Gå til innhold

Synes du det er greit at 11-åring passer et barn på 3?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også en 3-åring og en 11-åring og det hadde jeg ikke turt! Nå er eldste gutt og ganske umoden da.

Anonymkode: 7366c...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på ungene. Her har minste passet barnebarnet flere ganger fra hun var bitte liten. Hun er større hønemor enn meg. Hun sier selv hun hater barn, men tantebarnet og ett søskenbarn passer han gladelig. De større ungene er jeg mer skeptisk til, de glemer fort seg selv. Så unger er forskjellige. Både den som passerr og den ungen de skal passe. Her er minsta og barnebarnet rimelig like, to små propeller begge to. Tilsammen er de faktisk ganske rolige, men hver for seg er det noe helt annet.

Anonymkode: 5817c...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 11 åring kan fint passe sin fetter på 3 år. Men hun er veldig ansvarsfull og trives med små barn. Han er stille og rolig og hører etter når hun gir han beskjeder. Derfor hadde det gått fint. 

Anonymkode: 918c2...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det kommer jo litt ann på personlighetene på ungene, og vil såklart at de kjenner hverandre godt, det er det eneste 

Anonymkode: 4ae99...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på da 11 passet lillebror på 3 mange ganger, og det hadde jeg ingen problemer med.

Eldstegutt (som nå er 14) har alltid vært moden og ansvarsfull for alderen, og lillebror har alltid vært veldig rolig og enkel å ha med å gjøre. Mellombror på 11 hadde derimot ikke fått det samme ansvaret da han er en annen type enn eldste. 

Det kommer med andre ord på hva slags personlighet de har, og hvor ansvarsbevisste de er. Du kjenner barna dine best! Noen vil rope nei her, mens andre syns det er greit.

Da min daværende 11-åring passet bror var jeg gjerne 5-10 minutter unna, og vi hadde tlf og FaceTime, og naboer nært på. Han kunne gjerne passe litt på kvelden, og også på dagtid. Han syntes det var kjekt å passe på kveldene da, og ville da også ha ansvaret med å legge han til lillebrors store glede. Da leste de bok og kosa seg en halvtimes tid, og han sendte mld når bror var lagt. Jeg var da hjemme rundt 21:15.

Tipp topp at barn og unge lærer å ta ansvar! De vokser fort!

 

Anonymkode: 6f84c...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg, så lenge 11-åringen er ansvarsbesvisst og de kjenner hverandre godt, slik at 11-åringen vet hva 3-åringen ev. kan finne på og hva som må passes på.

Jeg har en bror som er 9 år eldre enn datteren min, og han har passet henne siden hun var baby. Bare kortere trilleturer i starten da.

Anonymkode: adccf...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det med min 11 åring. Selv om hun er fornuftig, så er hun veldig vimsete og kunne glemt å følge godt nok med.

Anonymkode: da64a...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 11åring og en treåring. Han på 11 er ansvarlig og omsorgsfull. Men treåringen er trassig og ikke lett å ha med å gjøre. Så for han på 11 sin skyld ville jeg sakte nei.

Anonymkode: 67d26...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...