Gå til innhold

Kan dette stemme? Angående fravær fra bhg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han er vel mot barnevernet?

Anonymkode: 5ca08...e35

Ja, men bortsett fra det så er retorikken og (mangelen på) psykologisk perspektiv nærmest lik. Det er slik han ofte beskriver mødre som har vunnet omsorgen for barna i rettsvesenet.

Anonymkode: e3520...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men bortsett fra det så er retorikken og (mangelen på) psykologisk perspektiv nærmest lik. Det er slik han ofte beskriver mødre som har vunnet omsorgen for barna i rettsvesenet.

Anonymkode: e3520...355

Jeg beskriver ikke foreldre som gir barna mye fri frå barnehagen som gruppe. Jeg beskriver et eksempel på når mye fravær kan være problematisk.

Jeg er ikke profesjonell, og det er ikke sikkert jeg forklarer dette godt nok i mitt forsøk på å bryte det ned. Kanskje kan du mer om dette enn meg, eller du leser det inn i din egen kontekst, hvor det blir helt feil.

Det jeg har lært om slike foreldre som jeg beskriver, kommer fra en profesjonell som hjalp meg å forstå mennesker i min nærmeste familie. Jeg sier ikke at foreldrene i Hi er slik, jeg sier heller ikke at alle eller mange foreldre som gir barna mye fri er slik. De finns likevel, selv om jeg ikke er kompetent til å gi en fullstendig profesjonell forklaring på hvordan de virker.

Anonymkode: f5da7...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beskriver ikke foreldre som gir barna mye fri frå barnehagen som gruppe. Jeg beskriver et eksempel på når mye fravær kan være problematisk.

Jeg er ikke profesjonell, og det er ikke sikkert jeg forklarer dette godt nok i mitt forsøk på å bryte det ned. Kanskje kan du mer om dette enn meg, eller du leser det inn i din egen kontekst, hvor det blir helt feil.

Det jeg har lært om slike foreldre som jeg beskriver, kommer fra en profesjonell som hjalp meg å forstå mennesker i min nærmeste familie. Jeg sier ikke at foreldrene i Hi er slik, jeg sier heller ikke at alle eller mange foreldre som gir barna mye fri er slik. De finns likevel, selv om jeg ikke er kompetent til å gi en fullstendig profesjonell forklaring på hvordan de virker.

Anonymkode: f5da7...539

Forstår godt hva du mener. Synes du er flink til å forklare. Sønnen min var mye syk det første året i barnehagen, var like mye hjemme som i barnehagen. Hadde en god dialog med de, ga beskjed om sykdom osv.

Såklart fraværet i seg selv ikke er grunn for bekymringsmelding, det ligger noe mer bak. Som det du sier om ikke å anerkjenne barnets behov for å bli vant til barnehagen, at man tolker at barnet gråter ved levering som et tegn på at det ikke har det bra der osv.

Rett og slett manglende evne til å se barnets behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beskriver ikke foreldre som gir barna mye fri frå barnehagen som gruppe. Jeg beskriver et eksempel på når mye fravær kan være problematisk.

Jeg er ikke profesjonell, og det er ikke sikkert jeg forklarer dette godt nok i mitt forsøk på å bryte det ned. Kanskje kan du mer om dette enn meg, eller du leser det inn i din egen kontekst, hvor det blir helt feil.

Det jeg har lært om slike foreldre som jeg beskriver, kommer fra en profesjonell som hjalp meg å forstå mennesker i min nærmeste familie. Jeg sier ikke at foreldrene i Hi er slik, jeg sier heller ikke at alle eller mange foreldre som gir barna mye fri er slik. De finns likevel, selv om jeg ikke er kompetent til å gi en fullstendig profesjonell forklaring på hvordan de virker.

Anonymkode: f5da7...539

Jeg forstår godt hva du forklarer

Anonymkode: 5ca08...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hjertefru skrev:

Forstår godt hva du mener. Synes du er flink til å forklare. Sønnen min var mye syk det første året i barnehagen, var like mye hjemme som i barnehagen. Hadde en god dialog med de, ga beskjed om sykdom osv.

