Gå til innhold

Litt mye å be om? Overnatting av barn i en uke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper du tuller nå! Barnevernet fordi hun har spurt om barnepass mens hun skal på ferie? Hun har jo ikke dratt på denne ferien engang jo! Du kan jo ikke være riktig skrudd sammen! Snakk om å krisemaksimere! Sikker på at denne moren har spurt to familier hun stoler på. Selvom det nå viser seg at de sitter å baksnakker denne damen! De kunne jo bare sagt nei! 

Anonymkode: 5e49e...7c8

Nei, jeg tuller ikke. Dette er en mor som har en gutt som er utrygg på å overnatte hos andre. Så sørger moren for å skaffe overnatting i mer enn halvannen uke for gutten hos personer som gutten ikke kjenner veldig godt eller ikke har overnattet med før. Måten hun ordner med denne overnattingen er basert på løgner, hun manipulerer en familie til å si ja med å lyve om at en annen familie har sagt ja, hun lyver om lengden på sin utenlandstur, først en uke, nå mer enn halvannen uke. Hun reiser til et helt annet kontinent uten å ha backup for gutten i Norge hvis noe skulle skje.

Denne moren greier tydeligvis ikke å ta hensyn til gutten sin, og det er det som er bekymringsfullt. Gutten, som er utrygg på å overnatte hos andre, skal nå plutselig bo 5-6 netter hos noen han ikke har overnattet hos tidligere. Skal noe slikt gjøres må det planlegges i god tid, få trygget gutten og reisen bør være mer nødvendig enn den belastningen det påfører gutten å måtte bo hos to ulike familien han er utrygg på å overnatte hos.

Og nei, HI og den andre som ble spurt om å passe gutten baksnakker ikke. Den andre sa ja fordi hun fikk vite at HI hadde sagt ja til halvparten av tiden. Da er det normalt å snakke med den andre man tror skal passe gutten for å gjøre avtaler, hvem som skal ha gutten først og sist osv. Det er det eneste ansvarlige å gjøre. Når de da oppdager at guttens mor har løyet til dem begge to er det naturlig og ansvarlig å snakke om dette.

Det å lyve om slike ting for å få dekket egne behov på bekostning av sønnens trygghet, det viser etter min mening en så ustabil mor at jeg i det minste hadde ringt barnevernet for å be om råd. I tillegg sier jo HI nå at det også er mye mer som ikke stemmer med den lille familien, og at det nå er noe som skurrer med morens reise til utlandet.

Hi - du antyder at moren skal gjøre noe galt på denne reisen. Er det noe ulovlig dere mistenker ville jeg lagt inn et anonymt tips til politiet på deres tipsside.

Jeg skulle ønske du likevel ringte barnevernet for å snakke med dem om dette, høre hva de sier om saken. Du trenger jo ikke fortelle hvem det gjelder selv om du ber om råd.

Anonymkode: af2e4...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg tuller ikke. Dette er en mor som har en gutt som er utrygg på å overnatte hos andre. Så sørger moren for å skaffe overnatting i mer enn halvannen uke for gutten hos personer som gutten ikke kjenner veldig godt eller ikke har overnattet med før. Måten hun ordner med denne overnattingen er basert på løgner, hun manipulerer en familie til å si ja med å lyve om at en annen familie har sagt ja, hun lyver om lengden på sin utenlandstur, først en uke, nå mer enn halvannen uke. Hun reiser til et helt annet kontinent uten å ha backup for gutten i Norge hvis noe skulle skje.

Denne moren greier tydeligvis ikke å ta hensyn til gutten sin, og det er det som er bekymringsfullt. Gutten, som er utrygg på å overnatte hos andre, skal nå plutselig bo 5-6 netter hos noen han ikke har overnattet hos tidligere. Skal noe slikt gjøres må det planlegges i god tid, få trygget gutten og reisen bør være mer nødvendig enn den belastningen det påfører gutten å måtte bo hos to ulike familien han er utrygg på å overnatte hos.

Og nei, HI og den andre som ble spurt om å passe gutten baksnakker ikke. Den andre sa ja fordi hun fikk vite at HI hadde sagt ja til halvparten av tiden. Da er det normalt å snakke med den andre man tror skal passe gutten for å gjøre avtaler, hvem som skal ha gutten først og sist osv. Det er det eneste ansvarlige å gjøre. Når de da oppdager at guttens mor har løyet til dem begge to er det naturlig og ansvarlig å snakke om dette.

