Gå til innhold

Er dette ok/nok å servere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, StjertIøvetann skrev:

Ser at flere her roper opp om "mere kake!" men man ser vel sine gjester an, tenker jeg.  Vi er som regel 18-20 stk i familiebursdagene her, og da lager jeg èn kake (ja - bare 1), for vi pleier som regel sitte med halve kaka igjen, for min familie er rett og slett ikke kakemomser.

Synes menyen høres helt grei ut jeg.

Eller de liker ikke akkurat den kaka? Slått deg det? Det er dessuten veldig kleint når en får lite servert, man lar jo alltid noe være igjen så ikke verten skal ydmykes av å gå tom. 

Anonymkode: 640eb...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt perfekt! Vår familie spiser ikke så mye (spiser normalt), så lager to kaker til samme antall gjester som HI, og har frukt, potetgull og godteri i tillegg. Skjønner ikke hvorfor man skal slite seg ut med å bake 7 (!) kaker? Hva slags gjeng er det som kommer inn døra når dere har selskap? 😮

Anonymkode: d8331...d29

Men det er jo nettopp det. Det er selskap. Ikke bare et vanlig besøk på en hverdag. Sykt kjipt å få servert så lite!!

Anonymkode: 640eb...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller de liker ikke akkurat den kaka? Slått deg det? Det er dessuten veldig kleint når en får lite servert, man lar jo alltid noe være igjen så ikke verten skal ydmykes av å gå tom. 

Anonymkode: 640eb...b75

Jepp, det har slått meg, men samtidig så er dette en gjenganger ved alle familiesammenkomster at det ikke spises noe særlig kake, og ikke bare de gangene det er jeg som står for kakebakinga, så det lever jeg godt med.

Min eks og hans familie derimot kunne omtrent fortære en kake hver, så om de skulle komme måtte vi bake kaker en uke i forveien. Nå er vi skilt, og hans familie bor i andre enden av landet og kommer ikke hit mer, så da forbeholder jeg meg retten til å bare bake èn kake når min familie samles.

Folk er forskjellige, og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er jeg kjip?? Nå har 4 gjester meldt avbud, og det blir disket opp med 2 store kaker, godter, sjokolade, kjeks, gele, jordbær, pastasalat, masse drikke... får håpe ingen blir skuffet og drar hjem sulten og irritert da😳😳

 

hi

Anonymkode: 99fb2...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kakene er store nok og det er noe brød til salaten synes jeg det høres helt fint ut.

Anonymkode: fc5a2...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 23.02, Anonym bruker skrev:

Vi vestlendinger er vant til store kakebord og mye utvalg😅 Helt unødvendig såklart, men er nå bare sånn vi er 😂

Anonymkode: b0268...427

Haha , vestlending her og , og på julebordet ska det være eit stort utvalg 😂

Anonymkode: 653af...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan meddele at det ble nesten en halv kake  igjen tilsammen, nok til at det ble pastasalat til lunsj på jobb, nesten urørt gele, god dep jordbær igjen, og halve mengden med godis/kjeks. Så vil si st det ble rikelig. Gjestene forsynte seg 1-2 ganger, og de virket fornøyde. Og forespørsler om oppskrift på salaten. Så satt ikke igjen med følelsen at vi var kjip og gnien på utvalg og mengde☺️

Imorgen blir det siste runde, med halvparten av gjestene, og det blir pavlova, liten sjokoldekake og pastasalat ;) samt kjeks/godis! Satser på samme utfall 👌🏻

Anonymkode: 99fb2...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...