Gå til innhold

Møtt ny mann som ønsker barn.


Sanna75

Anbefalte innlegg

Møtte kjæresten min for snart et år siden. Han er over 45 og jeg 42. Jeg har barn fra tidligere forhold, og var egentlig fint ferdig. Nå har han ved et par anledninger nevnt at han ønsker barn. Er det noen som fortjener å oppleve det, så er det han, men jeg er vel litt ambivalent i forhold til det. Ønsker å gi ham et barn, men føler jeg er for gammel. Er vel redd for komplikasjoner osv.

Vi bor fortsatt i hvert vårt fylke, men har planer om å flytte sammen når jeg får jobb. Skal vi prøve, så tenker jeg at vi ikke må vente for lenge, men så var det dette med ny jobb (om jeg skulle være så heldig) og det å prøve å få barn på min alder. Det er rett og slett mange tanker her, mye rot og ambivalens, så hadde satt umåtelig stor pris på litt hjelp fra dere til å sette ting i perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo selvfølgelig viktig med jobb og stabil inntekt, men ingenting er en nødvendighet. Du er 42. om du skulle bli gravid nå fort, så er du 43 når barnet blir født. Jeg synes det er litt i overkant, men det er min mening, har en tante som fikk sitt første barn som 42 åring. Dette har gått helt greit, og barnet er i dag voksen, har hatt en bra oppvekst, har ikke manglet noe verken materielt eller kjærlighet.
Ditt evt barn har jo den fordelen med eldre søsken som er der for det uansett.

Naboen min var 45 når hun fikk siste barnet, og hadde noen spontanaborter når de prøvde på dette barnet. Det går greit med dette barnet også i dag.

Om du skal vente til du har fått deg jobb, og kanskje også jobbet en periode, så kan du jo plutselig være 44 eller 45 når/om det klaffer. Risikoen for sa er jo også høyere ved høyere alder.

Om du tenker at jobb kan være i boks innen kort tid, så skader det jo ikke å begynne å prøve, men utrolig dumt da om du blir dårlig, eller blir pålagt av lege å sykemelde deg. Det er vel også risikosvangerskap når mors alder er over 42?

Selv fikk jeg barn tidlig, og har hele tiden tenkt at om jeg skal ha et siste barn (har 2 nå) så skal det skje før jeg er 30. Denne grensa ble flyttet etter jeg passerte den. Er nå 36 og gravid med det som sannsynligvis blir siste. Men man vet jo aldri, kanskje det blir enda en siste når jeg er 40...

Så spørs det jo hva slags jobb mannen din har, har han høy inntekt, og muligheten å forsørge dere hvis du ikke får deg jobb? Hva får du hos nav? Har du sparepenger?

Og sist og ikke minst: Er dette det du vil, eller vil du det fordi mannen ønsker det?

Anonymkode: e0df6...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for reflektert og fint svar. Jeg har flere jobbintervjuer i ukene som kommer, så mulighet for jobb er selvsagt til stede. Han har god jobb. Jeg eier leilighet uten gjeld, så sånn sett burde det kunne gå. Har fast jobb her jeg bor nå, men ønsker likevel å ha jobb på plass der før jeg tenker på barn. 

Du stilte et veldig godt spørsmål på slutten av innlegget ditt. Om jeg ønsker barn fordi han ønsker, eller om det er noe jeg selv også vil. Kanskje det er en kombinasjon? Jeg fikk mine barn med en slask som aldri stilte opp, og som sa fra seg alt ansvar da han stakk for 5 år siden. Nå har jeg møtt en ordentlig mann, som tar vare på alle rundt seg, som ønsker barn og tar ansvar, og da har det også sneket seg inn et ønske om å få barn sammen med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...