Gå til innhold

Barnet vil ikke ha bursdagsbesøk, for da må klassens pøbel inviteres


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

År etter år er dette et tema. Ingen skal utelukkes og alle skal inkluderes. Ja, selv pøblene skal inviteres, for ellers blir pøbelen lei seg. Man ser borti i fra at flere elever har byttet skole for å komme vekk fra denne personen og man ser bort i fra at denne personen selv har valgt å støte fra seg alt som lukter vennskap. Mitt barn ser kun en løsning, å ikke ha bursdagsbesøk.:(

Hvordan løser folk dette?

Anonymkode: b09c2...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iviterer kun neon fra klassen og noen andre venner utenom klassen.

Dere må ikke invitere alle, men ikke utelate bare en eller noen få. 

Anonymkode: 32018...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å snakke med foreldrene til dette barnet? Si at barnet blir invitert på nåde og dersom det oppstår noe som helst problemer så blir de ringt på flekken.

Anonymkode: 256ed...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn, skaff deg noen baller da, det er ingen andre som bestemmer over hva du gjør på fritida i ditt eget hus. Du inviterer selvsagt ikke dritunger, du inviterer akkurat så mange du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørger for å ha nok voksne til stede slik at "øbelen" ikke får gjort igang eller dropper bursdagen.

Anonymkode: ff8cb...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner foreldrene til pøbelen dette problemet? Hvis de gjør det vil de sikkert bli med for å holde ham under oppsyn hvis du inviterer dem, hvis ikke er det på høy tid at de får beskjed. 

Anonymkode: a88a2...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en liten feiring med noen få, kan være en løsning. Jeg skal snakke med barnet om det. Takk. :-) Foreldrene ser ikke at barnet lager problemer, til tross for tilbakemeldinger. Nå får barnet heldigvis tett oppfølging på skolen. 

 

Anonymkode: b09c2...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å snakke med foreldrene til dette barnet? Si at barnet blir invitert på nåde og dersom det oppstår noe som helst problemer så blir de ringt på flekken.

Anonymkode: 256ed...3ae

Det hjelper jo ikke, bursdagsbarnet vil være på vakt gjennom hele selskapet og ikke klare å slappe av hvis pøpelen er der, uansett om han gjør noe eller ikke.

Anonymkode: a20ff...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en slik pøbel i klassen hvor foreldrene ikke "så" hvor ille det var. 

Denne gutten måtte inviteres i alle bursdager, og da det var vår tur ringte jeg til foreldrene og sa at gutten var invitert, men at jeg satte pris på at en av foreldrene var tilstede under selskapet. De var ikke særlig fornøyde med denne løsningen, men faren ble med likevel, og selskapet gikk helt greit uten noe styr.

En veldig ubehagelig telefon å ta, men med barnets beste i bakhodet så gjorde jeg det likevel.

Bit tenna sammen!

Anonymkode: 0d64c...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett barnet med foreldrene, de har ikke kontroll. Hvis vi gjør som planlagt, klassisk bursdag, blir det å sørge for å ha ekstra voksne til stede. Vi får bruke noen dager til å tenke gjennom hva vi gjør. Jeg likte løsningen med å kun invitere noen få med på kino og pizza.

Anonymkode: b09c2...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min hadde en jente i klassen som var svært fysisk. Slo, bet, klep, kastet ting på barna etc. Jeg kontaktet faren til jenta og ba om at han måtte være tilstede dersom hun skulle komme her i bursdag.

Anonymkode: 53c75...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er vel bare fra 1-3 klasse det er aktuelt og invitere hele klassen, når de fyller 10 de inviterer man kanskje 3-4 gode venner i klassen og noen utenom, er i alle fall sånn her :)

Endret av Blair Waldorf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be få eller få flere voksene med deg og sett en spesielt for å se etter pøbelen 

Anonymkode: ca0c6...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

er vel bare fra 1-3 klasse det er aktuelt og invitere hele klassen, når de fyller 10 de inviterer man kanskje 3-4 gode venner i klassen og noen utenom, er i alle fall sånn her :)

Sånn er det ikke her, det forventes at alle bes ut barneskolen 

Anonymkode: fb967...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sånn er det ikke her, det forventes at alle bes ut barneskolen 

Anonymkode: fb967...159

forstår,men er han virkelig så ille at folk har sluttet med det, synes jeg faktisk det er helt greit du ikke Inviterer han, eller hvis du gjør det så må en av foreldrene bli med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inviterer vi alle ut hele barneskolen. Han i klassen som kan ødelegge et helt selskap inviteres med foreldre. Et å kom han med besteforeldre. Det gikk IKKE særlig bra! 

Enten blir en av foreldrene med, hvis ikke blir han hjemme. En bursdag til en annen hvor jeg også var til stede måtte foreldrene ta han med hjem. Han hadde da klint ketchup utover gulvet og veggen, dratt av et par barn buksa, kastet saft utover bordet+++ Foreldrene fikk da beskjed om å ta med seg gutten og forlate bursdagen. 

