Gå til innhold

Når vil testen bli positiv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske ny på dette, så håper noen kan gi meg et svar :) Er det sånn at man kan teste for positiv test to uker etter sex, selv om mensen er om en uke? Eller må man vente til ikm for å få en positiv test? Har alltid hørt fra jeg var yngre at man kunne teste seg to uker etter ubeskyttet sex, men usikker på om det stemmer helt?

Takk for svar! <3

Anonymkode: aa181...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer hvor tidlig man kan teste positivt. Noen få ganger så tidlig som 7 dager etter eggløsning. Mest vanlig er det mellom 10 og 14 dager etter eggløsning. For noen tar det lenger tid før man får positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LusiLyn skrev:

Det varierer hvor tidlig man kan teste positivt. Noen få ganger så tidlig som 7 dager etter eggløsning. Mest vanlig er det mellom 10 og 14 dager etter eggløsning. For noen tar det lenger tid før man får positiv test. 

Men om jeg ikke vet eksakt når el var? Så man kan ikke teste 14 dager etter samleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AW94 skrev:

Men om jeg ikke vet eksakt når el var? Så man kan ikke teste 14 dager etter samleie?

Nå vet jeg ikke om jeg skjønner helt spørsmålet. :) Du kan teste når du vil, men det varierer hvor tidlig testen viser positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er ganske ny på dette, så håper noen kan gi meg et svar :) Er det sånn at man kan teste for positiv test to uker etter sex, selv om mensen er om en uke? Eller må man vente til ikm for å få en positiv test? Har alltid hørt fra jeg var yngre at man kunne teste seg to uker etter ubeskyttet sex, men usikker på om det stemmer helt?

Takk for svar! <3

Anonymkode: aa181...454

Vel det kommer an på om tid du hadde eggløsning, ikke helt tid du hadde sex. for sædcellene kan leve i flere dager, mens egget beveger seg i 24 t før løpet er kjørt. Så dersom du ikke hadde eggløsning dagen etter du hadde sex, men kanskje opp mot en uke senere og det var noen levende sædceller der rundt egget for å befrukte det så kan det være du ikke får noen positiv test før ikm. Men alt kan gå, noen sykluser endrer kroppen seg osv. Så det er absolutt mulig å få positiv test nå. Jeg anbefaler dog at du venter til inn da det er bortkastet med penger dersom du skulle få mensen og du har brukt mange penger på tester som bare viser negativt. Lykke til 😄

Anonymkode: e7da4...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...