Gå til innhold

Bør jeg ta det opp med bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta er nettopp begynt på storbarnsbase. Hun blir 3 år snart. Hun har vært bleiefri siden hun var 2 år og 3 mnd. I bhg i dag hadde en av de ansatte sagt at hun var så flink å gå på do alene.

Jeg tenker at en 3-åring bør ha hjelp til å tørke seg nedentil ved toalettbesøk . I kveld ser jeg at hun er illrød nedentil og i baken. Tenker dette kan knyttes til at hun "styrer alt selv" med dogåingen i bhg. Kan jeg ta det opp med bhg? Hvordan si det på en grei måte? Hun har aldri vært så rød nedentil de dagene hun er hjemme eller de 5 ukene hun har hatt ferie i sommer.

Anonymkode: c53e1...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette kan og bør du ta opp med barnehagen. Forklar at jenta deres har utslett nedentil og om de kan være nøye med å følge opp dobesøk så slipper det å bli verre. Det går helt fint å si fra om :)

Men så må jeg også si at vi ofte skryter av barna (og også til foresatte) om at de er flinke til å gå på do selv. Det betyr ikke at vi ikke hjelper dem med tørkingen, iallefall når de er så små. Vi har stadig barn som skal begynne på skole som aldri har tørket selv, og som trenger hjelp til nummer to. Vi må jo selvsagt hjelpe, mot at de prøver på egenhånd først og så dobbelsjekker vi etterpå. 

Prat med barnehagen :)

Anonymkode: 20a16...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

en så må jeg også si at vi ofte skryter av barna (og også til foresatte) om at de er flinke til å gå på do selv. Det betyr ikke at vi ikke hjelper dem med tørkingen, iallefall når de er så små. Vi har stadig barn som skal begynne på skole som aldri har tørket selv, og som trenger hjelp til nummer to. Vi må jo selvsagt hjelpe, mot at de prøver på egenhånd først og så dobbelsjekker vi etterpå. 

Dette tenkte jeg og, jobber og i barnehage. Men snakk med de ansatte hi

Anonymkode: 243c5...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 😊 Skal ta det opp med barnehagen. Vi har selv sett at det ikke går an å la henne tørke seg selv,for det gjøres ikke nøye. HI

Anonymkode: c53e1...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 😊 Skal ta det opp med barnehagen. Vi har selv sett at det ikke går an å la henne tørke seg selv,for det gjøres ikke nøye. HI

Anonymkode: c53e1...d89

Det er nok også barnehagen og de ansatte klar over, derfor jeg skrev at vi selv hjelper førskolebarn og dobbelsjekker. Noen er selvsagt flinkere enn andre og trenger ikke hjelp, men det ser vi an :)

Anonymkode: 20a16...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok også barnehagen og de ansatte klar over, derfor jeg skrev at vi selv hjelper førskolebarn og dobbelsjekker. Noen er selvsagt flinkere enn andre og trenger ikke hjelp, men det ser vi an :)

Anonymkode: 20a16...5d0

Tok det opp og det viser seg at hun går på do uten at de ansatte registrerer det, hun sier ikke fra til de voksne før hun går på do. HI

Anonymkode: c53e1...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok det opp og det viser seg at hun går på do uten at de ansatte registrerer det, hun sier ikke fra til de voksne før hun går på do. HI

Anonymkode: c53e1...d89

Ok. Det er bare skremmende. 

Selv om hun ikke sier fra bør de registrere det noen av gangene i det minste. Hva sa de om utslettet? Hva skulle de gjøre videre for å unngå det? 

Anonymkode: 20a16...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Det er bare skremmende. 

Selv om hun ikke sier fra bør de registrere det noen av gangene i det minste. Hva sa de om utslettet? Hva skulle de gjøre videre for å unngå det? 

Anonymkode: 20a16...5d0

Sånn er det når det er altfor lite personal i barnehagene

Anonymkode: 243c5...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det når det er altfor lite personal i barnehagene

Anonymkode: 243c5...a2e

Vi er også underbemannet i barnehagen jeg jobber i, men vi har kontroll på hvorvidt treåringene forsvinner for å gå på do eller andre ting.Det er også krav om hvor mange ansatte det skal være på jobb til en hver tid i forhold til antall barn. 

Anonymkode: 20a16...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er også krav om hvor mange ansatte det skal være på jobb til en hver tid i forhold til antall barn. 

Nei, det er det ikke

Anonymkode: 243c5...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke

Anonymkode: 243c5...a2e

To av tre barnehager er fornøyde med voksentettheten i barnehagen, og de aller fleste praktiserer en voksen på tre små barn (0-3 år) og en voksen pr sjette barn (3-6 år) så kommer kravet om antall pedagoger i barnehagen ift antall barn, her er det mange som har problemer.

Anonymkode: 20a16...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

To av tre barnehager er fornøyde med voksentettheten i barnehagen, og de aller fleste praktiserer en voksen på tre små barn (0-3 år) og en voksen pr sjette barn (3-6 år) så kommer kravet om antall pedagoger i barnehagen ift antall barn, her er det mange som har problemer.

Anonymkode: 20a16...5d0

Men det er fremdeles ingen krav til voksentetthet.
Hvor står det to av tre barnehager er fornøyd med voksentettheten og at de aller fleste praktiserer en voksen på tre små barn (0-3 år) og en voksen pr sjette barn (3-6 år) ?

Anonymkode: 243c5...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Det er bare skremmende. 

Selv om hun ikke sier fra bør de registrere det noen av gangene i det minste. Hva sa de om utslettet? Hva skulle de gjøre videre for å unngå det? 

Anonymkode: 20a16...5d0

Snakket med ped.leder og hun sa "hun sniker seg på do midt i lek og ikke alltid vi får det med oss". Hun sa ingenting om hvordan de skulle følge det opp. Datteren min har kun vært 4 dager på den nye avdeling  (nettopp gått over til naboavdelingen som er storbarnsbase). I går kveld skrek hun pga det klødde eller gjorde vondt nedentil pga utslettet. HI

Anonymkode: c53e1...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...