Gå til innhold

Hva er normalen?? Hvilken og hvor mange par sko/støvler kjøper dere til barna gjennom vinteren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått barnehage barn,og skal kjøpe nye høst/vintersko og lurer på om det er nok med ett par vintersko og 1 par støvler? Eller burde jeg kjøpe 2 sett av hver,så vi har et hjemme og et i barnehagen? Hva er normalen? 

Anonymkode: 8d91c...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyppigheten av innkjøp har endret seg noe med alderen her, men i snitt har min vokst så fort at de må to forskjellige str i løped av vinteren. 
Har oftest hatt to par vintersko i starten av sessongen (når et par er vått og ikke rekker å tørke til neste dag, eller er glemt å sette til tørk feks), og mot slutten har vi måttet gå opp en str men i tilegg til goretex/vintersko så handles også inn et par Dock Boot. Dock Boot kan nemlig brukes ned til et par minusgrader, så er kjekke å ha i overgangen når det er mye slaps men gummistøvler blir for kaldt... 

Det er jo ofte slike 3 for 2 tilbud osv i skobutikkene før bhg start jeg råder deg til å benytte deg av :)

Anonymkode: 0f222...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på behov da.. Nå til høsten har vi 2 par støvler og 1 par goretex joggesko/overgangssko. 1 støvlepar skal stå i bhg fast, og så sender vi han i bhg med goretexsko de dagene det er opplett. Vi bor på vestlandet, og opplett på morgenen (og værmelding som sier flott vær) betyr ikke at det ikke kommer til å regne (MYE) i løpet av dagen. Så i bhg sier de også at regntøy inkl støvler ALLTID skal være der, uansett :P 
 

Til vinteren skal vi kun ha dock boots i tillegg til vanlige støvler. Vanlige vintersko er ikke noen vits her, det regner omtrent hver dag, og det er vått og gjørmete utenfor bhg, så alt blir bare gjennomvått og veldig skittent.. :)

Anonymkode: 8fe5b...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vinteren pleier jeg å ha et par dock boots  eller sherrox og et par vanlige vintersko,  gidder ikke ha to av alt  . Har to par gummistøvler,  1 par står fast i barnehagen.

Anonymkode: eb259...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å ha bare et par dyre vintersko, type Viking gore-tex e.l også har vi hatt både cherrox og støvler i tillegg. Vi har ofte hatt noen støvler ekstra da, type 79 kr på europris. 

Akkurat nå har vi et par gore-tex joggesko, et par tynne og luftige joggesko (mesh?), et par skikkelige støvler og et par billige euroskostøvler. Har tenkt å fylle på med gore-tex vintersko og cherrox.

Anonymkode: 58352...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har bare ett par vintersko (men legger litt ekstra penger og kvalitet i dem), hun trenger ikke to par siden hun har de på seg til/fra brhg uansett.

Anonymkode: d7521...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun ett par av det meste, fordi det blir for dyrt med to par. I tillegg går han opp en størrelse i løpet av barnehageåret. Har Ecco-sandaler, joggesko med Sympatex, vintersko med Gore-Tex og støvler. Det eneste vi har to par av er tøfler. Vi bruker ca. 2 500 kr to ganger i året på sko. 💸

Anonymkode: 0444b...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke to av noen av de store tingene. Ikke vintersko, dresser, jakker eller noe. Mindre ting som votter og lurer kan du også klare deg med en av, men det er praktisk med flere. 

Skotørker er en bedre investering, da kan skoene tørkes i den hvis de har blitt våte. I den kan du også tørke votter hvis det er behov. 

Anonymkode: e4129...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke to av noen av de store tingene. Ikke vintersko, dresser, jakker eller noe. Mindre ting som votter og lurer kan du også klare deg med en av, men det er praktisk med flere. 

Skotørker er en bedre investering, da kan skoene tørkes i den hvis de har blitt våte. I den kan du også tørke votter hvis det er behov. 

Anonymkode: e4129...0e0

Takk,det var et kjærkomment tips! Skotørker:bolledeig: hvorfor har jeg ikke te kr på det? Jeg trodde alle kjøpte sko i dyre dommer,og hadde flere par siden noen kunne bli våte.. 

Anonymkode: 8d91c...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

. Mindre ting som votter og lurer kan du også klare deg med en av, men det er praktisk med flere. 

Det er skrekkelig irriterende med unger i barnehagen som bare har 1 lue og et par votter. Man bør alltid ekstra av det

Anonymkode: 1a1b3...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk,det var et kjærkomment tips! Skotørker:bolledeig: hvorfor har jeg ikke te kr på det? Jeg trodde alle kjøpte sko i dyre dommer,og hadde flere par siden noen kunne bli våte.. 

Anonymkode: 8d91c...287

Ville bare si at du ikke må tørke gore tex sko i skotørker (eller annen kunstig varme, som tørketrommel).. :P de skal jo i teorien ikke bli våte og ha behov for det heller da.. Men det kan skje, vanntett er ikke alltid vanntett. :)

Anonymkode: 8fe5b...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...