Såklart fraværet i seg selv ikke er grunn for bekymringsmelding, det ligger noe mer bak. Som det du sier om ikke å anerkjenne barnets behov for å bli vant til barnehagen, at man tolker at barnet gråter ved levering som et tegn på at det ikke har det bra der osv.

Rett og slett manglende evne til å se barnets behov. 

 

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår godt hva du forklarer

Anonymkode: 5ca08...e35

Takk, jeg begynte seriøst å lure på om jeg bare raller fordi dette er ganske nært for meg. 

Anonymkode: f5da7...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å prøve å forklare. En narsissist får barn for å dekke behov hos seg selv som går ut over det som er normalt. De ser egne behov og barna som en måte å oppnå det på. Mange mennesker med en slik personlighetsforstyrrelse kan, i alle fall tilsynelatende være ok småbarnsforeldre fordi barnet er avhengig av dem og får dem til å føle seg viktige. Det er målet for alt en narsissist gjør, å føle seg best, viktigst, flinkest etc. 

I barnehager ser en at en slik forelder gjerne f.eks leverer sent og tidlig, med lange og uregelmessige opphold. Det er fordi narsissisten ser seg selv som sentrum for barnet. Noe som for et småbarn er en sannhet, men med modifikasjoner. Et lite barn vil trenge å bruke tid på å bli trygg i barnehagen, men med en narsissistisk forelder blir det vanskelig fordi det vil være forelderens behov for bekreftelse som avgjør. Om narsissisten trenger noe ekstra vil den holde barnet hjemme for å få det. Om narsissisten blir sjalu på de ansatte (noe som er sannsynlig) vil h*n holde barnet borte. Når barnet eventuelt gråter fordi det blir levert et sted det ikke føler seg trygg, vil det fore egoet til forelderen, for barnet ville vel ikke grått om barnehagen var et trygt sted å være? Ergo er forelderen best og barnehagen en fiende.

Om en barnehage ser at en forelder er slik, og på oppfordring fortsetter på samme måte, er det stor fare for at barnet ikke får dekket sine behov. Da må barnehagen melde dette til barnevernet. 

På generelt grunnlag vil de fleste fagfolk oppfordre foreldre ta å ta fri og kose seg med barna når de kan. Det er ikke farlig å ta fri fra barnehagen. Det finns likevel foreldre som tar for mye fri fordi de ikke ser barna sine behov, men sine egne. 

Anonymkode: f5da7...539

Hobby psykolog eller? 

Anonymkode: f096f...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beskriver ikke foreldre som gir barna mye fri frå barnehagen som gruppe. Jeg beskriver et eksempel på når mye fravær kan være problematisk.

Jeg er ikke profesjonell, og det er ikke sikkert jeg forklarer dette godt nok i mitt forsøk på å bryte det ned. Kanskje kan du mer om dette enn meg, eller du leser det inn i din egen kontekst, hvor det blir helt feil.

Det jeg har lært om slike foreldre som jeg beskriver, kommer fra en profesjonell som hjalp meg å forstå mennesker i min nærmeste familie. Jeg sier ikke at foreldrene i Hi er slik, jeg sier heller ikke at alle eller mange foreldre som gir barna mye fri er slik. De finns likevel, selv om jeg ikke er kompetent til å gi en fullstendig profesjonell forklaring på hvordan de virker.

Anonymkode: f5da7...539

Mener du virkelig at barnehage ansatte er det? 

Mener du at de er i stand til å skille mellom foreldre som holder barna hjemme for å fylle sine narsissistiske behov, og de som gjør de av andre grunner? 

Anonymkode: f096f...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at det ligger mer i historien enn det som kom fram i brevet i såfall. De har nok vurdert "hele pakka", kanskje det er en grunn til at barnet bør ha faste rutiner osv, det kan være flere grunner. 

Vi har hatt ungene hjemme hver gang vi har hatt mulighet, noe som blir ukentlig siden jeg jobber turnus med noe kveldsjobbing og innimellom fri hele ukedager. Bhg synes det er kjempefint at vi har gjort det, så det kommer vi til å fortsette med. 

Jeg tenker at det er mer enn det vi får vite her. 

Anonymkode: edfaf...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du virkelig at barnehage ansatte er det? 

