Gå til innhold

Har han egentlig lov å være sur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser faktisk ikke at det hadde stilt seg annerledes om dere hadde hatt felles barn. Dere har barn selv om du ikke har født dem. Dere er en familie. Du har valgt mannen og barna. Behovet for egen tid blir ikke mindre av at barna hadde kommet fra din livmor.

Jeg synes det er helt greit å avtale å gjøre ting hver for seg på en ferie, men det er i min verden noe man planlegger sammen. Man bakker ikke bare ut fra en aktivitet fordi det er kjedelig. Da spør man i det minste partneren sin om han eller hun synes det er greit å ta det alene.

Anonymkode: 4f55c...abb

Der må jeg si meg uenig, det ER faktisk en forskjell. Fordi jeg er ikke mammaen deres. Jeg er kona til pappaen. Og det er han som er forelderen i denne gjengen, selv om vi er en (moderne) familie. Og jeg mener at disse ukene er det prioritert at de fire skal kose seg ekstra mye sammen, og så har vi det i tillegg koselig alle sammen største delen av dagen. Har en følelse på at det hadde ikke blitt så oppstyr hvis en stefar ikke ønsket å delta på alt :)

HI

Anonymkode: a24c6...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han ble vel sur fordi han måtte trå til og hjelpe til. Hadde du blitt med, hadde mye falt på deg kanskje, og han fikk gått alene. Han skulle vel ønske at han kunne legge seg på stranda. Du gjorde det riktige. Han må skjerpe seg 

Anonymkode: 6e3f1...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der må jeg si meg uenig, det ER faktisk en forskjell. Fordi jeg er ikke mammaen deres. Jeg er kona til pappaen. Og det er han som er forelderen i denne gjengen, selv om vi er en (moderne) familie. Og jeg mener at disse ukene er det prioritert at de fire skal kose seg ekstra mye sammen, og så har vi det i tillegg koselig alle sammen største delen av dagen. Har en følelse på at det hadde ikke blitt så oppstyr hvis en stefar ikke ønsket å delta på alt :)

HI

Anonymkode: a24c6...2cf

Ble det oppstyr da? 

Vi kommer nok bare fra miljøer med ulik oppfatning av hva det vil si å bære en familie. Det er helt uproblematisk så lenge alle i familien har samme forventninger.

Anonymkode: 4f55c...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men shopping!? Jeg hadde blitt sur! Jeg ville gladelig brukt tid med ungene mine, men shopping!? Med 3 unger!? Jeg klarer ikke en time på butikk med meg selv engang, og skulle jeg hatt med tre unger hadde jeg omkommet.. Og det var vel det han kjente på.. Ikke kunne han avlyse shopping heller, siden det var det du hadde lovet de.. 

Anonymkode: 9e628...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke kunne han avlyse shopping heller, siden det var det du hadde lovet de.. 

Hvor ser du at hi har lovet de shopping?

Anonymkode: d399c...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men shopping!? Jeg hadde blitt sur! Jeg ville gladelig brukt tid med ungene mine, men shopping!? Med 3 unger!? Jeg klarer ikke en time på butikk med meg selv engang, og skulle jeg hatt med tre unger hadde jeg omkommet.. Og det var vel det han kjente på.. Ikke kunne han avlyse shopping heller, siden det var det du hadde lovet de.

Anonymkode: 9e628...f78

Hvorfor tror du det var hi som hadde lovet dem shopping? Hun skrev:

"Vi er på ferie; jeg, mannen og hans 3 barn. De hadde så lyst å shoppe i dag og pappaen sa ja." Pappa hadde lovet dem shopping, ikke hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke kunne han avlyse shopping heller, siden det var det du hadde lovet de.. 

Anonymkode: 9e628...f78

Hvordan fikk du til at det var mitt forslag? Barna spurte, pappaen sa ja. Ikke jeg :) 

HI

Anonymkode: a24c6...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingen grunn til å bli sur på deg.

Om noe, tror jeg at jeg ville blitt irritert om han bestemte seg for å bruke dagen på shopping, uten å høre med meg først, og forvente at jeg skulle være med uten å spørre meg.

Anonymkode: fe9c9...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Tja, han avklarte ikke med HI før han lovet barna shopping, så ser ikke hvorfor han skal ta for gitt at hun må avklare med ham før hun takker nei til å være med. 

 Vi foretrekker stort sett å snakke sammen før vi lover barna noe som helst, men har jeg lovet noe på egen hånd, står mannen fritt til å velge noe annet.  Og vi har bare felles barn. Hadde barna vært bare mine, hadde jeg vært enda mer ydmyk med tanke på å  bestemme hva mannen skulle bruke tiden sin på.

Høres egentlig ut som mannen til HI har godt av litt trening i å ta ansvaret for barna selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

 Tja, han avklarte ikke med HI før han lovet barna shopping, så ser ikke hvorfor han skal ta for gitt at hun må avklare med ham før hun takker nei til å være med. 

 Vi foretrekker stort sett å snakke sammen før vi lover barna noe som helst, men har jeg lovet noe på egen hånd, står mannen fritt til å velge noe annet.  Og vi har bare felles barn. Hadde barna vært bare mine, hadde jeg vært enda mer ydmyk med tanke på å  bestemme hva mannen skulle bruke tiden sin på.

Høres egentlig ut som mannen til HI har godt av litt trening i å ta ansvaret for barna selv.

Signerer. Er egentlig overrasket over hvor store krav mange stiller til stemødrene - de skal SPØRRE OM LOV om å ikke være med på noe far og barn har bestemt? Har ikke man lenger bestemmelsesrett over seg selv når man blir stemor? Her har barna stefar og ikke noe far - likevel FORVENTER jeg ikke at han skal ta dem med på ting som jeg har bestemt. Jeg kan gjerne spørre om han ønsker det (noe han i de fleste tilfeller gjør), men ikke kreve, forvente og bli sur hvis han sier nei.

Anonymkode: b342d...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...