Gå til innhold

Trassalderen, gi meg styrke!😩


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår tidligere rolige, snille gutt som stort sett har gjort det han har fått beskjed om har blitt så trassig. Han er 2 1/2år. Sier vi kom hit, løper han den andre veien. Han hører ikke på noe av det vi sier, flirer da han får kjeft, dytter og holder på. Denne trassen har kommet nå de siste 6ukene. Sier vi sett deg pent på stolen kan han sette seg på bordet. Alt vi sier blir gjort stikk motsatt!

 

Gi meg styrke!!!! Hvor lenge varer dette?

Jeg prøver å responderer pedagogisk men må innrømme at sinnastemmen har kommet flere ganger og jeg blir skikkelig irritert.

 

Å ja jeg vet hva trassalderen innebærer. Jeg vet det er en naturlig del av barnetsutvilking.

Anonymkode: fa1c9...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme opplegget her! Tar av seg bleien.og pisser på gulvet,tømmer ut såper og shampoer,kaster mat over alt og en dag fikk gan youghurt tiø barne tv,jeg går å skifter på minste og på 2 min har han klint hele youghurten over hele sofaen.gjør ikke annet enn å gå å passe på å rydde/vaske etter rampen min 😍 😣 Gi meg også litt styrke! 

Anonymkode: aa5de...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme opplegget her! Tar av seg bleien.og pisser på gulvet,tømmer ut såper og shampoer,kaster mat over alt og en dag fikk gan youghurt tiø barne tv,jeg går å skifter på minste og på 2 min har han klint hele youghurten over hele sofaen.gjør ikke annet enn å gå å passe på å rydde/vaske etter rampen min 😍 😣 Gi meg også litt styrke! 

Anonymkode: aa5de...4e8

Herregud! Det er vel ikke normalt å holde på sånn???

Anonymkode: 421b7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er ganske normalt.

Anonymkode: d142e...c81

Takk og lov at ikke mine tre barn er normale da. Slik oppførsel hadde ikke blitt akseptert her. 

Anonymkode: 421b7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk og lov at ikke mine tre barn er normale da. Slik oppførsel hadde ikke blitt akseptert her. 

Anonymkode: 421b7...65e

Slik oppførsel blir jo ikke akseptert av verken henne eller meg. Min kan også tømme ut hele såpa om den ligger fremme i badekaret. Heldigvis har han ikke klint yoghurten på mer enn bordet da, enda😂. Gutten hjelper til over alt. Kan ta melkekartongen å hele melk selv og gjett hvordan det går.

 

godt vi er flere😊.

 

hi

Anonymkode: fa1c9...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk og lov at ikke mine tre barn er normale da. Slik oppførsel hadde ikke blitt akseptert her. 

Anonymkode: 421b7...65e

Ohhh miss perfect???

Noen barn utforsker mer enn andre. Noen barn er kuet. 

Noen foreldre er bare arrogante besserwissere. 

Anonymkode: 25166...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er nå 4 og halvt år og har holdt på siden 2,5 år ,men nå er han så stor at jeg klarer bedre og takle det og avlede han,men jeg synes mellom 3,5 og 4,5 år var helt for jævelig :( men virker som ting begynner og bli litt bedre nå, han er 5 i februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk og lov at ikke mine tre barn er normale da. Slik oppførsel hadde ikke blitt akseptert her. 

Anonymkode: 421b7...65e

Kjenner jeg egentlig er mest bekymret for dine barn. 

 

Anonymkode: 240bd...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg føler det begynte å bedre seg da det nærmet seg 18 ;) Slik oppførsel er ganske så normal. Vær konsekvent og hold ut. Man kan ikke fire en tomme, for de kan være rimelig slu disse små ;) "Trassen" kommer i bølgedaler er min erfaring med fem barn. Bare gled deg til han blir tenåring!

Anonymkode: 78e54...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ohhh miss perfect???

Noen barn utforsker mer enn andre. Noen barn er kuet. 

Noen foreldre er bare arrogante besserwissere. 

Anonymkode: 25166...690

Ja, selvsagt er de kuet når de ikke holder på sånn. Og kun barn som gjør sånt er utforskende. Herregud, DIB!! Du anser at dette er positiv oppførsel? 

Anonymkode: 421b7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg egentlig er mest bekymret for dine barn. 

 

Anonymkode: 240bd...e01

Fordi de ikke smører yoghurt på sofaen og tar av bleia for å med vilje pisse ned stuegulvet?? Herregud, dere er virkelig ikke gode. Og det er jo ikke så vanskelig å skjønne hvorfor barna er sånn da når en ser hva dere lirer ut av dere. 

Anonymkode: 421b7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like normalt å utforske og herje, som det er å være rolig. Det er ikke ungene dine folk kommenterer, det er holdningen din. 

Anonymkode: d142e...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er like normalt å utforske og herje, som det er å være rolig. Det er ikke ungene dine folk kommenterer, det er holdningen din. 

Anonymkode: d142e...c81

Det er virkelig ikke normalt å være i trass i flere år. Og hvem bruker ordet trass lengre?? Det har da blitt lagt bort for lenge siden. Foreldre som opplever slik oppførsel må gå litt i seg selv og se på hva som kan gjøres annerledes for at barna skal slutte å utagere slik, barna prøver jo si noe med dette! Det de skal gjennom er løsrivelse, bli selvstendig, og det å smøre mat og avføring utover er ikke akkurat et normalt trinn i denne prosessen. 

Anonymkode: 421b7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de ikke smører yoghurt på sofaen og tar av bleia for å med vilje pisse ned stuegulvet?? Herregud, dere er virkelig ikke gode. Og det er jo ikke så vanskelig å skjønne hvorfor barna er sånn da når en ser hva dere lirer ut av dere. 

Anonymkode: 421b7...65e

Det er dine holdninger og din evne til å kun se egne erfaringer som rett svar, derav alle andre er unormale som gjør meg bekymret. Ikke det faktum at dine barn har vært rolige. 

Anonymkode: 240bd...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...