Anonymkode: caffa...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han hadde da klint ketchup utover gulvet og veggen, dratt av et par barn buksa, kastet saft utover bordet+++

Og  alt det lot de skje før de fikk beskjed om å reise, jeg er sjokkert. Jeg hadde aldri invitert det barnet i bursdag. Hvorfor skal bursdagsbarnet få sin bursdag ødelagt, bare fordi alle skal delta. Noen kan tydeligvis ikke det

Anonymkode: dd6eb...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også inviteres hele klassen, selv om de har begynt å bli store, 4. klasse. Her foregår mobbingen i form av trusler, kniping, slåing, kaste steiner, gjemme jakken og skoene, stenge inne +++ Å invitere barnet med foreldre vil ikke hjelpe, foreldrene har ikke kontroll. Samtidig ser de ikke hvor store problemer barnet faktisk har. Barnet skal få spørsmål om å invitere sine beste venner med på kino og pizza. Det blir nok godt mottatt.

hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sommerfeeling skrev:

Her også inviteres hele klassen, selv om de har begynt å bli store, 4. klasse. Her foregår mobbingen i form av trusler, kniping, slåing, kaste steiner, gjemme jakken og skoene, stenge inne +++ Å invitere barnet med foreldre vil ikke hjelpe, foreldrene har ikke kontroll. Samtidig ser de ikke hvor store problemer barnet faktisk har. Barnet skal få spørsmål om å invitere sine beste venner med på kino og pizza. Det blir nok godt mottatt.

hi.

Ops, glemte anonymknappen.:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så lenge man holder seg til at over halvparten ikke blir invitert er det greit å utelate. Samtidig så vil jo da denne pøbelen aldri bli invitert. Han er jo et barn. Hvorfor er han pøbel. Diagnose, svikt i omsorgen. Det er jo veldig trist. 

Mine er nå så store at de får velge. Kino, spise på restaurant med to venner, Tusenfryd, eller bursdag. De velger selv å bare ha med bestevennene på opplevelse. 

Kjenner det egentlig er veldig greit. Jeg virkelig hatet disse digre bursdagene.

 

Anonymkode: 1c26f...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Ja, det er et godt spørsmål. Når jeg snakker med foreldrene, blir alt bagatellisert. Det kan jo ligge en diagnose i bunn, men ting hadde blitt mye lettere hvis jeg hadde hatt følelsen av at foreldrene så problemene. 

Jeg kjenner andre barn som også har problemer, barn med diagnoser. Her er jeg i dialog med foreldrene, så jeg har muligheten til å forklare mitt barn hvorfor ting er som de er. Det er lettere for meg å veilede barnet når jeg vet årsaken til problemene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her inviterer vi alle ut hele barneskolen. Han i klassen som kan ødelegge et helt selskap inviteres med foreldre. Et å kom han med besteforeldre. Det gikk IKKE særlig bra! 

Enten blir en av foreldrene med, hvis ikke blir han hjemme. En bursdag til en annen hvor jeg også var til stede måtte foreldrene ta han med hjem. Han hadde da klint ketchup utover gulvet og veggen, dratt av et par barn buksa, kastet saft utover bordet+++ Foreldrene fikk da beskjed om å ta med seg gutten og forlate bursdagen. 

Anonymkode: caffa...94b

Men feiler det ham noe ekstraordinært? Det der er ikke normalt for skolebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sommerfeeling skrev:

Hvorfor? Ja, det er et godt spørsmål. Når jeg snakker med foreldrene, blir alt bagatellisert. Det kan jo ligge en diagnose i bunn, men ting hadde blitt mye lettere hvis jeg hadde hatt følelsen av at foreldrene så problemene. 

Jeg kjenner andre barn som også har problemer, barn med diagnoser. Her er jeg i dialog med foreldrene, så jeg har muligheten til å forklare mitt barn hvorfor ting er som de er. Det er lettere for meg å veilede barnet når jeg vet årsaken til problemene

Har du vurdert å irettesette han skikkelig selv?

Naboen var litt ufyselig tidligere. Frekk, sur og dominant. Jeg fikk nok og tok en skikkelig prat. Jeg gjorde det rimelig klart at denne oppførselen kunne han GLEMME hos oss. At jeg kom til å sende han hjem hver gang han gjorde noe av følgende: ramset opp diverse episoder. 

Han ble skikkelig sur og trassa hjem. Jeg sa i fra til mor og at vi fikk gi han tid, han er hjertelig velkommen igjen. Tok vel 14 dager før han kom, han var veldig spam og usikker. Jeg passet på å skryte når han gikk hjem, i dag har vi hatt det så hyggelig sammen med deg. Han kan fortsatt glemme seg, men jeg ser at han selv forstår han har gått over streken og han henter seg inn selv nå. Jeg trenger ikke si i fra. 

Hvis foreldrene har sviktet så trenger han jo noen rollemodeller også, har han fått en sjanse etter en alvorsprat liksom?

Anonymkode: 1c26f...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...