Gå til innhold

Noen som vet i forhold til EL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ubeskyttet sex den 12 august , hadde begynt å få EL slim dagen før(11)(Sorry litt grose) , den 13 til og med 15 Aug hadde jeg EL smerter(pleier ha det kanskje 1 dag) har fortsatt litt murring og stikking i livmor...Spørsmålet mitt er : er det vanlig å ha EL symptomer så lenge? Og når hadde jeg da egentlig EL? Hadde slim 11, men merket det jo ikke skikkelig før 13... 

Noen erfaringer?:)

Anonymkode: 3ed70...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt umulig å beregne el ut i fra slim og murringer. Er nok bare første dag siste mens du kan stole 100% på. Når man har sex har heller ikke mye å si siden sperm overlever flere dager i livmoren

Anonymkode: 9dbd5...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde EL-slim kan du regne med du hadde EL den dagen du hadde EL-slim. Dette er en ganske pålitelig måte å finne EL. Hvis du har EL-slim i flere dager, har du mest sannsynlig EL den siste dagen med slim.

Stikninger er ikke noe å stole på. Man kan ha stikninger før, under og etter EL, og man kan ha stikninger av andre grunner enn EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt umulig å beregne el ut i fra slim og murringer. Er nok bare første dag siste mens du kan stole 100% på. Når man har sex har heller ikke mye å si siden sperm overlever flere dager i livmoren

Anonymkode: 9dbd5...185

Dette stemmer ikke. Man har EL et bestemt antall dager før neste mens, ikke etter forrige mens. Og noen kvinner har EL 16 dager før neste mens, og andre bare 10 dager. Den sikreste måten å finne EL er med tester, temp, eller ved å sjekke slim hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Dette stemmer ikke. Man har EL et bestemt antall dager før neste mens, ikke etter forrige mens. Og noen kvinner har EL 16 dager før neste mens, og andre bare 10 dager. Den sikreste måten å finne EL er med tester, temp, eller ved å sjekke slim hver dag. 

Enig i dette, man kan ikke finne el utifra siste mens. Fasen mellom mens og el er variabel hos de fleste av oss, mens fasen(lutealfasen) som er fra el til mens igjen er fast.

Men, ikke alle har slim heller, selv hadde jeg aldri funnet el utifra det. Jeg får også vannete utflod rundt om i syklusen uten at det betyr noen ting. Den beste og sikreste måten å finne ut når el er er å tempe, men da finner man ikke el før etter at den har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg får vente å se til fredagen for da er forventet mens. Jeg har hatt stikking og murring i livmor siden EL og håper bare det ikke er en cyste eller noe. Selv om det ikke er planlagt, så ville det ikke vært verdens undergang med en graviditet ;) HI

Anonymkode: 3ed70...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...