Mener du at de er i stand til å skille mellom foreldre som holder barna hjemme for å fylle sine narsissistiske behov, og de som gjør de av andre grunner? 

Anonymkode: f096f...556

Pedagoger kan vurdere samspillet mellom foreldre og barn til en viss grad. De møter foreldrene ofte òg kan danne seg et inntrykk av i hvor stor grad foreldrene ser barnet behov klart. Det er naturlig at de snakker med Foreldrene om hvorfor barnet er borte.

Om de er bekymret har de plikt til å melde dette til barnevernet som må utrede situasjonen videre.

Barnehageansatte skal selvsagt ikke diagnostisere hverken foreldre eller barn, men de skal ta saken videre til andre fagfolk når de opplever at noe ikke stemmer. Eller syns du det skal være  ulovlig for andre enn psykiatere å melde inn bekymring?

Anonymkode: f5da7...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pedagoger kan vurdere samspillet mellom foreldre og barn til en viss grad. De møter foreldrene ofte òg kan danne seg et inntrykk av i hvor stor grad foreldrene ser barnet behov klart. Det er naturlig at de snakker med Foreldrene om hvorfor barnet er borte.

Om de er bekymret har de plikt til å melde dette til barnevernet som må utrede situasjonen videre.

Barnehageansatte skal selvsagt ikke diagnostisere hverken foreldre eller barn, men de skal ta saken videre til andre fagfolk når de opplever at noe ikke stemmer. Eller syns du det skal være  ulovlig for andre enn psykiatere å melde inn bekymring?

Anonymkode: f5da7...539

Nei, ikke bare kvalifisert helse personell, alle som er bekymret for et barn må melde dette videre. Barnehagen er selvsagt en viktig part i å avdekke svikt i omsorgen av et barn. 

Derimot må barnehagen være profesjonell. De må kunne begrunne sin bekymring. Slike bekymringsmeldinger setter i gang svært inngripende undersøkelser, og slike undersøkelser koster også offentlige penger. 

At en ikke liker hvordan noen foreldre oppdrar ungene sine er ikke nok. En kan jo bare se på debatten om kontantstøtte. Noen foreldre ser på barnehagen som noe de ikke ønsker for sine barn, andre ser på barnehage som en viktig arena for barna til å utvikle seg. Det er jo ikke noe rett og feil i dette. Det kommer an på foreldrene, barnet, og kvaliteten på den lokale barnehagen kan også spille inn. 

Jeg har ei venninne som er veldig negativ til barnehagen, og benytter seg ikke av tilbudet. Hun har fire barn med en mann som tjener MYE penger, hun har et småbruk og hun har barna med seg hver dag. Jeg har brukt barnehage og SFO utover det jeg trenger pga jobb, slik st barna skal få være sammen med andre barn, da det ikke er mange andre barn i nabolaget. 

En kan ikke sende en bekymringsmelding uten god begrunnelse, da er det jo ren sjikane. 

At et barn er mistilpass i barnehagen, eller at foreldre foretrekker å ta seg av barna selv, eller ser på barnehagen som et nødvendig onde er ikke grunn til bekymring. 

Det var jo en undersøkelse om måltider i barnehagen, der det kom frem at det i over 80% av norske barnehager ikke var samtaler mellom voksne og barn under måltider. Det kan være mange grunner til at barn er mistilpass i barnehagen. Den mest nærliggende  årsak er at tilbudet ikke er godt nok tilpasset barnet. 

En skal faktisk kunne begrunne en bekymringsmelding, det skal kunne fremgå av dokumentet. 

Anonymkode: f096f...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke bare kvalifisert helse personell, alle som er bekymret for et barn må melde dette videre. Barnehagen er selvsagt en viktig part i å avdekke svikt i omsorgen av et barn. 

Derimot må barnehagen være profesjonell. De må kunne begrunne sin bekymring. Slike bekymringsmeldinger setter i gang svært inngripende undersøkelser, og slike undersøkelser koster også offentlige penger. 

At en ikke liker hvordan noen foreldre oppdrar ungene sine er ikke nok. En kan jo bare se på debatten om kontantstøtte. Noen foreldre ser på barnehagen som noe de ikke ønsker for sine barn, andre ser på barnehage som en viktig arena for barna til å utvikle seg. Det er jo ikke noe rett og feil i dette. Det kommer an på foreldrene, barnet, og kvaliteten på den lokale barnehagen kan også spille inn. 

