Gå til innhold

Dere med 4 barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan dere fortelle meg om hverdagen deres? Er den overkommelig?

Kostnader?

Hvilken bil?

Alder på barna?

Får du noen gang noe pusterom?

Takk til dere som orker <3 <3

Anonymkode: f7201...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 4 barn😊 Alder: 11,9,7 og 1 år. Så ganske stor aødersforskjell på nr 3 og 4... Hverdagene går veldig fint. Er overkommelig og mere til😊 Vi storkoser oss! Husarbeid kommer i siste rekke, så man må tåle at huset ikke er plettfritt...og jeg får heller ikke tid til å trene noe særlig sånn som før nr 4 kom...det er det jeg kjenner mest på, at jeg har måttet kutte ned på det. Vi har en volkswagen touran, har takboks som vi har på når vi skal på ferie, for blir ikke mye plass i bagasjerommet når det ene setet bak er oppe.. Tilværelsen med 4 barn er ikke så veldig mye mer hektisk enn med 3, synest jeg da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16, 13, 10 og 8 år gamle.

Jeg synes tiden i barnehagen var mindre stressende enn tiden med skolebarn, da henter du jo i barnehagen og kan være hjemme hele ettermiddagen, legge ungene tidlig og ha litt pusterom om kvelden.

Hvor travle dagene blir med skolebarn avhenger veldig av hva de driver med. Når flere driver lagidrett og trener 3-4 ganger i uken, skal følges opp med cuper, kamper, dugnader osv krever det veldig mye mer enn om de går på turning en gang i uka. Jeg har da litt av begge deler ;)

Rutiner er viktig, jeg har en stor whiteboardtavle på kjøkkenet som fylles ut hver søndag. Den er laget som en familiekalender så jeg fyller inn treninger, bursdager, tannlegetimer, foreldremøter osv pluss hva vi skal ha til middag hver dag. Handler inn maten hver mandag kveld.

Døgnet fylles fort opp og det er lite tid til å drive dank, det skjer noe hver eneste dag og ofte flere ting samtidig så logistikken kan være en utfordring. Det er enorme mengder klesvask og matbudsjettet er helt horribelt.

Vi kjører en ford s-max

Men det er jo moro, det er liv og røre, veldig sosialt, aldri kjedelig :)

 

Anonymkode: ef3bd...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire jenter på 17,11,7 og snart 2. 

Jeg er hjemme(sykemeldt og utredning for div) , han jobber + at han driver enmannsforetak. 

Vi har en 7 seter, men ytterst sjeldent at hun på 17 er med i bil, hun kjører moped stort sett . 

Minste starter i BHG i oktober ,så foreløpig lite pusterom😅

det går veldig greit, men til tider mye mammamammamammamamma!!!

dagene går i ett med å sende på skole ,underholde minste, på tur med hund, handle,rydde,lage mat , lekser og aktiviteter .

jeg kjeder meg fort og liker at det er liv og røre. Vi har veldig greie unger, hjelpsomme og enkle å med å gjøre. De krangler litt seg i mellom . 

Det er veldig ofte mange på besøk her, mye lyd ,lek og latter😅👍

jeg ordner klart mye kvelden føre og setter meg sjelden ned for kvelden før 21.30. 

Mye klesvask, logistikk og støvsuging! 

Store mengder mat, ukeshandler. 

Vår og juletider er vanvittig hektisk med dugnader,avslutninger osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skinnfilla skrev:

Vi har fire jenter på 17,11,7 og snart 2. 

Jeg er hjemme(sykemeldt og utredning for div) , han jobber + at han driver enmannsforetak. 

Vi har en 7 seter, men ytterst sjeldent at hun på 17 er med i bil, hun kjører moped stort sett . 

Minste starter i BHG i oktober ,så foreløpig lite pusterom😅

det går veldig greit, men til tider mye mammamammamammamamma!!!

dagene går i ett med å sende på skole ,underholde minste, på tur med hund, handle,rydde,lage mat , lekser og aktiviteter .

jeg kjeder meg fort og liker at det er liv og røre. Vi har veldig greie unger, hjelpsomme og enkle å med å gjøre. De krangler litt seg i mellom . 

Det er veldig ofte mange på besøk her, mye lyd ,lek og latter😅👍

jeg ordner klart mye kvelden føre og setter meg sjelden ned for kvelden før 21.30. 

Mye klesvask, logistikk og støvsuging! 

Store mengder mat, ukeshandler. 

Vår og juletider er vanvittig hektisk med dugnader,avslutninger osv

 

Sykmeldt men datteren har ikke barnehage? Du greier å ta vare på barnet hjemme men ikke jobbe? 

Anonymkode: 9a736...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykmeldt men datteren har ikke barnehage? Du greier å ta vare på barnet hjemme men ikke jobbe? 

Anonymkode: 9a736...744

Var DET det du satt igjen med etter å ha lest? Godt man er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Var DET det du satt igjen med etter å ha lest? Godt man er forskjellige. 

Det var det jeg og satt igjen med

Anonymkode: 4ef43...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg og satt igjen med

Anonymkode: 4ef43...afe

Man får ikke automatisk barnehageplass av å bli sykemeldt, og da må man klare seg som best man kan.

Anonymkode: 8c7bb...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sykmeldt men datteren har ikke barnehage? Du greier å ta vare på barnet hjemme men ikke jobbe? 

Anonymkode: 9a736...744

Det går fint, problemet mitt er å stå og gå i 8 timer ,uten å få sitte/strekke ut kroppen. 

Synd du er så sneversynt, det gjør min og andres situasjon så mye verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 barn med 8 års mellomrom fra minst til eldst. Kjører Volvo XC90 med skiboks. Det er kostbart,men vi klarer oss godt. Det er slitsomt,men mye glede! Har ofte huset fullt av unger,og de 3 største har 2-3 aktiviteter hver. Alt klargjøres søndager til uken som kommer. Man må ha gode rutiner,ha kontroll på alle avtaler (alltid et møte man må på),og innstille seg på lite egentid. Det blir mye klesvask,større middager,flere bursdager og gå i,flere aktiviteter og følge opp,flere lekser,flere og dele oppmerksomheten til. Overgangen var størst fra 3 til 4 hos oss,men det var fordi nr 4 var kolikkbarn og tok krefter fra både mor og far i 6 mnd! Ville aldri vært foruten sistemann,men vi ser frem til de blir enda mer selvstendige! ;)

Anonymkode: b582e...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke automatisk barnehageplass av å bli sykemeldt, og da må man klare seg som best man kan.

Anonymkode: 8c7bb...f41

Så hva var planen hvis hun ikke ble sykmeldt egentlig? Handy med en sykmelding da. Og særlig når hun skriver at det går i ett uten hvile. 

Anonymkode: 9a736...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...