Det å lyve om slike ting for å få dekket egne behov på bekostning av sønnens trygghet, det viser etter min mening en så ustabil mor at jeg i det minste hadde ringt barnevernet for å be om råd. I tillegg sier jo HI nå at det også er mye mer som ikke stemmer med den lille familien, og at det nå er noe som skurrer med morens reise til utlandet.

Hi - du antyder at moren skal gjøre noe galt på denne reisen. Er det noe ulovlig dere mistenker ville jeg lagt inn et anonymt tips til politiet på deres tipsside.

Jeg skulle ønske du likevel ringte barnevernet for å snakke med dem om dette, høre hva de sier om saken. Du trenger jo ikke fortelle hvem det gjelder selv om du ber om råd.

Anonymkode: af2e4...39f

Hi her, 

Jeg skal følge med. Og har fulgt med. Tror ikke mor skal gjøre noe ulovlig, men noe litt rart. Ønsker ikke å utdype. Jobber selv i helsevesenet, og har ringt barnevernet før. Så har litt kompetanse og erfaring med dette, og ikke redd for å ringe barnevernet om jeg ser at det er på sin plass. 

 

Anonymkode: a07f0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat dette ville jeg også gjort. Det denne moren gjør er jo helt uakseptabelt, hun lyver og manipulerer andre uten noen som helst kvaler for hva dette gjør med barnet hennes.

Jeg ville også ringt barnevernet, fortalt det som har skjedd nå og det som tydeligvis har vært ellers med denne moren, det at sønnen virker så usikker etter bare en natt og at mor likevel vil parkere sønnen hos ulike familier i mer enn halvannen uke mens hun selv er på et annet kontinent. Og så spurt om råd. Jeg hadde ikke stusset med å nevne navn om bv mente dette var en sak de vil se på.

Anonymkode: af2e4...39f

Herregud hvor gammel er dere? Barnevernet for hva da? Noen mødre skulle ikke ha hatt barn.. for noen drama Queens 

Anonymkode: 0b4c3...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, 

Jeg skal følge med. Og har fulgt med. Tror ikke mor skal gjøre noe ulovlig, men noe litt rart. Ønsker ikke å utdype. Jobber selv i helsevesenet, og har ringt barnevernet før. Så har litt kompetanse og erfaring med dette, og ikke redd for å ringe barnevernet om jeg ser at det er på sin plass. 

 

Anonymkode: a07f0...dad

Å herrre min hatt! Du er ute etter å gjøre livet hennes sur du..! Uavhengig om du skal passe på sønnen hennes eller ikke. Kanskje hun ikke ønsker å brette ut hele timeplanen hennes til deg når hun skal dra på ferie med en mann? Kanskje hun ønsker å ha det litt privat? Shit du høres slitsom ut

Anonymkode: 0b4c3...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Tror ikke mor skal gjøre noe ulovlig, men noe litt rart. 😂😂😂😂 jeg ler meg i hjel

Anonymkode: 0b4c3...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, 

Jeg skal følge med. Og har fulgt med. Tror ikke mor skal gjøre noe ulovlig, men noe litt rart. Ønsker ikke å utdype. Jobber selv i helsevesenet, og har ringt barnevernet før. Så har litt kompetanse og erfaring med dette, og ikke redd for å ringe barnevernet om jeg ser at det er på sin plass. 

 

Anonymkode: a07f0...dad

Godt du følger med videre!

Nesten så man kan tro denne moren er med å svarer mtp. noen av svarene som er kommet ;)

Anonymkode: af2e4...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, 

Jeg har ikke tenkt å ringe barnevernet. Det er tull. Det er lov å spørre om en tjeneste, som denne moren gjorde. Jeg har ikke lagt på alle detaljer på denne historien, for å verne litt om denne lille familien. Den dårlige følelsen for pass av gutten, bunner i flere andre små historier rundt dem. Og vi tror mor skal noe 'rart' på denne ferien. 

Jeg snakket med moren til gutten i stad. Sa det ikke passet for oss å passe gutten. Det var en fin (?) samtale, hvor jeg var tydelig på hva jeg reagerte på. Jeg prøvde å ikke gå inn i det private deres, men jeg kunne ikke dy meg og nevnte at jeg synes det var lenge å være borte på andre siden av jorda uten annen familie å kontakte. Sa jeg følte meg utrygg i den forbindelse. 