Jeg har ei venninne som er veldig negativ til barnehagen, og benytter seg ikke av tilbudet. Hun har fire barn med en mann som tjener MYE penger, hun har et småbruk og hun har barna med seg hver dag. Jeg har brukt barnehage og SFO utover det jeg trenger pga jobb, slik st barna skal få være sammen med andre barn, da det ikke er mange andre barn i nabolaget. 

En kan ikke sende en bekymringsmelding uten god begrunnelse, da er det jo ren sjikane. 

At et barn er mistilpass i barnehagen, eller at foreldre foretrekker å ta seg av barna selv, eller ser på barnehagen som et nødvendig onde er ikke grunn til bekymring. 

Det var jo en undersøkelse om måltider i barnehagen, der det kom frem at det i over 80% av norske barnehager ikke var samtaler mellom voksne og barn under måltider. Det kan være mange grunner til at barn er mistilpass i barnehagen. Den mest nærliggende  årsak er at tilbudet ikke er godt nok tilpasset barnet. 

En skal faktisk kunne begrunne en bekymringsmelding, det skal kunne fremgå av dokumentet. 

Anonymkode: f096f...556

Du skjønner nok ikke helt hva jeg snakker om. 

Anonymkode: f5da7...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner nok ikke helt hva jeg snakker om. 

Anonymkode: f5da7...539

Vel, føle at noe ikke helt stemmer? Sier du, det må begrunnes, og det bør være grundigere gjort i annet enn sporadisk bruk av barnehagen som barnevakt. 

Det er faktisk straffbart taushetsplikt brudd å informere andre om et barn i barnehagen om det ikke er pga bekymring. 

Er det samspill som er årsaken til bekymringsmelding så må det komme frem av meldingen. Ikke fravær. 

Det er veldig mange som ikke kobber 8-4, uten andre løsninger for barnepass, og som font kan bruke barnehage sporadisk. Nettopp fordi de mener at barnet har det best hjemme.

Hi sine venninner hadde lest bekymringsmeldingen, og reagert på begrunnelsen. Da tenker jeg en får gå ut i fra at den var syltynn. Slikt kan vi ikke ha. 

Jeg har hatt flere ulike barnehager til mine barn, og det er stor kvalitetsforskjell på barnehager. Noen er veldrevet, andre er ikke det. 

 

Anonymkode: f096f...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, føle at noe ikke helt stemmer? Sier du, det må begrunnes, og det bør være grundigere gjort i annet enn sporadisk bruk av barnehagen som barnevakt. 

Det er faktisk straffbart taushetsplikt brudd å informere andre om et barn i barnehagen om det ikke er pga bekymring. 

Er det samspill som er årsaken til bekymringsmelding så må det komme frem av meldingen. Ikke fravær. 

Det er veldig mange som ikke kobber 8-4, uten andre løsninger for barnepass, og som font kan bruke barnehage sporadisk. Nettopp fordi de mener at barnet har det best hjemme.

Hi sine venninner hadde lest bekymringsmeldingen, og reagert på begrunnelsen. Da tenker jeg en får gå ut i fra at den var syltynn. Slikt kan vi ikke ha. 

Jeg har hatt flere ulike barnehager til mine barn, og det er stor kvalitetsforskjell på barnehager. Noen er veldrevet, andre er ikke det. 

 

Anonymkode: f096f...556

Nå ser du kanskje at HI ikke skjønner det som skrives om samspill og evne til å se barns behov. Da kan det også tenkes at det står ting i begrunnelsen for meldingen hun heller ikke forstår betydningen av. Det ER veldig spesielt å bruke barnehagen som en sporadisk barnevakt, uansett grunn. Om det skulle komme av skepsis til barnehagens evne til å ivareta barna, er det enda mer spesielt at en ønsker å bruke barnehagen kun for å dekke eget behov for sporadisk pass, uten å vurdere hvordan det oppleves for barnet å bli levert med ujevne mellomrom. Om en ikke skjønner det som forelder, er det grunn for å vurdere en bekymringsmelding. Dårlig vurderingsevne begrenser seg sjelden til en ting. En bekymringsmelding skal ikke bare sendes når en mener at barnevernet bør overta omsorgen, men også når foreldre trenger mer enn normal veiledning. 

