Gå til innhold

Svigers vil komme hit i høstferien, da er barnet noen dager gammelt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde med glede tatt i mot både svigers og min mor rett etter fødselen. De hadde ikke forlangt noen ting, de hadde laget middag, tatt med søsken ut og de hadde gjort alt de hadde klart for at jeg og babyen skulle hatt det best mulig. Nå bor mine ikke så langt unna, men når nr tre kom gikk mamma og svigermor skift for å stille opp og hjelpe til. 

Det kommer vel ann på hva man forventer eller hva slags forhold man har. Jeg "dritter" i om de vasker mine møkkete truser, de er jo damer selv og har født flere barn selv.

Anonymkode: 55315...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er besteforeldrenes glede så innmari viktig i disse sakene? Hvorfor kan ikke besteforeldrene gå ut av sin egoistiske boble der de absolutt skal ha sine "hilse på og dulle-behov fra aller første stund" dekket? Hvorfor klarer de ikke å bare si at de blir på hotell en natt eller to, og håper å få hilse på noen timer de dagene. 

Skjønner de er spente, men ungen forsvinner jo ikke. Men det gjør disse aller første dagene som faktisk burde få lov å være mor-far-barn rid dersom man føler for det. Å gi barna dine skyldfølelse for at man ikke orker å være sosial og vertinne rett etter en fødsel er ikke greit. 

Anonymkode: 903ce...feb

Så enig 🙌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min søster på besøk 3 uker etter jeg kom hjem fra sykehus. Beste gaven jeg noen gang har fått. Jeg gjorde faktisk ingenting bortsett fra amme, sove og slappe av. Hun holdt huset ryddig, lagde mat, skiftet bleier, tok seg av eldstemann, bysset om natta når jeg ba om det.

Med mindre jeg hadde svigermor fra helvete ville jeg absolutt bedt dem hjem, sett hun i gir, svigerfar går trilletur og du kan ta en halvtimes dusj! Det kommer ikke igjen med det første.

Anonymkode: f3253...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde min søster på besøk 3 uker etter jeg kom hjem fra sykehus. Beste gaven jeg noen gang har fått. Jeg gjorde faktisk ingenting bortsett fra amme, sove og slappe av. Hun holdt huset ryddig, lagde mat, skiftet bleier, tok seg av eldstemann, bysset om natta når jeg ba om det.

Med mindre jeg hadde svigermor fra helvete ville jeg absolutt bedt dem hjem, sett hun i gir, svigerfar går trilletur og du kan ta en halvtimes dusj! Det kommer ikke igjen med det første.

Anonymkode: f3253...32c

Det der har man jo en mann til? 

Jeg hadde tatt en telefon til svigermor. Vært helt klar og høflig og sagt at det er hyggelig at de har lyst å komme, men de første ukene orker du ikke å ha overnattingsbesøk og at du håper at de skjønner det og ikke tar det ille opp. Det kan da ikke bli styr av det hvis de er alminnelig oppegående folk, noe det virker som siden du liker dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hadde du sagt det samme til dine foreldrene ???

Anonymkode: 6f9cf...5ef

Eh JAA! Og om jeg først ville hatt noen her ville jeg heller hatt de. Men jeg vil ikke ha overnattingsbesøk.. Er jo noe med å få kose og bli kjent med babyen selv. Når jeg står opp om morgenen vil jeg kunne være litt i den magiske boblen, ikke tenke på hår/klær etc. Vet jeg ikke MÅ det, men føler det uansett slik... Jeg vil det skal være ledig på badet, at vi kan kjøpe oss sushi og ikke tenke på noe, bare kose oss som familie. Selv om de hjelper oss, blir det ikke det samme.

Anonymkode: 4dd86...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marge Simpson
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er besteforeldrenes glede så innmari viktig i disse sakene? Hvorfor kan ikke besteforeldrene gå ut av sin egoistiske boble der de absolutt skal ha sine "hilse på og dulle-behov fra aller første stund" dekket? Hvorfor klarer de ikke å bare si at de blir på hotell en natt eller to, og håper å få hilse på noen timer de dagene. 

Skjønner de er spente, men ungen forsvinner jo ikke. Men det gjør disse aller første dagene som faktisk burde få lov å være mor-far-barn rid dersom man føler for det. Å gi barna dine skyldfølelse for at man ikke orker å være sosial og vertinne rett etter en fødsel er ikke greit. 

Anonymkode: 903ce...feb

Enig!

Man vet heller aldri hva slags form man er i eller om man får en frisk unge... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...