Gå til innhold

Hvor mye penger tror dere at dere bruker på matbutikk pr. mnd.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor mange er dere i familien? 

Vi er 4, og har pleid å bruke en formue. Nå ligger det an til at vi kan klare oss med ca. 6000 pr. mnd., og da er det inkl. alt man kjøper på matbutikk (toalettsaker, vaskemidler osv.). Er ikke det egentlig ganske ok, eller er det fortsatt mye? 

Anonymkode: 1a8ea...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro vi ligger på 6-7000 vi også, er bare 3 enda. Men med mye besøk av familie i helgene på middag/overnatting som går det mye penger på mat og div.

Anonymkode: 6cf7d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet er på 13.000 kr, men jeg sprenger det gjerne med ca en tusenlapp 

To voksne, to tenåringer og to barneskolebarn, pluss at vi nærmest alltid har åpent hus for barnas venner. I dag blir vi 10 stykker rundt middagsbordet. 

Anonymkode: 4ae55...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6000 måda være bra! Noe mindre enn det ville blitt stusselig for meg. Vi er fem og bruker 9-10 000. Og enda er barna små, kan bare tenke meg hvordan det blir med tre tenåringsgutter! Vi er glade i god mat og kjøper stort sett det vi vil. Litt øl hver uke er også med i summen.

Anonymkode: 2ec4a...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker vi bruker  fra 6-8000. To voksne, tre tenåringer og en på 9 år

Anonymkode: 150c7...877

Hvordan klarer dere så lite som 6000?  Vi er fem, to voksne og tre barn på 2, 4 og 6, og vi bruker 8-10000 kr. Og jeg er flink til å handle kjøtt på 50%, mat på tilbud og enkle middager som tomatsuppe etc.

Anonymkode: b4227...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker vi bruker  fra 6-8000. To voksne, tre tenåringer og en på 9 år

Anonymkode: 150c7...877

Hvordan i alle dager klarer dere det? Er du sikker på at du bruker så lite? Hvor lenge er det siden du sjekket ekstakt hva du brukte? Vi har alt vi handler i matbutikk i budjsettet, også såpe, dopapir, rengjøring osv, har du også det?

Jeg har svart tidligere i tråden at vi har et budsjett på 13.000, da har vi en egen konto med eget kort som er til å bruke i matbutikk, kontoen blir tom før den fylles opp igjen nesten hver måned. Da er jeg veldig flink til å handle på salg, bruker mattilbud-appen og planlegger ukens middager etter den. Handler også datovarer på tilbud.

Nå unner riktignok vi oss en del frukt og grønt, pluss at vi har brus og snop i helgene, det drar jo opp, men jeg ser ikke at det skulle være mulig å halvere budsjettet. Hva spiser dere da? Det er imponerende om du får til det og likevel spiser variert og sunt altså, da må jeg bøye meg i støvet.

Anonymkode: 4ae55...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et eget kort som brukes til mat og drivstoff. Det er på 11-12000 kr i mnd ca. Jeg tipper mat er omtrent 8-9000 kr av dem. Vi er to voksne, et barn og en ungdom omtrent hele tiden, og to ekstra ungdommer og et barn ca halve tiden. 

Anonymkode: f9ae8...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blair Waldorf skrev:

ca1500-2000. 1 voksen og et barn

Vi har ganske like kostnader. Hva er dine tips for å holde kostnadene nede?

Anonymkode: efb19...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 4 og bruker ca 3000 i mnd 

Anonymkode: 254de...a38

Veganere?

Anonymkode: 11f0a...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veganere?

Anonymkode: 11f0a...741

Det er vel nesten dyrere å være veganer enn å spise vanlig kost

Anonymkode: efb19...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og ett barn på to år og bruker mellom 8 000 kr og 16 000 kr i måneden. Dette vet jeg, fordi jeg følger med hver måned og forsøker å få forbruket ned – uten hell. Hver måned er det noe "ekstra", som grillsesong, mye besøk av venner og familie, bursdagsfeiring, navnefest osv. Det laveste jeg har klart å komme er 7 500 kr, men som regel ligger vi på rundt 10 000 kr.

Anonymkode: f3df9...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger på ca 1500 kr i uken, dvs ca 6000 pr måned. To voksne og to barn.

Vi klarer det ved å planlegge. Jeg handler en gang i uken. Da skriver jeg en meny for uken, lager handleliste ut fra den og holder meg til lista når jeg handler. Ting som vaskemiddel og håndsåpe kjøpes stort på Felleskjøpet. Dopapir og husholdningspapir kjøper jeg stort på Europris. Det forutsetter selvsagt at man har plass til å lagre det. 

Vi røyker ikke, og vi kjøper veldig lite godteri, brus og øl. Det sparer vi også inn en god del på.

Vi bor på gård og har muligheten til å fylle fryseren med vilt, og hver høst lam fra egen buskap. I tillegg liker jeg å gå i skogen og plukke bær, så jeg har også laget masse syltetøy og fryst ned. (Jeg rører i stedet for å koke, for jeg synes det er bedre.) Mannen min og ungene liker å gå på fisketur om sommeren så det blir da noen middager av det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn (1 år og 4 år) Vi bruker ca 4000kr pr mnd i matbutikk (inknluderer både mat, vaskemiddel, hygieneartikler osv som vi kjøper i matbutikk), om vi legger til utgifter til hundemat og kattemat blir det ca 600kr ekstra pr mnd.

Anonymkode: 7ab1e...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er to voksne og ett barn på to år og bruker mellom 8 000 kr og 16 000 kr i måneden. Dette vet jeg, fordi jeg følger med hver måned og forsøker å få forbruket ned – uten hell. Hver måned er det noe "ekstra", som grillsesong, mye besøk av venner og familie, bursdagsfeiring, navnefest osv. Det laveste jeg har klart å komme er 7 500 kr, men som regel ligger vi på rundt 10 000 kr.

Anonymkode: f3df9...3b9

Vi er også to voksne og en på 2,5. Bruker 4500kr 🙈

10.000 i mnd betyr at du handler for over 2000 kr i uka, hvordan ser lista di ut? Hva spiser dere? 

Vi har også bursdager og ekstraordinære ting, i tillegg til at vi har familie på middag jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. august 2017 den 0.06, Anonym bruker skrev:

Vi har ganske like kostnader. Hva er dine tips for å holde kostnadene nede?

Anonymkode: efb19...89a

jeg kjøper ikke brus, godteri og potetgull lengre, er bare bortkastet penger, dessuten vil jeg mye ned i vekt, så spiser sunt, de sier jo at det er dyrere,men synes jeg sparer penger på det :) egentlig eneste jeg har gjort er og holde meg til handlelisten, vert mye ved siden av før.. har også en katt da. og mini får selvsagt lørdagsgodt til 20 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...