 

Om barnehagen driver sjikane, får en håpe de blir anmeldt. 

Anonymkode: f5da7...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom den eneste grunnen barnehagen har til bekymring, er fravær fra barnehagen så vil det være ulovlig for barnehagen å melde bekymring.

Når det er sagt, har jeg aldri noensinne sett en slik begrunnet melding etter ganske mange år i barnevernet.

Anonymkode: d7642...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom den eneste grunnen barnehagen har til bekymring, er fravær fra barnehagen så vil det være ulovlig for barnehagen å melde bekymring.

Når det er sagt, har jeg aldri noensinne sett en slik begrunnet melding etter ganske mange år i barnevernet.

Anonymkode: d7642...9fc

Hvor står det at det er ulovlig?

Anonymkode: 5ca08...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om her jeg bor iallfall. Hadde tre tette, og her var de ofte hjemme midt i uka. Både da jeg var i permisjon eller hadde fri. Ungene elsket det. Av og til leverte jeg to av de, og så var det alenetid med den tredje. Da bakte vi boller, matet endene o.s.v. Fikk bare positive tilbakemeldinger fra barnehagen om dette. Hadde vel begynt å lurt om jeg hadde blitt meldt til bv.

Anonymkode: 6dbab...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det meste som blir skrevet her. Jeg bare stusser litt at venninna til min venninne ble anmeldt BV pga fravær fra bhg. Jeg begynte for det første å tenke på meg og barnet mitt som har begynt i bhg nå etter sommer. 100% plass men jeg er jo hjemmeværende med barn nr 2 som er liten for bhg enda. Jeg syns det er kjekkt at vi tar det rolig på morgningene , spiser frokost sammen så dra til bhg. Etter å ha vært hjemme med sønnen i 2,5 år så synes jeg det er fint å ta seg fri en dag fra Bhg så barnet ikke føler seg glemt. Mye søskensjalusi også så jeg er redd for at barnet mitt skal føle seg avvist for at jeg sender han i bhg. Men når jeg fikk høre dette med venninna til venninna så ble jeg litt skeptisk på hvordan dette skal gå for oss. Om jeg sender sønnen til bhg i forskjellige tidspunkter og kanskje tar oss fri noen ganger så blir skeptisk på hva bhg kommer til å si eller gjøre. Når det er sagt så liker sønnen min seg veldig godt i bhg selv om vi har vært der bare ett par ganger og korte dager så ble han syk. Han gråter ikke når jeg drar heller (positivt vil jeg påstå)  han føler seg trygg og det synes jeg er bra. Men jeg er skeptisk fordi man hører mye rart

Anonymkode: fdad4...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår det meste som blir skrevet her. Jeg bare stusser litt at venninna til min venninne ble anmeldt BV pga fravær fra bhg. Jeg begynte for det første å tenke på meg og barnet mitt som har begynt i bhg nå etter sommer. 100% plass men jeg er jo hjemmeværende med barn nr 2 som er liten for bhg enda. Jeg syns det er kjekkt at vi tar det rolig på morgningene , spiser frokost sammen så dra til bhg. Etter å ha vært hjemme med sønnen i 2,5 år så synes jeg det er fint å ta seg fri en dag fra Bhg så barnet ikke føler seg glemt. Mye søskensjalusi også så jeg er redd for at barnet mitt skal føle seg avvist for at jeg sender han i bhg. Men når jeg fikk høre dette med venninna til venninna så ble jeg litt skeptisk på hvordan dette skal gå for oss. Om jeg sender sønnen til bhg i forskjellige tidspunkter og kanskje tar oss fri noen ganger så blir skeptisk på hva bhg kommer til å si eller gjøre. Når det er sagt så liker sønnen min seg veldig godt i bhg selv om vi har vært der bare ett par ganger og korte dager så ble han syk. Han gråter ikke når jeg drar heller (positivt vil jeg påstå)  han føler seg trygg og det synes jeg er bra. Men jeg er skeptisk fordi man hører mye rart

Anonymkode: fdad4...6f0

Jeg hadde permisjon nå frem til mai. Var sjelden i bhg før 9.30 da jeg synes det var veldig godt med en rolig morgen og spise frokost med begge, dette er noe jeg ikke har mulighet til når vi jobber begge to.

