Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Balder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ok på en hest eller en hund, vet om to hunder som heter det 

Ville aldri brukt det på et menneske 

Anonymkode: bbccf...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang på den sangen om katten. Tror det er Alf Prøysen? "Det var a Marte og`n Baldrian..." Ikke akkurat samme navnet, men tenkte på den :)

 

Anonymkode: b8b98...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tungt men ok. Et av de gamle navnene som det faktisk går an å bruke i andre land også.

Anonymkode: 3bc6b...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hunden til naboen heter det... Et digert, lungt, langhåret, nydelig beist. Så på et menneske ville det blitt litt rart for meg. Men for all del, husker jo Balder fra norrøn mytologi og :) 

Anonymkode: 23406...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Jeg kjenner en gutt som heter Balder og jeg har aldri reagert på den måten som beskrives her.

Anonymkode: af871...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok. For meg er det hundenavn. Bestefar har vel nå Balder nummer syv. 

 

Anonymkode: 56b16...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig fint navn. Jeg er også mest vant med det fra dyr, men det er jo som mange andre navn bare litt tilvenningssak. 

Anonymkode: 54f84...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til vår nabo her også det. Så nei, kunne ikke kalt sønnen min det samme.

Men for all del, liker dette det, så hvorfor ikke.

Anonymkode: debb5...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en hund og en katt som heter det, så assosierer det med dyrenavn. Men for all del, kult navn, og om noen jeg kjenner kaller ungen sin det, vokser navnet seg nok til å bli et menneskenavn og!

Anonymkode: 8c80c...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabogutten heter det. 

Søt gutt, men Gud så rampete! Så jeg forbinder det altså  med en rampegutt...

Anonymkode: 64c6d...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes navnet er veldig fint, men dessverre funker det overhode ikke på engelsk...

Anonymkode: 87480...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder blir som Mons egentlig,.. Passer ikke på mennesker men på dyr. Jeg kjenner til hele tre hester som heter Balder, et veldig vanlig navn på fjordhest/dølahest osv.

Anonymkode: b8043...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner én Balder, og med ham er det mye rabalder. Navnet i seg selv er vel greit nok, men ikke noe jeg ville valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et fint navn, men så er jeg en islending og det er nokså vanlig der, jeg har flere  slektninger som heter det. Vi staver det riktignok Baldur. Her i Norge har jeg til gode å møte et menneske som heter Balder, i gaten min heter derimot omtrent annen hver hund og kanin Balder.. Så litt usikker på den rett og slett! Altså selve navnet synes jeg er fint og er ikke noe annerledes enn å hete f.eks Tor eller Idun, men virker dessverre å være "redusert" til et dyrenavn her i Norge.

Anonymkode: f876d...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke navn fra norrøn mytologi. Ble ikke Balder drept av Loke? Navn skal ha en positiv betydning. Vet ikke hva Balder betyr da.... 

Liker ikke navnet. Ok på dyr. 

Anonymkode: b3e44...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hundenavn for meg. Dessuten høres det ut som "baller" når man sier det fort.

Anonymkode: cdd0e...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også har møtt fleire hundar med namnet, på ei anna side har eg også møtt hundane Ole-Henrik og Gudrun.

Ikkje noko feil med Balder, men ikkje ein favoritt hjå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...