til 16 hver dag, for at jeg ikke skal drive å ha dårlig samvittighet på kvelden. Når jeg er ferdig, er jeg ferdig! Flere studenter her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mandys skrev:

Da henger jeg meg på her med dere :nigo:

Har termin 5.mai! Jeg skal til legen på fredag for noe annet, så tenkte å annonsere at jeg er gravid. Spent på om han tar noe prøver i det hele tatt. Men ut fra det dere skriver, virker det jo ikke sånn :-)

Jeg er forøvrig utrolig trøtt. Våkner trøtt, altså ikke vanlig morgentrøtt. Men føler meg liksom ikke uthvilt. Er det flere som er det? Det går litt opp og ned i løpet av dagen. Er student, men har bestemt meg for å sitte på lesesalen til 16 hver dag, for at jeg ikke skal drive å ha dårlig samvittighet på kvelden. Når jeg er ferdig, er jeg ferdig! Flere studenter her? :D

Jeg er ferdig utdannet i år så var student med nr 2 :-) deilig å være student og gravid.. litt stress å være ny i jobb å gravid 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse i dag så god magefølelse! Var 1-2 i går nemlig.. og strektesten var utrolig svak dsgen før ikm. Endelig håper jeg det går rette veien etter 2 ma og 2 sa rett etter hverandre utwn mens imellom..

1504093151941494873421.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Petra-prøvedokke said:

Jo har tatt ny blodprøve i dag men tok hele to tester i dagmorges en med strek og den kom fram tydelig før tiden og tok en digital som viste gravid 2-3 så jeg tror dette går veien. (tør kun juble litt) Blødningene var vekke i dag så jeg tror det går rette veien😉 hvis jeg holder på miste nå så får jeg vel ikke så sterke hjemmetester??

Høres lovende ut, håper at blodprøvene er bra! :) Føler jeg har hørt om mange som blør litt uten at det betyr sa. Fortsetter å krysse fingrene for deg!
Jeg fikk også 2-3 idag <3 håper det stiger som det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...