Han ble også hentet mellomkl.14 og 15. Noen dager tok vi fri og dro på besøk til oldeforeldre.

Fikk bare positive tilbakemeldinger fra bhg. Sa også sagt ifra at hvis de ser at han sliter med å komme inn i lek når han kommer etter frokost, så vil jeg gå beskjed slik at jeg kunne levere han tidligere. Men han hadde ingen problemer og kom derfor sjelden til frokost😊

Jeg tenker at det kanskje ligger noe mer bak som kanskje venninna si ikke fikk vite.

Anonymkode: eacd5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Det får være måte på dramatisering og å legge vrangviljen til i tolkningen. Håper virkelig ikke du jobber i verken barnehage eller barnevern.

Anonymkode: e3520...355

Desverre er det ofte slik at de som jobber i barnehage og barnevern er de som ser og opplever hvor ille det kan være for noen barn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår det meste som blir skrevet her. Jeg bare stusser litt at venninna til min venninne ble anmeldt BV pga fravær fra bhg. Jeg begynte for det første å tenke på meg og barnet mitt som har begynt i bhg nå etter sommer. 100% plass men jeg er jo hjemmeværende med barn nr 2 som er liten for bhg enda. Jeg syns det er kjekkt at vi tar det rolig på morgningene , spiser frokost sammen så dra til bhg. Etter å ha vært hjemme med sønnen i 2,5 år så synes jeg det er fint å ta seg fri en dag fra Bhg så barnet ikke føler seg glemt. Mye søskensjalusi også så jeg er redd for at barnet mitt skal føle seg avvist for at jeg sender han i bhg. Men når jeg fikk høre dette med venninna til venninna så ble jeg litt skeptisk på hvordan dette skal gå for oss. Om jeg sender sønnen til bhg i forskjellige tidspunkter og kanskje tar oss fri noen ganger så blir skeptisk på hva bhg kommer til å si eller gjøre. Når det er sagt så liker sønnen min seg veldig godt i bhg selv om vi har vært der bare ett par ganger og korte dager så ble han syk. Han gråter ikke når jeg drar heller (positivt vil jeg påstå)  han føler seg trygg og det synes jeg er bra. Men jeg er skeptisk fordi man hører mye rart

Anonymkode: fdad4...6f0

Jeg er ufør og har også tatt barnet mitt en del fri fra bhg og levert og hentet til forskjellige tider. Han har hatt 100 % plass siden jeg ikke vet på forhånd hvordan formen er, så har jeg tatt ham fri og hatt korte dager når det har passet seg sånn.

Det jeg har passet på er å respektere kjernetiden og gi beskjed hvis vi ikke rekker den pga tannlege el.l. Samt at han har vært i bhg minimum 3 dager i uka utenom sykdom eller andre spesielle ting.

En periode i starten var han litt utrygg og gråt ved levering. Da leverte jeg tidlig mens det var få barn for at leveringen skulle bli tryggere for ham og at det skulle bli lettere å komme inn i leken, og jeg leverte ham hver dag så han skulle bli vant til å være der. Det fungerte veldig fint. :)

Som en tidligere her forklarte så må man se an barnet og handle ut fra barnets behov, og ikke kun egne. Gjør man det så er det bare positivt om barnet får en del fri.

Anonymkode: 681e4...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom foreldrene er bevisste og av den oppfatning at barnet deres trives eller har det best slik de gjør det, så er dette ingenting annet enn mammapoliti- tankegang.

 

 

Anonymkode: e3520...355

Og enkelte barn har det helt fint med å ha mer fleksibel tilstedeværelse i barnehagen. Men for noen barn er ikke det best - og da kan foreldrenes manglende vilje/evne til å ivareta barnas behov gi grunn til bekymring.   Du la forøvrig kanskje merke til at jeg skrev at fravær fra barnehage i seg selv i utgangspunktet ikke er grunn for å koble inn barnevernet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...