Gå til innhold

Hva skal din datter ha på seg første skoledag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marineblått skjørt og blå-hvit stripet genser. Blå sløyfer i musefletter. Jeg hadde det første skole dag og det var på 70 tallet. Det er klassisk og ser pent ut på bildet selv gjennom ti årene som har gått, så jeg har kjøpt noe tilsvarende for min jente.

Anonymkode: 4de70...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting skal være tidløst tenker ikke jeg på altså, jeg synes det er mye morsommere at det de har på seg gjenspeiler tiden de lever i hva de liker selv. Det er jo det som gjør det morsomt å se på skolebilder av seg selv oppgjennom, Ball-genser, selvlysende øredobber i plast, tuppert pannelugg osv osv.

Hadde førsteklassing i fjor og hun valgte selvfølgelig klær til første skoledag selv, hun hadde en kjole og en cardigan kjøpt på HM, rosa selvfølgelig.

 

Anonymkode: 050de...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Marineblått skjørt og blå-hvit stripet genser. Blå sløyfer i musefletter. Jeg hadde det første skole dag og det var på 70 tallet. Det er klassisk og ser pent ut på bildet selv gjennom ti årene som har gått, så jeg har kjøpt noe tilsvarende for min jente.

Anonymkode: 4de70...a40

Hvor kjøpte du det?

Anonymkode: b6679...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fletter med sløyfer, skjørt og knestrømper. Og sko som matcher. Stakkars barn. Synes jeg. Ser jo helt latterlig ut.
Hva med olabukse, hettegenser og hestehale, med noen kule skatesko. Gjerne alt i rosa altså, men ikke sånne klær som besteforeldregenerasjonen hadde på da de begynte på skolen.
Her er det heldigvis så kaldt at turbukse, goretexsko og dunjakke er mer egnet. Selvsagt rent og pent. Kanskje til og med nytt ;-) 

 

Anonymkode: 43fb0...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har valgt to kjoler.  En sommerkjole og en litt lunere. Vil tro det blir den varmeste, med ull under 😂

Og så strømpebukse pga været, vanntette joggesko og noe i håret, enten flette eller hårbånd eller begge, hun får velge når dagen kommer. 

 

Hjelpe meg så gjennomtenkte folk er. Tidløs? Jeg hadde på meg matchende minikjole og sykkelshorts med fruktmønster da jeg begynte på skolen. Og hårklemmer med kjeramikkfrukt på.  Jeg elsker det bildet av 7år gamle meg som stråler med manglende fortenner. 😊

Anonymkode: 40223...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fletter med sløyfer, skjørt og knestrømper. Og sko som matcher. Stakkars barn. Synes jeg. Ser jo helt latterlig ut.
Hva med olabukse, hettegenser og hestehale, med noen kule skatesko. Gjerne alt i rosa altså, men ikke sånne klær som besteforeldregenerasjonen hadde på da de begynte på skolen.
Her er det heldigvis så kaldt at turbukse, goretexsko og dunjakke er mer egnet. Selvsagt rent og pent. Kanskje til og med nytt ;-) 

 

Anonymkode: 43fb0...e0c

Jeg tipper det var en spøk;-) jeg HÅPER Iallefall det!

Anonymkode: 51a87...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa -og hvitstripete kjole og hvit cardigan med flettemønster. Rosa gummibirkenstokk eller joggesko på beina, de hun har brukt i sommer. 

Anonymkode: 9f87c...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dytt

Anonymkode: b6679...771

Hahaha 😂  er dette virkelig en tråd det er nødvendig å dytte  😅 

Anonymkode: c6aee...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper det var en spøk;-) jeg HÅPER Iallefall det!

Anonymkode: 51a87...740

Ja, det var spøk. Han eier ikke en eneste kjole, noe jeg har merket meg gjelder kompisene også :nigo:Skal han ha noe uten grønske på må jeg på shopping i morgen.

Hilsen hun med den rødrutete kjolen.

Forøvrig, jeg selv gikk i joggedress første skoledag og ingen tok bilde. Det er litt trist å tenke på. 

Anonymkode: f5a16...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, men hun har tre kjoler å velge mellom. Må se ann temperaturen litt. Men, det blir enten blå blondekjole med cardigan og tights til, en rosa/hvitstripet kjole eller en svart/rosa rutete kjole.

Anonymkode: 2b4c4...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa glittertights, grått skjørt i collegestoff og en rosa genser med et stort paljetthjerte på. På føttene må hun nok ha støvler siden det meldt bøttevis med regn. Håret; en enkel flette eller hale, mamman har 10 tusen tommeltotter😝, så noe innviklete greier blir det ikke.        Stor dag, vi gleder oss😊

Anonymkode: efd6f...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må ungene være så stivpynta?? De skal på SKOLEN!! De skal løpe rundt og leke i friminuttene, syns ikke skolen er rette stedet for hvite blondekjoler.....

Anonymkode: c5d03...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må ungene være så stivpynta?? De skal på SKOLEN!! De skal løpe rundt og leke i friminuttene, syns ikke skolen er rette stedet for hvite blondekjoler.....

Anonymkode: c5d03...584

Første skoledag hos oss løper de ikke rundt.

Anonymkode: b6679...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...