Den andre moren i klassen og jeg opplever ikke som om vi baktaler hun som reiser! Man må kunne snakke sammen, dette har vært en rar historie for oss. Men ja, jeg ble ordentlig sint på guttens mor. Hvordan jeg opplever hun turet frem, la ansvaret på oss andre og løy. Vi begge har stilt opp for denne moren flere ganger, og vi avtalte at om moren reiser likevel skal vi holde et ekstra øye på sønnen hennes. 

Synes dette har vært veldig vanskelig, nettopp fordi jeg ønsker å være på tilbudssiden. Ønsker å være raus og inkluderende. Har skammet meg veldig for disse følsene som ble vekket, og ble veldig usikker. Nå er jeg faktisk veldig rolig inni meg. Tenker jeg har gjort et valg som var riktig denne gangen. Riktig for vår familie med de utfordringen vi har for tiden med vår sønn, og vår hverdag. Moren er manipulerende, så jeg falt litt utpå der. Burde bare sagt nei med en gang, men jeg ønsket å tenke på det litt. Ønsker å hjelpe henne også, og ikke minst pga sønnen.

Jeg gjentar det jeg sa litt tidligere i tråden; blir glad av dere som åpner dørene for andre barn som trenger det uten å styre slik som jeg gjør nå. Ikke lett å være alene med barn, med få venner og familie rundt seg. Heia dere! 

Anonymkode: a07f0...dad

Jeg syns det høres ut som du gjorde et riktig valg. Jeg svarte deg tidligere at jeg ville sagt nei. Når det er sagt er jeg ikke i mot å være raus. Hjelpe andre. Men man må forstå hele situasjonen og noen ganger også ta hensyn til seg selv og sin egen familie. Det jeg er motstander av er at noen skal ha og skal ha, men gir ingenting tilbake. Det klarer jeg ikke. Ser ikke på meg selv som dårlig mnsk av den grunn. Man kan ikke hjelpe alle andre og selv drukne.  Det er lov å bruke hode. Jeg syns det høres for lenge ut å reise vekk 11 dager fra barnet sitt uten at det har noen kontakt med Familie. Da tenker jeg at evt. telefonkontakt ikke er nok. 

Anonymkode: a45c5...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 22.44, Anonym bruker skrev:

Hun er i sin fulle rett til å si nei.

Men nei, hun har ingenting med årsaken, og kan ikke bestemme hvilke grunner som er gode nok i hennes øyne for å reise bort en uke. 

 

Anonymkode: 5f148...6c9

Jo, det kan hun. Det er som å låne bort penger. Jeg kan låne penger til en venn om det er oppstått en krise og husleien ikke kan betales. Jeg gidder ikke låne vekk penger om han vil på fest og vil kjøpe øl.

Anonymkode: 60b57...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg selvsagt sagt ja til. Jeg er også alene, og det hender jeg spør foreldrene til venner i klassen om han kan sove der, men aldri mer enn en natt eller en halg, og hun hvis ikke besteforeldrene eller tanten kan, så det er veldig sjelden.

Men så sier jeg også ja når andre spør meg om det samme - syns egentlig ikke det er noe særlig stress,

Men om det var jeg som spurte deg denne gangen, og du hadde svart nei, hadde jeg faktisk satt pris på det også. Den typen ærlighet er veldig ok, syns jeg.
For da hadde jeg visst at du er en som sier ifra når du ikke orker/vil ting. Og da vet man at de gangene du svarer JA er det fordi du faktisk syns det er ok (og at du ikke svarer ja, men egentlig ikke vil, og er sur og irritert over det).

 

 

Anonymkode: 3b8c9...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt venner av barnet boende her i langhelg f.eks, og hadde sagt ja til en uke også om det gjaldt en av vennene. De er en stor klasse, med overvekt av gutter, og det er ikke alle jeg ville hatt boende her en uke. Du sier selv at det er et barn som ikke er så mye sammen med ditt barn, så jeg ville ikke tatt noen avgjørelse uten å spurt barnet mitt. 

Jeg har også fosterbarn boende, som naturligvis har sin bagasje med seg. En 4-5 av gutta i klassen hadde vært totalt uaktuell å hatt her i 1 uke av hensyn til både eget barn, fosterbarn- og meg selv!

Er alene med barna, men ser ikke på det som noen grunn da til å skulle si nei;) Normalt fungerende 10 åringer klarer seg mye selv:))

Anonymkode: 0a675...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...